Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

Teslanewbie

ha ha ... nå kan alle roe seg ned :-) 

Vi får se hva innbytteprisene blir neste år :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jejl

Jeg kommer nok til å panikkselge Teslaen om ca 15 år. De som bare må selge nå, vil sikkert bytte bil 6-7 ganger i samme periode og sikkert tape en million ekstra. Om 15 år er sikkert Tesla 100% selvkjørende og fås med 5000 hk og 500 mils rekkevidde og den kan vel sikkert også fly i tillegg.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

MR Tesla

Her var det mye følelser men folkens face it !
Vi var alle testpiloter for Tesla og det visste vi- gen 1 model S var et uferdig produkt men den måtte ut på markedet raskt ellers hadde Tesla gått under økonomisk - se på dette som en dugnad- Tesla er nå en etablert bilprodusent og vil levere fantastiske eksosfrie  biler i fremtiden - selv om gen 1 nå vil være som veteranbil å regne  i forhold til gen 2 er den fortsatt en fantastisk bil

AttackOfTheMac

Jeg syntes disse funksjonene virker veldig kule, og ville gjerne hatt de selv.
MEN jeg tror dette er noe man kommer til å bruke litt i begynnelsen fordi det et nytt, men ikke noe man kommer til å bruke ofte etter dette.

Autopilot er laget for motorvei - vi har nesten ikke dette i Norge.
For alt vi vet kan det være at mange av disse funksjonene ikke blir tilgjengelig (i software) på lenge heller.
Vi vet jo at ting tar tid med Tesla.
Men andre ord føler jeg ingen hast med å få denne hardwaren akkurat nå.

Olemann

Denne tråden kan med fordel flettes inn i eller erstattes av Tesla på FINN.  Mye gjentagende argumentasjon.

1.  Det er ikke panikksalg å selge en Tesla man betalte 600.000 for for 480.000 etter et år. Det er helt normalt. 20% avskrivning 1. året på en ny bil er normalt.

2. Elon Musk går ikke i hi etter å ha laget sin første sedan.  Det kommer flere nyheter.  Skulle han gi seg etter den 1. bilen for å ta vare på verdien på bilen til de som kjøpte den første?

3. Alle nyvinninger gjør at noen vil selge den gamle.  Bleeding edge koster mest.  Det ser vi nå på P85 spesielt. 

4. Elon er lur.  Han la på så mye hk på den nye P85D at de  som i sin tid måtte ha det feteste og ville betale for det, nå er blitt sinker.  Det er pinlig å bruke et sekund mer til 100 km/t for disse gutta.  De må bytte til den nye P85D.  Bra for de som er i bruktmarkedet også, og enda flere Tesla på veiene er bra for Elon.
Den neste P85, Q? kommer til å bli det samme, et sikleobjekt for de som må ha det feteste og så mye bedre enn P85D at dagens D eiere dumper den....

5. Det tar noe tid før vi ser 300 tallet for S60 og lave 400 tall for S85.   Fordi psyken hos selgere enda ikke er justert ned til at Tesla er en bil og ikke en merkelig skapning som ikke omfattes av vanlig avskrivning.
Selgere får heller kose seg med at de pga ventelister, hype og magi har levd utenfor normal avskrivning 1.5 år.  Nå er det slutt og normalen er kommet. Burde ikke overaske og dette handler om normalisering, ikke panikk.

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Teslanewbie

Kan noen fortelle meg hvor mange brukte Tesla S som har blitt solgt siste dagene?

1

Og slik går det videre dessverre
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

orjan

Hvorfor ønsker egentlig Teslanewbie å snakke ned verdien på sin egen bil?
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

MR Tesla

Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:36
Jeg syntes disse funksjonene virker veldig kule, og ville gjerne hatt de selv.
MEN jeg tror dette er noe man kommer til å bruke litt i begynnelsen fordi det et nytt, men ikke noe man kommer til å bruke ofte etter dette.

Autopilot er laget for motorvei - vi har nesten ikke dette i Norge.
For alt vi vet kan det være at mange av disse funksjonene ikke blir tilgjengelig (i software) på lenge heller.
Vi vet jo at ting tar tid med Tesla.
Men andre ord føler jeg ingen hast med å få denne hardwaren akkurat nå.

Utrolig påstand at ting tar tid med Tesla: hvilken annen bilprodusent innoverer i dette tempoet: Mod S introdusert i 2012 som verdens mest moderne bil og bare 3 ãr etter er den som  veteranbil iforhold til 2015 modelen?

Teslanewbie

Sitat fra: orjan på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:41
Hvorfor ønsker egentlig Teslanewbie å snakke ned verdien på sin egen bil?

Ikke noen som ønsker å snakke ner bilen, jeg forteller bare fakta .. kan ikke gjøre noe med dette... realiteten er slik som den er.. børskrakker skjer jo når alle selger i panikk slik som nå..folk konkurerer jo med  hverandre om å gå lavere i pris..

Jeg ser det slik:

Bilen er nå svært svårsolgt grunnet gen 2
Hvis vi får negative nyheter knyttet til gen 1 så  forsterker dette effekten
Den som idag har penger til en ny tesla i prisklassen 600000kr + kjøper en nybill og ikke en utdatert gen 1

slik er det hvis du vil det eller ikke.. å syte over at dette blir dumt..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA