Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Sigurd, fredag 31. oktober 2014, klokken 13:10

« forrige - neste »

Sigurd

Jeg har merket etter at jeg endret på strekningen jeg kjører til jobb, som nå tar meg gjennom operatunnellen i Oslo, at knappen for resirkulering av luften ikke fungerer helt som den burde. Dvs. når jeg trykker på den én gang for å slå på resirk, skrur den seg av igjen etter noen sekunder. Prøver jeg så igjen, virker alt som det skal. Alternativet til å vente på at den skal skru seg av, er å trykke tre ganger på resirk-knappen, dvs. på-av-på. Da fungerer den også som den skal.

Jeg har ikke snakket med Møller om dette ennå, men lurer på om det er andre som opplever dette?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

abj1978

Jeg opplever akkurat det samme på min. Har ikke tatt det opp med forhandler.
Tesla Model S 75D / BMW i3

odahle

Har samme problemet, men har heller ikke tatt kontakt med forhandler.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Mats

TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

MikkeBoomBoom

Er det viftehastigheten dere snakker om? I så fall er det samme problem her også. Jeg trykker på knappen for å stille fra en strek til f.eks to streker. Så skjer det ingenting, før den plutselig går opp på tre streker. Av og til skjer det ikke noe i det hele tatt.

odahle

Sitat fra: Mikalv på torsdag 16. oktober 2014, klokken 12:44
Er det viftehastigheten dere snakker om? I så fall er det samme problem her også. Jeg trykker på knappen for å stille fra en strek til f.eks to streker. Så skjer det ingenting, før den plutselig går opp på tre streker. Av og til skjer det ikke noe i det hele tatt.
Kjenner veldig godt til dette "problemet" også. Men i denne tråden handler det vel mest om knappen som brukes for å holde luften i bilen "lukket" fra alt utenfor. Kan vel legge ved denne linken som beskriver knappen.

http://www.tv2.no/a/3816494
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

MikkeBoomBoom

Aha, takk for oppklaringen, den har jeg ikke tenkt så mye over ei heller prøvd :)

ptorge

#7
Dette problemet oppdaget vi raskt og leverte bilen inn til sjekk hos Skien bil. De klarte ikke å se hva det kunne komme av,  men rådførte seg med Møller i Oslo. Der kom de opp med en forklaring jeg ikke tror noe særlig på, nemlig at det satt en fuktsensor i bilen som overstyrer denne knappen. Visstnok skal omluftfunksjonen ved fare for dugg på frontruten automatisk slå seg av. Dette rimer dårlig da den uavhengig av vær og fuktighet slår seg av hos oss, og i tillegg kun første gang etter oppstart av bilen. I tillegg står det ingen ting om dette i håndboken. I håndboken står det derimot at varmetrådene i frontruten vil slå seg på ved fare for dugg. Dette har dog aldri skjedd, ei heller har det dugget... Så det havner vel i bolken av det uforklarlige og sikkert noe som må fikses i firmwaren.

Sigurd

Egentlig godt å høre at det ikke bare er meg :)
Dette er jo ingen kritisk feil, så jeg venter nok med å ta det opp med Møller til bilen likevel skal inn på service, men fint om det blir postet her om noen faktisk får et rimelig svar (og gjerne en løsning :) ) fra forhandler.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Ellerikke

Har også opplevd det samme, godt å se at det ser ut til å være systematisk. Da blir det kanskje rettet opp en dag med SW oppdatering. Har ikke orket å ta det opp med forhandler.
Blå e-up!

ZorroIII

Testa denne knappen i dag og observerte at AC kom på når man trykket på den. Etter noen sekunder slo omluftfunksjonen seg av. Men slo jeg av AC med en gang ble omluftfunksjonen stående på.

Handyman

LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

Sigurd

Hmm.. Finnes det noen på forumet som kan bekrefte at de ikke har denne feilen?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Pirium

Vår 2015-modell oppfører seg slik også.

OleT

Den ene gangen jeg har kjørt familiens e-up til jobb kjørte jeg gjennom Løvstakktunnellen, et av de værste "tåkekammerne" på Vestlandet (bare overgått av Arnanipatunnellen). Dessverre prøvde jeg ikke resirk-knappen, jeg vet av erfaring at uten god sirkulasjon blir du totalt neddugget med en gang her.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA