Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys

Startet av Bjoris, fredag 31. oktober 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som har fått samme feil, prøvde den vanlige (scroll-hjulene) uten at det forsvant, men det var mens jeg kjørte.

Dette er 3. partssensorer, har sendt melding til QWT om dette, fikk montert på hjulene i går, veldig fornøyd med service og R hjulene (ikke R2 nei), mye stillere enn GY og fortsatt god å kjøre, men så har jeg ikke prøvd på glatt føre enda da:)

Denne meldingen kom i dg etter ca 1 mil, de har jo vært kaldt så kanskje de bare trenger litt avklimatisering? Men jeg ville jo da trodd at de meldte om feil trykk og ikke at hele systemet falt ut?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

erikg

Har du resatt sensorene? -eget valg under settings. Husk at du evt må gjøre det et par ganger før det funker, og at du - med en gang du trykker på reset - må kjøre i mer enn 40 km/h til systemet bekrefter at resetting er OK. Hos meg tok det ca 9 minutter den ene gangen, ca 12 den andre
TMS85 grey met, pano, luft

Sjøhyene

fikk den samme når jeg glemte å resette sensorene i våres, så tipper det er det du har glemt ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

tormodl

Hadde eksakt samme feilmelding i november i fjor, reset hjalp ikkje.
Hadde kjøpt komplette vinterdekk med bilen, så var inne hos Tesla i Sandnes som først prøvde reset med apparatet sitt.
Det viste seg at då at sensoren på høgre bakhjul ikkje lot seg resetta, og dei skifta sensoren.
Så det kan også vera at det er ein defekt sensor.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

ankul

Hei.
Jeg har fått akkurat den samme meldingen, og det er nok sensorene dine som er defekte.. Jeg har byttet 3 av mine sensorer, fått den samme meldingen hver gang..... :o
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Gusse

Velkommen i klubben :)
Sensorene min er ikke glad for at det er høst. De piper og sutrer :D
Tesla fikser ;)

Tuxedo

Jeg antar alle er klar over at sensorene må resettes fra den store skjermen hver gang en skifter fra sommer til vinterdekk, og omvendt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RaBalder

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 16. oktober 2014, klokken 08:48
Jeg antar alle er klar over at sensorene må resettes fra den store skjermen hver gang en skifter fra sommer til vinterdekk, og omvendt.

DVS.

• Trykke reset på skjermen for dekk-sensorer
  • Også må man kjøre noen kilometer
  • Så piper det etter en stund og en melding vises om at sensorer er resatt

sisc1337

Jeg byttet også om til vinterdekken som jeg bestilte ifra QWT igjennom pakketibudet igår. Fikk aldri noen feilmelding, men det første jeg gjorde var å resete sesorene før jeg kjørte. En liten stund senere etter noen km på veien, så fikk jeg opp en melding som sa at reseten var suksessfull. Det var kun valg og resete til 19" og 21". Jeg har 20", så jeg valgte da å resete med 19". Vet ikke om dette har så mye å si
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sn0le

Hvis man ikke resetter sensorene ved skifte til vinterdekk så tipper jeg man får denne feilmeldingen så fort man forlater garasjen hjemme og bilen mister kontakten med sommerdekkene som står igjen i garasjen. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Sjøhyene

Sitat fra: sn0le på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:53
Hvis man ikke resetter sensorene ved skifte til vinterdekk så tipper jeg man får denne feilmeldingen så fort man forlater garasjen hjemme og bilen mister kontakten med sommerdekkene som står igjen i garasjen. ;)

merkelig nok gikk det en dag eller to for meg før jeg fikk feilmeldingen
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RaBalder

Tror dekkene må rulle for at signaleringen mellom bil og dekksensorer skjer.

Så hvis bilen står i ro etter dekkebytte, så får man ingen feilmelding.

Kjører man derimot et stykke slik at bilen burde "hørt" de dekksensorene den vet om, og dem ikke "høres" så får man feilmeldingen.

En reset vil vel da gi beskjed til bilen om å "lytte" etter fire (nye eller gamle) dekksensorer.

sven erik

hei fant ur av dette i går for å  få dette med sensorene vekk må en først passe på og ha rette trykket  i dekkene  så kjøre over 40 km i timen  å trykke på  reset knappen fortsette å kjøre  i minst 10 min  jeg kjørte i 15  da hvar det borte
men prøvde først å stå stille når jeg trykka så kjøre i 2 skunder før jeg hvar over 40  da funket det ikke  beste å hvære over

Bjoris

Jeg hadde jo ikke resatt sensoren:) Men jeg kjørte 100 km uten feilmelding første dagen, denne meldingen kom dagen etter. Funker bra nå:) QWT sa at en måtte ha 3,1 bar eller mer for å unngå feilmelding antar det er den nedre grensen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Li-Ion

Noen som har funnet ut av dette? Har 3-part sensorer.... Og har forsøk reset 30 ganger...
Be afraid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA