Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fersk eier av Saxo '00 - noen enkle spørsmål

Startet av Mr.Hansen, fredag 31. oktober 2014, klokken 22:44

« forrige - neste »

Mr.Hansen

S85D kommer med samme batteri som andre 85kWh modeller. Det som gjør at den går lengere er pga at den PT som sitter forran er dreva riktigere i høyere hastighet, men den blir mindere effektiv ved lavere hastighet. Så bilen blir mere økonomisk ved høyere hastighet da bilen bruker den fremste PT i høye hastigher.

Du vil ikke få den ekstra kjørelengden ved by kjøring!!!

Jeg vil tippe at den bruker mere enn en vanlig S85kWh på bykjøring da den veier mere. Det er vel så lite at ikke merker det noe særlig.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

RuneW

Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:58
Du vil ikke få den ekstra kjørelengden ved by kjøring!!!

Med mindre du bor i et land hvor det glatt på veien store deler av året da...

Regenereringen på glatta blir garantert veldig mye bedre med D enn uten. Det hadde ikke forundret meg om dette kan være mer utslagsgivende enn tilpasset dreving på vinterstid.

Og er det ikke nettopp vinterstid at rekkevidde er mest kritisk?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Haldenser

Nå lurer jeg veldig på hvor i Særp du bor som har glatte veier nesten hele året. Har pendlet fra Halden i 9 år nå, og er ytterst få dager hvor det er direkte glatt, samme gjelder forøvrig i Halden.
Uansett kan det godt hende at dette stemmer for folk på "landet" i glatte dalstrok men for de av oss som kjører sentralt stemmer nok det trådstarter sier.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Lokführer

#3
Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:58
S85D kommer med samme batteri som andre 85kWh modeller. Det som gjør at den går lengere er pga at den PT som sitter forran er dreva riktigere i høyere hastighet, men den blir mindere effektiv ved lavere hastighet. Så bilen blir mere økonomisk ved høyere hastighet da bilen bruker den fremste PT i høye hastigher.

Du vil ikke få den ekstra kjørelengden ved by kjøring!!!

Jeg vil tippe at den bruker mere enn en vanlig S85kWh på bykjøring da den veier mere. Det er vel så lite at ikke merker det noe særlig.

Jeg vil heller ha lenger rekkevidde i 100kmt enn i bykjøringsfart. Sjelden, ja faktisk aldri har jeg kjørt 30-40 mil inni byen på en dag. Derfor er dette et greit offer slik jeg ser det.

Edit: klussa til hva jeg egentlig mente.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

RuneW

Sitat fra: Haldenser på torsdag 16. oktober 2014, klokken 13:00
Nå lurer jeg veldig på hvor i Særp du bor som har glatte veier nesten hele året. Har pendlet fra Halden i 9 år nå, og er ytterst få dager hvor det er direkte glatt, samme gjelder forøvrig i Halden.
Uansett kan det godt hende at dette stemmer for folk på "landet" i glatte dalstrok men for de av oss som kjører sentralt stemmer nok det trådstarter sier.

Jeg tror vi har litt forskjellig måte å betrakte verden på. For meg er altså Norge litt mer enn det som er innenfor kommunegrensen der jeg bor ;) 

Og hvis du klarer å lese "store deler av året" som "nesten hele året" så kan vi umulig snakke samme språk...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Sense


Regenereringen på glatta blir garantert veldig mye bedre med D enn uten. [/quote]

Hvorfor?
Tenker du på de få gangene bakhjulene mister feste når det er såpeglatt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA