Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Jeg mener ikke at ting tar tid i forhold til andre leverandører.
Jeg mener at ting tar tid med software oppdateringer i forhold til forventningene.
F.eks alle som trodde 6.0 skulle kommer i Februar.
Det jeg skal frem til er at jeg tror mange vil bli skuffet om de tror alle disse tingene vil være klar i Februar.

Jeg tror trådstarter glemmer at ikke alle er entusiaster og må ha det nyeste.
Mange vil nok gjene spare noen kroner på funksjoner som de kanskje ikke bryr seg så mye om.
Mange drar paralleler mellom Apple og Tesla.
Det er ingen mobiler som holder seg så bra på brukmarkedet som iPhone.
Selv om det finnes en bedre versjon, vil den eldre versjonen forsatt være kulere enn en Samsung (i manges øyne).
Det eneste som jeg tror kan ødelegge markedet er at de som har råd til å tape mye dumper prisene, og det tror jeg vil være midlertidig.

Gæsjan

Hvis biler er umulige å selge uten ACC og 4WD er det rart at det fortsatt finnes nyere bakhjulsdrevne Mercedes og BMW modeller som selges uten ACC...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

fhovlan

Eg registrerer at ein god del av bilane som er til salgs har heftelser ved seg. Det er vel ikkje særleg bra for markedet. Dette kan kan utløyse litt småpanikk.

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:15
Som sagt , de neste ukene blir intressante :-)

Bilen er grei men som bruktbil er en Tesla S innen uppgradering verdiløs i mine øyne , skulle aldri falle meg inn å kjøpe den gamle nå når den nye er ute og slik tenker mange.. det er begrenset hvor mange som bruker 600000+ på en utdatert bruktbil... Jeg skall jo selge min bil også når den tid kommer. det får bli det pris det blir når jeg selger den eller gir den vekk :-) :-)

Ja, folk tenker vel forskjellig. Om bilen min måtte erstattes nå (f.eks pga. skade) hadde det nok blitt en brukt P85+ på finn.no. De nye har ikke noe ekstra jeg har lyst på, og P85D er nå eneste mulighet for å få sportsunderstellet. Den er dessverre for dyr.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lightningii

Jeg tror det er et gap mellom det markedet er villig til å betale vs det man tror man kan selge for. Så lenge bruktprisene ligger for tett oppimot det man må ut med for en oppgradert versjon, så tror jeg bilene vil forbli usolgt. Jeg tror det er utopi å tro at noen plukker opp en 2013 modell P85 + med 30000km for over 550 000kr.  Samt ja det selges BMW og Audi uten ACC og 4WD, men se på A7 eller 7 serie BMW, 2 år gamle biler ligger under 50% av nybil prisen. Jeg er i markedet for en Tesla, men slik som det ser ut for meg pr nå, så blir det nok nybil kjøp, gidder ikke å kjøpe brukt for 600 000, når jeg kan få en bedre og helt ny for 100t til..
Sitat fra: Gæsjan på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:55
Hvis biler er umulige å selge uten ACC og 4WD er det rart at det fortsatt finnes nyere bakhjulsdrevne Mercedes og BMW modeller som selges uten ACC...

Trøndertesla

Sitat fra: lightningii på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:14
Jeg tror det er et gap mellom det markedet er villig til å betale vs det man tror man kan selge for. Så lenge bruktprisene ligger for tett oppimot det man må ut med for en oppgradert versjon, så tror jeg bilene vil forbli usolgt. Jeg tror det er utopi å tro at noen plukker opp en 2013 modell P85 + med 30000km for over 550 000kr.
[/quote]
Utopi? Vel, på finn.no ser det ut til at det ble solgt en 2013 P85+ (23.500km) i går for 699.999,-, 150.000,- over din utopi-pris... Og det er nok riktig pris for denne bilen - det har faktisk markedet bestemt :-) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52477501&searchclickthrough=true
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

lightningii

Å du vet at den ble solgt for det? Utropspris vs salgspris er noe helt annet, å ja jeg mener uansett at 700k for en 2013 mod med 30k er utopi.
Uansett vi får se hvor lenge bilene ligger.
quote author=Trøndertesla link=topic=17215.msg272558#msg272558 date=1413325600]
Sitat fra: lightningii på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:14
Jeg tror det er et gap mellom det markedet er villig til å betale vs det man tror man kan selge for. Så lenge bruktprisene ligger for tett oppimot det man må ut med for en oppgradert versjon, så tror jeg bilene vil forbli usolgt. Jeg tror det er utopi å tro at noen plukker opp en 2013 modell P85 + med 30000km for over 550 000kr.
[/quote]
Utopi? Vel, på finn.no ser det ut til at det ble solgt en 2013 P85+ (23.500km) i går for 699.999,-, 150.000,- over din utopi-pris... Og det er nok riktig pris for denne bilen - det har faktisk markedet bestemt :-) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52477501&searchclickthrough=true
[/quote]

Kallagtunet

Ingen skal si annet enn at normalisering av bruktpris det ikke kan komme overraskende på deg mister newbe...

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 31. desember 2013, klokken 12:36
http://www.tv2.no/underholdning/broom/model-s-om-tre-aar-kan-det-vaere-halv-pris-paa-superelbilen-4175466.html

Biladministrasjonsselskapene som lever av å beregne verditapet best mulig, er generelt skeptiske til elbiler og de er også avventende til Model S. DNB-eide Autolease anslår at markedsverdien på den vil ligge på rundt 50 prosent av nypris etter tre år / 45.000 kilometer. Det er høyere enn gjennomsnittet i denne klassen.

----------------------------------------------------------

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10134263


Etter bare tre år har Tesla-eierne trolig svidd av halve kjøpesummen, bare i verditap, har biladministrasjonsselskapet Autolease beregnet.

Det betyr at den som har kjøpt toppmodellen Tesla Model S Signature Performance til 679.000 kroner, på tre år har «tapt» 339.500 kroner - og det nesten uten en lyd!

---------------

Hva er et realistisk prisfall ?

sigurdi

Men tror ikke prisene går  veldig fort ned, de som selger nå, har eller ønsker å bestille ny.
Levering er tidligst februar 2015, så de kan ha is i magen lenge ennå.
At bruktprisene faller 20% sammenlignet med nypris på 1år gamle biler er det helt normalt.

Hadde det vært panikk, hadde nok mer en 2-3% av solgte biler vært på finn.no
Når prisen blir lav nok, åpnes også markeder utenfor våre landegrenser, der mange ønsker seg en langtrekkende elbil, men ikke råd til ny.
(Er litt mva til mange land, så må nok litt under bruktprisene som er nå.)

Vil nok og se en oppgang i biler på finn, når folk får leveringstidspunkt på Model X og selger ventebilen sin. :-)

Så slutt å spre udokumentert oppgulp om hvordan fremtiden vil se ut, er bare å vente så får vi forhåpentligvis oppleve det som kommer.

Bare å glede seg til Giga fabrikken og batteri og SC teknologien oppgraderes.
Da blir pluttselig alle bilene helt ubrukelige, pga de nye har oppgraderte 150kWh battteripakker som lades med 250kW. :-)
Men de gamle fungerer jo like bra, kan lades like kjapt som i dag he he he.

Verden går fremover, ny teknologi går bare litt kjappere.

Det mest avanserte på bilen min er servostyring, men har ikke byttet den ut, pga venter på bilen som passer vårt bruk.

Hadde du kjøpt en A7, A8, hadde den falt mer i pris, da du kjørte ut av porten til Møller en Tesla har gjort på et år, så naturlig justering må til.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

tho

Dette blir vel som å rope i skogen. Men herregud for noen sytepaver. Må dere faen meg ta det med ro. Tenk på de stakkarene som har kjøpt P85D og må panikkselge den verdiløse bilen om et år pga P126Q. Historien gjentar seg.

Teslanewbie er til tider veldig trollete. Han prøver sansynligvis å presse Tesla til å ettermontere ACC gratis med denne idiot spammingen. Det vil aldrig skje og dere kan bare glemme det. "Gamle" S 85 er forsatt en fantastik bil. Herregud for en gjeng.  :o ::)
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:40
Ingen skal si annet enn at normalisering av bruktpris det ikke kan komme overraskende på deg mister newbe...

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 31. desember 2013, klokken 12:36
http://www.tv2.no/underholdning/broom/model-s-om-tre-aar-kan-det-vaere-halv-pris-paa-superelbilen-4175466.html

Biladministrasjonsselskapene som lever av å beregne verditapet best mulig, er generelt skeptiske til elbiler og de er også avventende til Model S. DNB-eide Autolease anslår at markedsverdien på den vil ligge på rundt 50 prosent av nypris etter tre år / 45.000 kilometer. Det er høyere enn gjennomsnittet i denne klassen.

----------------------------------------------------------

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10134263


Etter bare tre år har Tesla-eierne trolig svidd av halve kjøpesummen, bare i verditap, har biladministrasjonsselskapet Autolease beregnet.

Det betyr at den som har kjøpt toppmodellen Tesla Model S Signature Performance til 679.000 kroner, på tre år har «tapt» 339.500 kroner - og det nesten uten en lyd!

---------------

Hva er et realistisk prisfall ?

Jeg har Ikke sagt annet , veit meget vel hva prisene blir , men dette prisfall kan  vi takke ingen annen en tesla for ... De gjorde sin egen bil umoderne over natta. Et normalt kalkulert prisfall er noe annet .

Å ja jeg regner med å tape på bilen men slik er det men jeg finner det fremdeles urealistisk at kunder som får utlevert biler nå taper1/3 av bilens pris når de får den utlevert i disse dagene ( biler som leveres ut nå har fremdeles ikke de nye systeme) .. Men det er vel bare jeg som ser dette feil..

I tillegg har jeg levt med troen basert på info jeg fikk innen kjøp at nye system kan ettermonteres ....

Bilen er grei men dessverre utdatert og dette gjenspeiles i markedet vare seg dere liker det eller ikke.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Som sagt vi får  håpe at det uke kommer negativt omtale som kan knyttes til mangel på oppgraderte sikkerhetssystem ..jeg har fremdeles Audi TT og mercedes A klasse ferskt i minne ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Historiene strømmer inn, tesla har et forklaringsproblem:


like ryan o'shea of blackwood nj i was also given the sales pitch that the model will be able to be upgraded to the latest version of technology when available.i also inquired about the driver assist programs and was advised that when available they would provided at the same cost as at anyone buying a new tesla.this certainly helped me decide to buy the car.i do hope that tesla will stand by their sales pitch.

........


I bought the car under a major selling point promoted by sales staff (which now seems deceptive) that the car would be able to continue to evolve and upgrade to the latest version of technology when made available. When purchasing I specifically asked about advanced driver assist capabilities and was told that they didn't exist but would in the future. Now with a 3 week old car I have a technilogically obsolete car that I am expected to pay the cost of maintenance which covers the continued cost of software development for new features. With the first major set of features being released and unavailable to me I have lost all confidence in Tesla and Elon's word.

Etc

Etc
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Å kjøpe et produkt til 500 000 + og ønsker spesielt utstyr! har de ikke gjort det helt store researchen. Stole på selgere, er vel kjent som det absolutt minst lure en kan gjøre uansett bransje, de er selgere. :-)

At selger ikke har fått med seg at utviklings sjefen i selskapet har sakt fra at ettermontering ikke går, så burde dette blitt informert internt i selskapet.  Det er en annen sak, som også de aller fleste kunder er oppmerksom på.
Både Autobrems, Line Assistent osv er og har vært ekstra utstyr på mange biler men blir mer og mer standard, pga NCAP krever dette for 5 stjerner.
ACC er fremdeles ekstrautstyr hos svært mange leverandører, at bilen bare er verdt 2/3 uten dette er bare tull.

Bilen er verdt det markedet er villig til å betale, og at det kommer en liten nedgang når ny modell er kommet ut, ser en hvert år hos de andre merkene.
2014 faller i bruktpris når 2015 er i salg.

Men å håpe på at noen skal komme i alvorlig ulykke er jo rett og slett svært dårlig kommentar og en burde vært frabedt seg slikt.
Ulykker skjer om en har det ene eller andre i bilen, men å håpe det skal skje?

Hva med motsatt ulykker som skjer pga biler med fancy utstyr?
Første bilen har Autobrems som slår inn og bak kommer en standard bil på norske veier (de har ikke) og smeller rett i ræva på han?

Men slike diskusjoner og "sutregreier" er helt utrolig og om det bare gjelder en svært liten gruppe av Tesla eiere, bekrefter nok desverre inntrykket overfor mannen i gata - gjeng med utskjemt gutter som har kjøpt for dyrt leketøy, som pluttselig ikke er det kuleste i gata lengre.
Ja verden går videre, nye biler kommer og da er resten gamle, en må kjøpe nytt utstyr ofte og ta tapene som følger om en skal ha det kuleste hele tiden.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

F_P

Du er så full av selvfølgeligheter sigurdi. Lett å skjønne at du enda ikke har fått bilen du ønsker deg. finnes ikke noe enklere enn å sitte uberørt på utsiden av det hele og komme med kommentarer om både det ene og det andre.

Teslanewbie overdriver selvfølgelig så det holder, men det gjør jammen meg du også i motsatt retning.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA