Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

Teslanewbie

151 biler på finn nå...

Bilene på finn kommer å bli veldig svårsolgte eller nesten umulig å selge uten det nye sikkerhetsutstyret.
Bilen ble med et pennestøk umulig å selge og omsette i bruktmarkedet. Slik er det til dess at Tesla ikke kommer opp med noe lurt :-)

Slik er det , bilene må dessverre selges til godt under egentlig verdi, hvem vil ha en bil uten nødvendig sikkerhetsutstyr????


Gjør som 500 andre eiere foreløpig, Skriv under her :
https://www.change.org/p/tesla-motors-petition-to-force-tesla-to-come-up-with-a-retrofit-for-the-new-autopilot-features-for-existing-owners-who-were-early-supporters-of-the-company-product
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Tull, tull. Bilene kan fint selges til egentlig verdi i dag om man tar normalt verdifall for biler i samme prisklasse som utgangspunkt. Fantaserer man om at man skal få nesten like mye som man gav for bilen må man bare komme ned på jorden først som sist. Ettermontering er en fantasi som vil bli så kostbar at ingen vil benytte seg av det, om det mot formodning skulle bli tilbudt.

Og at det nye utstyret er nødvendig er ikke sant.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:11
Tull, tull. Bilene kan fint selges til egentlig verdi i dag om man tar normalt verdifall for biler i samme prisklasse som utgangspunkt. Fantaserer man om at man skal få nesten like mye som man gav for bilen må man bare komme ned på jorden først som sist. Ettermontering er en fantasi som vil bli så kostbar at ingen vil benytte seg av det, om det mot formodning skulle bli tilbudt.

Og at det nye utstyret er nødvendig er ikke sant.

i mine øyne er dette som å kjøpe en bil uten airbag,abs eller esp til 700000kr... You go figure ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mippen

Alt blir solgt til rett pris. En del av bilene som er til salgs ligger omtrent på samme nivå som ny bil uten teknikkpakken med dette nye utstyret, så de må nok ned i pris for at de skal bli solgt lettere. Men 151 biler til salgs av alle de tusen teslaene som er solgt her i Norge er ikke så ille tross alt. Tror ikke det er alle som bryr seg like mye om 4wd og ekstra utstyr. Så lenge etterspørselen er der vil også prisene holde seg greit. Spørsmålet er hvor stor etterspørselen blir på de brukte bilene nå som det kommer nye modeller.
Fremtiden er elektrisk.

Kimpala

X
3

NegativeElectrode

Er det noen andre bilmerker som etterinstallerer denne type utstyr? Hadde jeg hatt gen1 Tesla ville jeg håpet på å kunne oppgradere seter som realistisk. Elektronikk, ny drivlinje med mer blir for sært og kostbart.

Husk at bilmarkedet som helhet står omtrent stille i volum, mens elbilmarkedet ekspanderer. Ville være merkelig om det ikke er et bruktmarked for Tesla.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Bjoris

Hehe, nei nå kjøper folk heller en Leaf til samme pris som en Tesla...:) Panikken går mot galskap...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kristian O

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less

Nettopp, og viktig å føye til:
Firhjulstrekk er tilleggsutstyr som man betaler ekstra for. Det selges fortsatt biler uten dette i Norge, også av modeller som tilbyr begge deler. Om det er bedre rekkevidde med 4wd er fortsatt litt kryptisk for meg:
- " 475 km range at 100 km/t"
- "502 km ny europeisk kjøresyklus- rekkevidde"

Autopilot++ er det nok mange (som deg) som ikkje bryr seg om.
Trur mange Tesla- eigere bør trekke pusten og gi seg til til å tenke over kva som faktisk har endra seg.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

sigurdi

Dersom en ser anonsene, er det svært mange P85 og P85+ som er lagt ut for salg.

Skal en ha den grommeste bilen til en hver tid, så må en også regne med tap når gamle skal selges.
Er det mange som gjør dette samtidig, så blir det kjøpers marked og prisene går ned.

Men blir prisen riktig, så er det svært mye bil for pengene og endelig kan noen kanskje gjøre seg et godt bruktbilkjøp.

Men få Tesla til å gi priser på ettermontering på utstyr som blir så dyrt å ettermontere, at ingen kunder kan ta seg råd til det er jo totalt menigsløst.

Er ikke bare sensorene som må monteres, nytt bremsesystem, nytt styresystem, ny rattstamme, ny pedaler osv osv.

Er ikke alle biler som har slikt utstyr og er ikke alle som bryr seg om dette heller.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

F_P

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:19
Er det noen andre bilmerker som etterinstallerer denne type utstyr? Hadde jeg hatt gen1 Tesla ville jeg håpet på å kunne oppgradere seter som realistisk.

Sjeldent offisielt selv om enkelte forhandlere stiller opp på slike prosjekter. Med det sagt. Alt vil bli tilgjengelig bare det er nok etterspørsel. Om det ikke er Tesla selv som tilbyr det så finnes det alltids noen som «finner opp» ledningsnettet og andre deler som skal til for å få jobben gjort.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Espen Hugaas Andersen

Sikkerhets-/komfortutstyret er verdt noen tusenlapper, og jeg kan ikke se for meg at det skulle utgjøre veldig mye på bruktbilprisen.

AWD er mye viktigere for Norge. Det er dette som fører til hovedtyngden av verdifallet. Du ville ikke sett en haug med Model S på finn om lanseringen hadde kun gått på sikkerhetsutstyret. De fleste hadde nok sagt "Meh" og fortsatt med dagen sin.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Råde

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:11
Tull, tull. Bilene kan fint selges til egentlig verdi i dag om man tar normalt verdifall for biler i samme prisklasse som utgangspunkt.
Ja, ikke sant. Det er kanskje ikke umulig at bruktprisene finner sitt naturlig nivå. Tør ikke tenke på hva min alltrack til over 600k er verdt i dag, ett år etter. Hvorfor skal ikke TMS lide under samme?
e-Golf | X75D

Teslanewbie

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:27
Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less

Nettopp, og viktig å føye til:
Firhjulstrekk er tilleggsutstyr som man betaler ekstra for. Det selges fortsatt biler uten dette i Norge, også av modeller som tilbyr begge deler. Om det er bedre rekkevidde med 4wd er fortsatt litt kryptisk for meg:
- " 475 km range at 100 km/t"
- "502 km ny europeisk kjøresyklus- rekkevidde"

Autopilot++ er det nok mange (som deg) som ikkje bryr seg om.
Trur mange Tesla- eigere bør trekke pusten og gi seg til til å tenke over kva som faktisk har endra seg.

markedet som bestemmer og markedet sier at den gamle bilen er verdiløs uten tilleggsutstyr..  Folk vil ha det seneste, slik er det vare seg vi liker det eller ikke. en P85 skall ned på 350000kr uten slikt utsyr. gir 2 måneder innen vi er der, dessverre
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Råde

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less
Du må nesten prøve førerassistentene før du sier det. Man skaper deg behov...
e-Golf | X75D

Espen Hugaas Andersen

#14
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:30markedet som bestemmer og markedet sier at den gamle bilen er verdiløs uten tilleggsutstyr..  Folk vil ha det seneste, slik er det vare seg vi liker det eller ikke. en P85 skall ned på 350000kr utens slikt utsyr. gir 2 måneder innen vi er der, dessverre
Fullstendig tull. Ikke sjans i helvete at 2013 P85 går under 450.000 i de nærmeste månedene. (Og veldig tvilsomt at de faller under 500.000 kroner.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA