Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det begynner å bli kaldt - hva synes dere om varmeapparatet i deres Zoe?

Startet av Lynvingen, torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:58

« forrige - neste »

Lynvingen

Valgets kval!

For å være helt konkret:

Think City Lithium (4 seter)
Mod.2011, km25 000, defekt varmekolbe
Pris: 85 000,-

Peugeot I-on
Mod. 2012, Km15 000m, strøken
Pris: 98 000,-

Begge bilene er strøkne i utseende og interiør.

Hva er det beste kjøpet?


Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

No brainer:

I-on som har et stabilt om enn dårlig varmeapparat, Japansk driftsikkerhet, 4 seter, og "spøkefulle" kjøreegenskaper.

Liker du derimot spenningen med sportsbils kjøreegenskaper og driftsikkerhet, og lengre rekkevidde kan jo Think være interresant, men da til en bedre pris.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Flips

Jeg hadde valgt iOn. Det kan være vanskelig å få service på en Think, imens iOn kan du ta med til hvilket som helst Peugeot-verksted.

elektrolux

Du kan ja, men du trenger ikke. Bilen er vedlikeholdsfri, akkurat som Think City. Pollenfilter er lettere å bytte selv, enn å levere bilen fra seg for å få byttet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynvingen

Takk for konstruktive tilbakemeldinger!

Er det mulig å si noe konkret om forskjeller i rekkevidde, sommer/vinter?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Think klarer noe mellom 120 og 200 km avhengig av bil sommerstid, og ned mot 100 km vinterstid.

I-on vet jeg ikke, men skal være godt under 200 km etter hva jeg har lest.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pwb

Ion ligger på rundt 100 nå med litt varme på. Vil tippe 70 når det er kaldt.

Mr.Zero

Er Pygen kjøpt ny i Norge, har den garanti på hele sulamitten til 2017. Det er en viktig greie i regnestykket ditt. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA