Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det begynner å bli kaldt - hva synes dere om varmeapparatet i deres Zoe?

Startet av Kimpala, fredag 31. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

Kimpala

Med så ustabil 3g kobling i bilen som jeg har er timerfunksjon på varmen pri 1 for meg nå! Å sette seg inn i kald bil på morgenen skal være unødvendig i 2014!
Har lest snakk om denne muligheten når kalender kom?

Jeg vil rett og slett ha timerfunksjon! Varm bil kl åtte 5 dager i uka, enkelt og greit
X
3

Muffinman

Tja, om det er for mye bryderi å starte varme fra appen 20 minutter før avgang kan du jo bruke Visible Tesla.

Sense

Du kan vel sette på varmen via appen direkte 10 minutter før du setter deg i bilen. Det funker for meg siden det varierer når jeg bruker bilen.

pej

Løsning: Wifi til bilen hjemme og vivible tesla på en stasjonær maskin som alltid er online. Funker alltid!
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Trustno1

Sitat fra: pej på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:39
Løsning: Wifi til bilen hjemme og vivible tesla på en stasjonær maskin som alltid er online. Funker alltid!

Nesten alltid. Gjør det samme selv, men sliter med at visible tesla innimellom henger seg opp. Andre som har samme problem?

Leif1

Med denne bilen er det nå smått utrolig at det ikke finnes muligheter for å kunne sette dette med timer. Nå må de skjerpe seg litt og levere. Og ikke bare autopilot.
Konvertitt fra S til X

Hyperstress

Sitat fra: Sense på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:37
Du kan vel sette på varmen via appen direkte 10 minutter før du setter deg i bilen. Det funker for meg siden det varierer når jeg bruker bilen.

Poenget her var vel at han ikke kunne stole på at han fikk kontakt via appen.

Helt enig med TS, det burde helt klart være mulig å sette tidspunkt for når bilen skal være oppvarmet ferdigladet og ready to go - slik en kan med mange av de andre elbilene, feks e-up!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jazzwheel

+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

jkirkebo

Sitat fra: Leif1 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:04
Med denne bilen er det nå smått utrolig at det ikke finnes muligheter for å kunne sette dette med timer. Nå må de skjerpe seg litt og levere. Og ikke bare autopilot.

Enig. Det er en masse små "selvfølgeligheter" som dessverre mangler. F.eks en ordentlig kjørecomputerfunksjon, med snitthastighet og tidsforbruk. Eller shuffle-funksjon når man spiller fra USB-minne. Osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

olav69

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Leif1 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:04
Med denne bilen er det nå smått utrolig at det ikke finnes muligheter for å kunne sette dette med timer. Nå må de skjerpe seg litt og levere. Og ikke bare autopilot.

Enig. Det er en masse små "selvfølgeligheter" som dessverre mangler. F.eks en ordentlig kjørecomputerfunksjon, med snitthastighet og tidsforbruk. Eller shuffle-funksjon når man spiller fra USB-minne. Osv.

Jeg tror Tesla har lært av tabben til Bob Beamon :-)

En del av den nye funksjonaliteten vi ønsker oss er relativt enkelt og lite ressurskrevende å implementere, men for å kunne holde ord og levere en bil som bare blir bedre og bedre gir de oss bare litt ny funksjonalitet om gangen :-)

Leif1

Der spørs det om du traff spikeren på hodet Olav...
Konvertitt fra S til X

ew

#11
Ingen tvil om at det fremdeles er rom for forbedringer på programvarefronten i TMS, og det er jeg helt sikker på at de leverer etter hvert. Tipper at 6.0 ble temmelig redusert pga de nye sikkerhetsfunksjonene, og at vi vil finne mye nytt i oppdateringene fremover.

Timer er nå litt gammeldags, vel? Det mest praktiske hadde vært at bilen kunne analysere bruksmønsteret selv, og dermed forutse (og kanskje foreslå) når den trenger å varme seg opp/kjøle seg ned i forkant av en kjøretur. Den kan også kombinere klimaanlegg og batterivarmer, noe den ikke gjør i dag. Slike ting gjør kopimaskiner/skrivere temmelig greit, og har gjort det i mange år.


Forøvrig henger jo en slik funksjon temmelig godt sammen med det Elon sa om at autopilot-bilene skal kunne "avtale henting" med eieren om morgenen basert på kalenderen. Det kommer nok noen programvareoppdateringer før eller rett etter nyttår, tror jeg.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

tjobben

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:24
+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

Haha jeg ser det for meg ;D ;D ;D
Veldig morsomt for alle andre enn deg :-[ Håper du får fikset det.

Ellers er jeg veldig enig med TS. Burde være en meget enkel sak.
I garasjeanlegget hvor jeg parkerer er det niks dekning hverken 3G eller Wifi, så det nytter ikke med all verdens apper eller PC'r :(

Sitat fra: ew på torsdag 16. oktober 2014, klokken 08:16
Ingen tvil om at det fremdeles er rom for forbedringer på programvarefronten i TMS, og det er jeg helt sikker på at de leverer etter hvert. Tipper at 6.0 ble temmelig redusert pga de nye sikkerhetsfunksjonene, og at vi vil finne mye nytt i oppdateringene fremover.

Timer er nå litt gammeldags, vel? Det mest praktiske hadde vært at bilen kunne analysere bruksmønsteret selv, og dermed forutse (og kanskje foreslå) når den trenger å varme seg opp/kjøle seg ned i forkant av en kjøretur. Den kan også kombinere klimaanlegg og batterivarmer, noe den ikke gjør i dag. Slike ting gjør kopimaskiner/skrivere temmelig greit, og har gjort det i mange år.


Forøvrig henger jo en slik funksjon temmelig godt sammen med det Elon sa om at autopilot-bilene skal kunne "avtale henting" med eieren om morgenen basert på kalenderen. Det kommer nok noen programvareoppdateringer før eller rett etter nyttår, tror jeg.

+1

Men gjerne noe som enkelt som en timer man setter selv i tillegg.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Brede

Timer hadde vært gull ja! Ikke bestandig en har tilgang på mobilen for å starte varming og så er det jo det evinnelige problemet med at bilen mister 3G da....

At bilen lærer brukermønsteret og justerer seg etter dette kan jeg bare ønske den lykke til med, med to brukere og forskjellige skiftplaner så tror jeg det blir en kraftig utfordring.  ;D

cairnz

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:24
+1

Jeg får ikke kontakt med bilen lenger (svært sjelden) så dette hadde vært kjekt til vinteren.

I tillegg får jeg ikke åpnet ladeluken uten å hjelpe den med fingerneglen og nå som jeg ikke kan stå klar med neglen i ladeportdekselet siden app/3G ikke virker må jeg trykke på skjermen, hoppe ut av bilen og bort til ladeluken, stikke inn fingerneglen og vente på klikket. Alt dette på 1-2 sekunder før den sier klikk og låser igjen.

Det ser kjempesmart ut når jeg står på parkeringsplassen med en bil til 700k og må hoppe frem og tilbake som besatt og prøve dette 10-15 ganger før jeg rekker det.

Ja, bilen har vært inne til fiks, men det varte i 1 uke.

bortsett fra at du ikke kan lirke opp porten på P85D-en, da den vil ha motorisert ladelukeåpning .. :)
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA