Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det begynner å bli kaldt - hva synes dere om varmeapparatet i deres Zoe?

Startet av Kimpala, fredag 31. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:00
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:24
+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

bortsett fra at du ikke kan lirke opp porten på P85D-en, da den vil ha motorisert ladelukeåpning .. :)

Det hjelper ikke når han ikke har P85D  :P

cairnz

Sitat fra: Brede på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:43
Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:00
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:24
+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

bortsett fra at du ikke kan lirke opp porten på P85D-en, da den vil ha motorisert ladelukeåpning .. :)

Det hjelper ikke når han ikke har P85D  :P
Pho! Jeg leste 700hk, ikke 700k .. antok derfor han snakket framtidig om p85d.. :)

Men det er jo ikke verre enn å reklamere på det. De bytter lykt og ladeport, så er problemet løst?
Elbilist

Brede

Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:50
Sitat fra: Brede på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:43
Sitat fra: cairnz på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:00
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:24
+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

bortsett fra at du ikke kan lirke opp porten på P85D-en, da den vil ha motorisert ladelukeåpning .. :)

Det hjelper ikke når han ikke har P85D  :P
Pho! Jeg leste 700hk, ikke 700k .. antok derfor han snakket framtidig om p85d.. :)

Men det er jo ikke verre enn å reklamere på det. De bytter lykt og ladeport, så er problemet løst?

Jeg gikk i samme felle som deg til jeg leste en gang til.  :P

Nå har det jo vært mye prat om ettermontering av alt mulig rart som de nye modellene kommer med, men elektrisk drevet ladeluke kunne jeg absolutt vært interessert i. Da unngår en kanskje problematikken med fastfrysing.  ???

jazzwheel

Har verkstedtime i desember så håper de får til en ordentlig fiks da. Ellers hadde det vært veldig kjekt med en måte å åpne den manuelt på når bilen er ulåst. Om den elektriske motoren på de nye bilene er defekt, eller luka frosset ender man fort i samme situasjonen om man ikke kan tvinge den opp selv.

Brede

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:22
Har verkstedtime i desember så håper de får til en ordentlig fiks da. Ellers hadde det vært veldig kjekt med en måte å åpne den manuelt på når bilen er ulåst. Om den elektriske motoren på de nye bilene er defekt, eller luka frosset ender man fort i samme situasjonen om man ikke kan tvinge den opp selv.

Motoren bør jo være sterk nok til å rive løs luka om den fryser fast. Er jo ikke slik at den sitter så veldig godt fast om den fryser, men den er jo så vanskelig å få tak på..

RaBalder

Er det ikke en måte å åpne ladeluka på fra trunk'en. Mener jeg har sett noen oransje greier rett bak ladeporten. Må vel være måten å gjøre ting på når det sitter fast ?

cra

Oransje greier i en elbil skal man som regel holde seg langt unna; det er gjerne høyspenningskabler/-utstyr.

For å få tak på ladeluka kan kanskje en slik sugekopp som brukes når man setter inn/tar ut pærer i 12V spotlys være nyttig? De sitter ganske godt fast av og til, men sugekopp har funket bra.

Kunne forøvrig tenke meg flere timere, a'la alarmene jeg har på telefonen. Det varierer mellom 2-3 tidspunkt for når jeg skal ha vekking, og tidspunkt avgjøres kvelden i forveien. Setter alarmen når jeg legger meg, og før Teslaen kom i hus ble timer på Leaf'en satt samtidig. Fungerer utmerket for meg. No læring av rutiner er bare å glemme, men sikkert greit for de som faktisk har rutiner. :) Noe så enkelt spm i det minste kunne sette klokkeslett for neste start hadde vært nyttig for sporadisk timing; det er fort gjort å glemme å starte varmen fra mobilen. (og 3G.......)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leif1

Tenker jeg skal lime fast ei flat snor av noe slag på baksiden av luka og la det stikke ut en flik av den
som jeg kan dra i hvis den henger seg fast.
Konvertitt fra S til X

Kimpala

Men en ting bilen faktisk kunne ha lært seg er når du parkerer på Rema 1000 er det ingen grunn til å slå av klima!? DET hadde vært no
X
3

petersv

Jerome har sendt forslaget videre til engineering-teamet, så vi kan jo håpe på at de impelmenterer det. Burde jo la seg gjøre med kalender-appen ganske greit f.eks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA