Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

Olemann

Morsom tråd dette, selv om mye gjentagelser.

Får inntrykk av at endel debattanter er mer opptatt av å overbevise seg selv om at det ikke er dyrt å eie Tesla, og endel andre om det motsatte, enn en real utvikling av argumenter.

Nå ser det ut som en slags gunstig (for kjøper?) markedspris for en full speccet P85(+) er 600.000.-   I alle fall de som er solgt, endel selgere håper tydeligvis på mer.  Det er likevel ikke større tap enn på fossil-biler, litt avhengig av om man tar inn Tesla prisoppgangen i regnestykket.

Et tap på ca 100.000.- det første året på en Model S er som det bør være på en bil.  Ingen grunn til å hyle over det, det koster å være kar enten man kjører Tesla, Q5, eller annet til ca kr. 700.000.-

Jeg tror endel Tesla eiere er blitt så besnæret av det unormale det første året som skyldes venteliste,  prisøkning, hype, etc.  at man nesten har begynt å tro at bilen ikke skal avskrives med 10-20% pr år.   

Morsomt å lese kritikk her i tråden om at noen "snakker prisen ned" etc  Da gir man enkelpersoner en stor betydning må jeg si....markedet bestemmer, og når antall bruktbiler tredobles på noen dager så gjør det selvsagt noe med markedet. 

Virker også som noen glemmer at Elon er en innovativ fyr.  Han klarer ikke lage hjulene rundere enn de er på Tesla, men det er mye mer annet som kan endres på den bilen enn på fossil-biler, og mye av det via SW.  Hvorfor i alle dager skulle han ikke forsetter å være innovativ, selv etter at Tesla Versjon 1 er ferdig?  Skulle han tenke mer på å ta vare på verdien av "gamle" Teslaer enn å være innovativ og tjene friske penger på nye salg?

Teslas styrke er også noe som kan bli økonomisk tungt for eiere.  Nemlig nye modeller. Ny snacks. 

Jeg tipper det blir endel 85D på Finn den dagen 100Q kommer, men hva så?   Det er vel like gøy å ha en P85 nå som det var før naboen fikk sin P85D?

Jeg minnes han som sa:  Jeg har dessverre ingen konfirmasjons-bilder av datteren min, for utviklingen av digital-kamera går så fort at jeg enda ikke har villet kjøpe kamera....

Ole

ELTesla

Der ble den brune også solgt  ;D
FINN-kode: 52604566

Det er bare tiden som vil vise om denne prisen var god for kjøper eller for selger.

Twowheels

Sitat fra: Madboy på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:45
Der ble den brune også solgt  ;D
FINN-kode: 52604566

Det er bare tiden som vil vise om denne prisen var god for kjøper eller for selger.

oi .. fin bil for pengene det. Mon tro om det ble budkrig
_________

Teslanewbie

Sitat fra: Olemann på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:35
Morsom tråd dette, selv om mye gjentagelser.

Får inntrykk av at endel debattanter er mer opptatt av å overbevise seg selv om at det ikke er dyrt å eie Tesla, og endel andre om det motsatte, enn en real utvikling av argumenter.

Nå ser det ut som en slags gunstig (for kjøper?) markedspris for en full speccet P85(+) er 600.000.-   I alle fall de som er solgt, endel selgere håper tydeligvis på mer.  Det er likevel ikke større tap enn på fossil-biler, litt avhengig av om man tar inn Tesla prisoppgangen i regnestykket.

Et tap på ca 100.000.- det første året på en Model S er som det bør være på en bil.  Ingen grunn til å hyle over det, det koster å være kar enten man kjører Tesla, Q5, eller annet til ca kr. 700.000.-

Jeg tror endel Tesla eiere er blitt så besnæret av det unormale det første året som skyldes venteliste,  prisøkning, hype, etc.  at man nesten har begynt å tro at bilen ikke skal avskrives med 10-20% pr år.   

Morsomt å lese kritikk her i tråden om at noen "snakker prisen ned" etc  Da gir man enkelpersoner en stor betydning må jeg si....markedet bestemmer, og når antall bruktbiler tredobles på noen dager så gjør det selvsagt noe med markedet. 

Virker også som noen glemmer at Elon er en innovativ fyr.  Han klarer ikke lage hjulene rundere enn de er på Tesla, men det er mye mer annet som kan endres på den bilen enn på fossil-biler, og mye av det via SW.  Hvorfor i alle dager skulle han ikke forsetter å være innovativ, selv etter at Tesla Versjon 1 er ferdig?  Skulle han tenke mer på å ta vare på verdien av "gamle" Teslaer enn å være innovativ og tjene friske penger på nye salg?

Teslas styrke er også noe som kan bli økonomisk tungt for eiere.  Nemlig nye modeller. Ny snacks. 

Jeg tipper det blir endel 85D på Finn den dagen 100Q kommer, men hva så?   Det er vel like gøy å ha en P85 nå som det var før naboen fikk sin P85D?

Jeg minnes han som sa:  Jeg har dessverre ingen konfirmasjons-bilder av datteren min, for utviklingen av digital-kamera går så fort at jeg enda ikke har villet kjøpe kamera....

Ole

Spot on !
Noen er av den innstillingen om at man må trø varsomt og ikke sette finger på hvor skoen klemmer for da kanske dette blåser over.. strutstaktikk fungerer dårlig .

Jeg har gått inn med åpne øyne men reagerer på hvordan dette generasjonsskifte har blitt gjennomført og hvordan folk som i dagene får utlevert biler egentlig får en utdatert bil men en som bestilte samtidig får oppgraderinger etc . I tillegg så gis det ikke noen mulighet for eiere av nesten nye biler til vare seg innbytte eller oppgradering av relevante utstyr til tross for at et av salgsargumentene var at bilen var forberedt for fremtidige utvidelser ... you go figure ..

Troll er I mine øyne folk som med nesegrus beundring ikke stiller spørsmål og anklager andre for å ha en skjulte agenda . Jeg taper like mye som alle men greit . Slik er det . Men det betyr ikke at jeg må gå med skygglappar i Tesla kirken og stadig rope halleluja ..

Jeg er forøvrig tilfreds med bilen min hvis det er tvil over dette .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

At et marked virker etter tilbud og etterspørsel er vel neppe noen sko som trykker.

Det er den noe bipolare høy forventning - skuffelse som man må komme over. Ja Tesla er en fantastisk bil, men den har også sine dårlige sider. Den er ikke beskyttet mot markedsmekanismer og spesielt ikke i tider hvor media vil selge, og sterke interesser ønsker å skade merkevaren, pluss at det florerer med desinformasjon og misforståelser.

Jeg tror de som fikk en nedtur etter D-lansering hadde noe urealistisk forventninger til ettermontering, og ikke helt hadde tatt inn over seg at Tesla kommer til å fortsette med å flytte grenser innen bildesign, produksjon og det å eie en bil.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

TommyA

Maken til mange "idioter" her inne skal man lete lenge etter. Er 53 år og har kjørt premiumbil i mange år, og en del av "gamet" er at den faller veldig fort i verdi. Min fra 1,3 i 2012 til 0,6 nå når jeg bestilte TMS p85. Har ingen fantasier om at ikke teslaen også skal falle i pris. Sånn fungerer markedet og slik vil det fungere i fremtiden.
Får en liten følelse at det er veldig mange unge mennesker inne på dette forumet som ikke som egentlig ikke har råd til verdifallet som alle dyre biler får, og dermed kritiserer og nå klager på Tesla.

Nå er det helg, bilen skal stå og en god Cognac skal snart i glasset.
Ps! glemte å nevne at jeg omgjorde bestillingen min fra p85 til p85d med alt  :P

God helg alle!

SIS

Enig. At en bilmodell blir erstattet av en nyere og bedre er da ikke noe nytt. Det har skjedd i over 100 år for alt hva jeg vet. Og skal man da ha siste modell til enhver tid, blir det dyrt. "If you wanna play you have to pay" osv..

Teslanewbie

Sitat fra: TommyA på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:49
Maken til mange "idioter" her inne skal man lete lenge etter. Er 53 år og har kjørt premiumbil i mange år, og en del av "gamet" er at den faller veldig fort i verdi. Min fra 1,3 i 2012 til 0,6 nå når jeg bestilte TMS p85. Har ingen fantasier om at ikke teslaen også skal falle i pris. Sånn fungerer markedet og slik vil det fungere i fremtiden.
Får en liten følelse at det er veldig mange unge mennesker inne på dette forumet som ikke som egentlig ikke har råd til verdifallet som alle dyre biler får, og dermed kritiserer og nå klager på Tesla.

Nå er det helg, bilen skal stå og en god Cognac skal snart i glasset.
Ps! glemte å nevne at jeg omgjorde bestillingen min fra p85 til p85d med alt  :P

God helg alle!

Jada idioter ... Slik taler en dannet krøser LOL


Du har altså ikke en TMS nå ? Lett å være epplekjekk da :-) men jeg regner pipen hadde hatt en annen tone hvis du fikk levert din P85 denne uke uten at den hadde de oppgraderte systemene :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjobben

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:03
Sitat fra: TommyA på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:49
Maken til mange "idioter" her inne skal man lete lenge etter. Er 53 år og har kjørt premiumbil i mange år, og en del av "gamet" er at den faller veldig fort i verdi. Min fra 1,3 i 2012 til 0,6 nå når jeg bestilte TMS p85. Har ingen fantasier om at ikke teslaen også skal falle i pris. Sånn fungerer markedet og slik vil det fungere i fremtiden.
Får en liten følelse at det er veldig mange unge mennesker inne på dette forumet som ikke som egentlig ikke har råd til verdifallet som alle dyre biler får, og dermed kritiserer og nå klager på Tesla.

Nå er det helg, bilen skal stå og en god Cognac skal snart i glasset.
Ps! glemte å nevne at jeg omgjorde bestillingen min fra p85 til p85d med alt  :P

God helg alle!

Jada idioter ... Slik taler en dannet krøser LOL


Du har altså ikke en TMS nå ? Lett Være epplekjekk da :-) men jeg regner pipen hadde hatt en annen tone hvis du fikk levert din P85 denne uke uten at den hadde de oppgraderte systemene :-)

Hmm... Jeg sitter med en følelse av at akkurat TommyA hadde tatt det med ro. Han har fått akkurat hva han har betalt for.
En liten konjakk i glasset, inn på teslamotors.com og ny bil i bestilling, og ferdig med det:)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Car-El

Dette er en troll-tråd!

Når man selger en BRUKTBIL til høyere pris enn en nybil! Prisene for brukte biler faller. Slik har det da bestandig vært. Brukt selges til en lavere pris enn ny.

Så hvorfor hyle og skrike over seg for at prisene kommer seg på normalt nivå? Svaret er at man er et troll og vil drive på med trolling.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Teslanewbie

Sitat fra: Car-El på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:45
Dette er en troll-tråd!

Når man selger en BRUKTBIL til høyere pris enn en nybil! Prisene for brukte biler faller. Slik har det da bestandig vært. Brukt selges til en lavere pris enn ny.

Så hvorfor hyle og skrike over seg for at prisene kommer seg på normalt nivå? Svaret er at man er et troll og vil drive på med trolling.

Så så ..  ikke noen som tvinger deg å lese ... har hørt at valium fungerer mot svake nerver ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ELTesla

Sitat fra: TommyA på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:49
Maken til mange "idioter" her inne skal man lete lenge etter. Er 53 år og har kjørt premiumbil i mange år, og en del av "gamet" er at den faller veldig fort i verdi.

Er ikke du litt gammel til å kjøre Tesla bestefar? Blir vel nesten så kjøttet slipper beina når fjøla er i bånn på din nye P85D!

Det er også noe rart med mennesker over 50 som skal bruke berøringsskjerm. En hånd under skjermen og strak pekefinger på den andre.

Neida! Bare tuller med deg!  :)
God fredag! Kos deg med bilen!  :)

Lacaixxa

Sitat fra: Car-El på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:45
Dette er en troll-tråd!

Når man selger en BRUKTBIL til høyere pris enn en nybil! Prisene for brukte biler faller. Slik har det da bestandig vært. Brukt selges til en lavere pris enn ny.

Så hvorfor hyle og skrike over seg for at prisene kommer seg på normalt nivå? Svaret er at man er et troll og vil drive på med trolling.

+1

Teslanewbie; snakker du om at andre skal ta valium? Du har skrevet oppgulp så fråden har sprutet siste dager. Slike som deg som gjør tesla forum like interessant som kommentarfeltene til nettavisene.

madboy; usikker om du prøver å være nedlatende eller morsom på vegne av andre

Det triste er jo at ved at jeg gidd å kommentere så fremstår jeg i dårlig lys selv.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Lacaixxa på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:20
Sitat fra: Car-El på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:45
Dette er en troll-tråd!

Når man selger en BRUKTBIL til høyere pris enn en nybil! Prisene for brukte biler faller. Slik har det da bestandig vært. Brukt selges til en lavere pris enn ny.

Så hvorfor hyle og skrike over seg for at prisene kommer seg på normalt nivå? Svaret er at man er et troll og vil drive på med trolling.

+1

Teslanewbie; snakker du om at andre skal ta valium? Du har skrevet oppgulp så fråden har sprutet siste dager. Slike som deg som gjør tesla forum like interessant som kommentarfeltene til nettavisene.

madboy; usikker om du prøver å være nedlatende eller morsom på vegne av andre

Det triste er jo at ved at jeg gidd å kommentere så fremstår jeg i dårlig lys selv.

Og ditt bidrag til diskusjonen om panikksalget av brukte TMS er ?

Det er betenkelig at dere er mer opptatt av å diskutere person og ta mannen isteden for å diskutere TMS. Lytt  på Stoltenberg og kutt ut mobbingen :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Norx

Flere P'er har ihvertfall blitt satt med utropspris 570-590.000 nå.
At mange uten P blir liggende nå er veldig naturlig, de tror jo fremdeles på 610-670.000.

Når det er sagt, i min etterhvert gamle Q7. Den har hatt ACC siden den var ny i 2008. ACC er så sjeldent i bruk at en glemmer det ut de få gangene det hadde vært interessant å faktisk hatt den på.. AutoBreak det er derimot en lifesaver...Er ikke få ganger det har hogget i bremsene.

Alt har selvsagt sin pris, vil tro S85 siger ned i prisleiet 430-470 den dagen de første S85D ene dukker opp på finn.no - Noen kroner ekstra for en P+ - Q7'en er vel knapt ønsket av knoksen når Model X finnes på veien :) så i forhold til den er det jo markant seier til tesla eieren...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA