Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Anew, fredag 31. oktober 2014, klokken 00:19

« forrige - neste »

Anew

http://www.slashgear.com/teslas-first-battery-swap-station-opening-by-december-15350430/

Om dette blir en realitet, så undres jeg hvordan de skal håndtere dette for 60kWh-pakker.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

sisc1337

Dette er vel noe som har vært planen hele tiden. Men tesla valgte å fokusere mer på superchargers i forhold til battery swap. De har vel aldri sagt at batery swap ikke skal komme. Da tviler jeg at denne hadde vært på hjemmesiden deres: http://www.teslamotors.com/batteryswap . Det er på vei, men kommer naturligvis til å ta lenger tid å bygge ut i forhold til superchargers
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

IFK

Mitt spørsmål her bliver vel nermere.. kan en sån Battery swap gjøres nå etter de har monteret armeringsplata under bilene??? Denne videoen er jo fra før den kom.
Tesla Model S P85+
Blå, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Luftfjæring, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Hattehylle :)

Øyvind.h

Lurer på om det finnes betalingsvilje for dette? Etter å ha kjørt 800km på en dag, delvis basert på SC og delvis 22kW kan jeg ikke si jeg ville betalt for dette. Skal snart kjøre ca 1000km på en dag, og heller ikke da ville jeg betalt for batteribytte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Anew

Sitat fra: IFK på onsdag 15. oktober 2014, klokken 18:21
Mitt spørsmål her bliver vel nermere.. kan en sån Battery swap gjøres nå etter de har monteret armeringsplata under bilene??? Denne videoen er jo fra før den kom.
Basert på bildene i denne artikkelen, så ser det ikke ut til at skjoldet faktisk dekker batteripakken - det er montert i forkant av den: http://www.greencarreports.com/news/1091366_life-with-tesla-model-s-battery-safety-shield-in-detail-photos

Personlig hadde jeg mer eller mindre avskrevet swap-løsningen som en gimmick. For min del er det enlitt  interessant løsning. Jeg kjører så sjelden langt, at SC er uinteressant. Dersom jeg i stedt kunne bytte batteri underveis mot en liten avgift, så ville det vært en god løsning dersom jeg skulle bestemme meg for å legge ut på langtur.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

sisc1337

Nå tenker jeg langt frem i tid, men det må da være høyt aktuelt å ta en battery swap med tanke på å få et nyere og bedre batteri!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Snowroller

Hur kommer det att fungera med 8 års garanti på batteriet om jag byter till ett annat?
Grå 85D

Trustno1

Sitat fra: Snowroller på onsdag 15. oktober 2014, klokken 20:13
Hur kommer det att fungera med 8 års garanti på batteriet om jag byter till ett annat?

Såvidt jeg vet er vel planen at man enten må betale ett mellomlegg for å beholde det basert på hvor mye det er brukt, eller at man må levere det gamle tilbake på ett senere tidspunkt.

Selv ser jeg også litt på batteryswap som en gimmick for å overbevise fossilene om at tesla kan "fylles" like raskt/raskere enn en eksosbil. Har stor tvil på at dette er noe som folk kommer til å bruke i noen stor grad når man får så mange superchargers som nå er planlagt. Disse har det vel også blitt sagt at muligens vil bli enda raskere med tiden.

Kimpala

Ang. Garanti og bytte så kan du vel lage en "avtale" om og hente ditt batteri på tilbaketuren. Eller ev godta eller betale mellomlegg ned/opp til den andre batteriet... Burde funke det, men behov...?
X
3

Snowroller

Jag tycker att det verkar bra att kunna få full tank på direkten, men är skeptisk till att få ett batteri som kanske är illa behandlat (ingen garanti att förra ägaren var någon expert) även om det har samma ålder som mitt "eget".
Jag är inte heller intresserad av att köra tillbaka till någon sporadisk feriedestination för att få tillbaks det ursprungliga batteriet om det fysiskt lagras där.
Ser fram mot mera fakta och litar väl egentligen på att Tesla har en fungerande tanke bakom detta.

Den som lever får se!
Grå 85D

NegativeElectrode

#10
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA