Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Sigurd, fredag 31. oktober 2014, klokken 13:10

« forrige - neste »

Råde

Mange VW klimaanlegg har muligheten for automatisk omluft. Dvs. ett trykk på knappen gir automatikk og neste trykk slår den manuelt på. Et tredje trykk slår det av igjen (også automatikken).

Kan det være slik denne knappen er en slik tretrinnsrakett? (da burde det i så fall vises en sirkelpil med en A på et eller annet sted)
e-Golf | X75D

Elmo

Min 2015 modell har også denne feilen.
Jeg oppdaget at det bare er ved aller første trykk at knappen slukker igjen.
Hvis man trykker på den ved start (og lar den slukke igjen) så fungerer den normalt (riktig) om du bruker senere på samme tur, selv etter flere mils kjøring.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Ny info.
Jeg oppdaget nå at det er ikke bare i løpet av sammen kjøretur resirk knappen virker som den burde.
Selv etter kort stopp så virker resirk knappen. Like lenge som komputeren "mener" at det er samme tur så fungerer resikt knappen OK etter første trykk.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Elmo

Sitat fra: Elmo på fredag 09. januar 2015, klokken 19:54
Hvis man trykker på den ved start (og lar den slukke igjen) så fungerer den normalt (riktig) om du bruker senere på samme tur, selv etter flere mils kjøring.
Nye lodder, nye gevinster :(   I den senere tiden fungerer ikke dette på min bil lenger.
Nå er det blitt ganske random. Nå blir det de fleste gangene værende på etter første trykk, så jeg må slå den av igjen. Men så når jeg trenger den i Granfoss tunnellen, DA slår den seg av etter noen sekunder - noen ganger :o

Tompro

Denne feilen er på vår bil, og jeg tok det opp med Møller når den var inne for noe annet.

De sa de sjekket det, men ikke fant noe feil. Men hvis det er slik at det bare er første gang på en ny tur at dette oppstår, kan det vel fortone seg som om felen ikke er der.

Tar det nok opp på nytt når den skal på service

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA