Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knekt hjulbolt - dyrt og vanskeleg?

Startet av knuttis, fredag 31. oktober 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

knuttis

Hei!
Jeg kjøpte her forleden en e-Golf, og på nøkkelen er det en nøkkel. Jeg har startknapp, og ser derfor ikke poenget med nøkkelen? Finner ingen nøkkelhull heller, hverken i dører eller innvendig.
Hva er da poenget med nøkkelen?
Legger ved et bilde som forklarer hva jeg mener.
Mvh. Johanne

Locci

Om jeg ikke husker feil fra hva det sto i manualen på demo bilen så skal det være mulighet for og låse bakdørene med den, muligens også for og deaktivere airbag forran.
Er sikkert ett gjemt nøkkelhull ett sted ute på bilen for når den er tom for strøm også.

sap_2000

Sitat fra: knuttis på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:36
Legger ved et bilde som forklarer hva jeg mener.
Mvh. Johanne

E-Golf med manuelt gir, hehe  ;) ;D
På mmhe biler er det mulig å ta av et deksel på rattstammen for å komme til nøkkellåsen om nøkkelen ikke komuniserer mad bilen. Utvendig manuell lås tror jeg skal finnes på alle biler.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Kent

Det eneste jeg kan finne på min bil er til airbagen foran.
Men mulig det er gjemt noen nøkkelhull en eller anna plass også.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Råde

#4
Ser du får et lite problem hvis det får krøll med elektronikken og du har låst døra og bikkja (eller enda værre: Ettåringen) er igjen i bilen. Da kan du velge to muligheter:
1. Knuse ruta
2. Vippe av dekslet i bakkant av dørhåndtaket og bruke nøkkelen i nøkkelhullet

Edit: Link


:)

Jeg er imidlertid enig i at det ikke er noe poeng med utvippbar nøkkel. På passat er det gjemt en tynn plastnøkkel til nødbruk i et hull inne i klumpen.
e-Golf | X75D

Tekberg

Ser ikke behovet for nøkkel i det hele tatt....... Har flere ganger i det siste stått ved siden av konas diselbil å lurt på hvorfor ikke bilen låser seg opp og håndtakene kommer til syne☺. Egentlig tror jeg dette med nøkkel vil bli helt borte og en slipper å miste denne unødvendige dingsen til 6-7000,- . Det er vel også på høy tid at vi beveger oss videre snart, og ikke tviholder på alt dette gamle (gearspak, nøkkel, fysiske knapper speedometernåler osv). VW har vel aldrig ligget helt fremst her, så det tarvel litt tid. Men da kan man jo vente på varmepumpen i mellomtiden, og kanskje greier de å få til ladingen innen den til også både på hurtigladere og en litt større hjemmelader.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Kjell Leaf

Sitat fra: knuttis på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:36
Hei!
Jeg kjøpte her forleden en e-Golf, og på nøkkelen er det en nøkkel. Jeg har startknapp, og ser derfor ikke poenget med nøkkelen? Finner ingen nøkkelhull heller, hverken i dører eller innvendig.
Hva er da poenget med nøkkelen?
Legger ved et bilde som forklarer hva jeg mener.
Mvh. Johanne
Men instruksjonsboken gidder du ikke lese ? (ikke vondt ment, så ikke bli fornærmet). Jeg anbefaler alle å se gjennom den når dere kjøper bil da det faktisk finnes diverse ting av interresse der. Slike ting som dette tilfellet f.eks, litt sent å tenke på instruksjonsboken i hanskerommet når man står utenfor bilen uten strøm og låste dører langt hjemmenfra  ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kent

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 19. oktober 2014, klokken 21:41
f.eks, litt sent å tenke på instruksjonsboken i hanskerommet når man står utenfor bilen uten strøm og låste dører langt hjemmenfra  ;D

Absolutt ikke. Dette forumet er et fullgodt alternativ (og vel så det) til instruksjonsboken :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA