Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys

Startet av Bjoris, fredag 31. oktober 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

sn0le

Har du gjort resetten på korrekt måte da?
Man må kjøre bilen i over 40km/t i mange minutter for å få resatt ordentlig.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Havebigfun

Antakelig er noe defekt- hos meg var det en drept original TPMS etter dekkskifte som var årsak til det samme.
Dra innom Tesla - la de måle ;)

Li-Ion

Sitat fra: sn0le på onsdag 05. november 2014, klokken 14:55
Har du gjort resetten på korrekt måte da?
Man må kjøre bilen i over 40km/t i mange minutter for å få resatt ordentlig.
Ja... Er en som faktisk leser bruksanvisningen først.... ;)
Be afraid...

Li-Ion

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 05. november 2014, klokken 15:02
Antakelig er noe defekt- hos meg var det en drept original TPMS etter dekkskifte som var årsak til det samme.
Dra innom Tesla - la de måle ;)
Jepp...ettersom dette er 3-part, har jeg nettopp avtalt med dekk-forretningen om å komme inn for en måling.... Er vel en eller flere sensorer som ikke har tålt den varme sommer-lagringen ;)
Be afraid...

Anders Heibø

Jeg får denne meldingen av og til på de originale 21" +dekkene om sommeren. Aldri på vinterdekkene levert av Tempe Dekk... Har meldt ifra til Tesla men det virker som at det er vanskelig å feilsøke da meldingen kommer ganske sjeldent. Eneste de gjorde var å resette systemet på Service, men første jeg gjorde når jeg kom hjem var å legge om til vinterdekk så vet ikke om det hjalp...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Havebigfun

TPMS er batteridrevet, mulig er årsaken til noen av de skildrede problemene litt lav batterispenning(?)

Tuxedo

Kan jo være, men de batteriene er ment å vare i ti år.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Havebigfun

unntak bekrefter regelen- nylig kjøpt jeg brannvarsler med 10-års batteri- det varte i et år :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA