Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

F_P

Nå overdriver du Teslanewbie, og det vet du. Jeg er heller ikke storfornøyd med måten mr. Musk valgte å løse dette på, men det får da være måte på svartmaling. Ja, jeg er enige at det virker litt panikkartet å kaste så mange biler ut på finn.no på en gang, men jeg tror nok som flere hevder at en hel del tester markedet for å se om de kan forsvare et bytte overfor «sjefen» i huset  ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Teslanewbie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:30markedet som bestemmer og markedet sier at den gamle bilen er verdiløs uten tilleggsutstyr..  Folk vil ha det seneste, slik er det vare seg vi liker det eller ikke. en P85 skall ned på 350000kr utens slikt utsyr. gir 2 måneder innen vi er der, dessverre
Fullstendig tull. Ikke sjans i helvete at 2013 P85 går under 450.000 i de nærmeste månedene.

Ja vi får se... men slik det er nå så er snøballen igang og her må tesla ut og begynne med innbytte for dem som vil oppgradere.. om ikke lenge leser vi trolig overskrifter om at noen kjør ihjel seg og at dette kunne ha vært unngått hvis de nye utstyrene hadde vært på plass etc etc... aldri undervurder psykologien...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lacaixxa

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:03

Slik er det , bilene må dessverre selges til godt under egentlig verdi, hvem vil ha en bil uten nødvendig sikkerhetsutstyr????

Tydeligvis en dust ved kallenavn Teslanewbie - ifølge signaturen har han kjøpt en Tesla til over 600.000 uten dette helt nødvendige sikkerhetsutstyret.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Øggen

Det hjelper iallefall ikke å poste slike meldinger. Skjønner du er sur, hadde det samme med dette speil greierne, men dette hjelper overhode ikke. Du graver din egen grav enda dyrere,  så takk for hjelpen.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:34Ja vi får se... men slik det er nå så er snøballen igang og her må tesla ut og begynne med innbytte for dem som vil oppgradere.. om ikke lenge leser vi trolig overskrifter om at noen kjør ihjel seg og at dette kunne ha vært unngått hvis de nye utstyrene hadde vært på plass etc etc... aldri undervurder psykologien...
Ingen har vel kjørt seg i hjel hittil (i Norge). Hvorfor skulle plutselig folk begynne å gjøre det?

Autobrems har noe verdi, spesielt i lave hastigheter. Ved høyere hastigheter har det null verdi. Blindsonevarsling har også litt verdi, men da mest på å unngå bulker, ikke for å unngå de verste ulykkene.

ACC er komfortutstyr, det samme er automatisk filskifte, veifølging, speed assist.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krl

Sitat fra: Råde på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:31
Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less
Du må nesten prøve førerassistentene før du sier det. Man skaper deg behov...
Helt enig.. Etter å ha kjørt bil med ACC i drøye fem år, så vil jeg aldri tilbake til "steinalderen" igjen. Det er også fint med varsling dersom det f.eks. går mørkkledte fotgjengere langs veien; radaren fanger ofte opp disse litt før man ser dem selv!

Mangel på ACC (og tilhørende sikkerhetssystemer) vil nok også kunne medføre et større prisfall på Tesla-er enn på andre merker, da teknisk kompetente kjøpere nok er overrepresentert her..

Diravi

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:03
151 biler på finn nå...

Bilene på finn kommer å bli veldig svårsolgte eller nesten umulig å selge uten det nye sikkerhetsutstyret.
Bilen ble med et pennestøk umulig å selge og omsette i bruktmarkedet. Slik er det til dess at Tesla ikke kommer opp med noe lurt :-)

Slik er det , bilene må dessverre selges til godt under egentlig verdi, hvem vil ha en bil uten nødvendig sikkerhetsutstyr????

Gjør som 500 andre eiere foreløpig, Skriv under her :
https://www.change.org/p/tesla-motors-petition-to-force-tesla-to-come-up-with-a-retrofit-for-the-new-autopilot-features-for-existing-owners-who-were-early-supporters-of-the-company-product

Jeg har vanskelig for å se at du kan begrunne påstandene bare ved å vise til at det er 151 Model S til salgs på Finn, noen få dager etter den verste "Let's panic, vi har ikke lenger den råeste Teslaen"-hypen her inne på forumet. Dersom man leser trådene den siste uken så er det flere som har slengt ut bilen sin uten helt å være sikker på om de faktisk skal selge den eller ikke. Og selv da er det fortsatt bare 150 av flere tusen solgte biler som ligger på nett.

Videre: Som andre påpeker her er det urealistisk å forvente at bruktverdien skal holde seg så kunstig høy over tid. Sjekk www.gronnbil.no for et mer nøkternt estimat. Men foreløbig ligger prisene godt over det nivået, blant annet fordi brukt Tesla er omtrent eneste måten åffå en Tesla på før godt utpå vinteren.

Du har nok helt rett i at prisene på bilene uten det nye utstyret vil være lavere enn på dem som kommer i februar og utover (s85D først i april). Men jeg tror jeg ville ventet og sett an tendensen i markedet over en periode på en måned eller to før jeg konkluderer nærmere om prisutviklingen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:37
Det hjelper iallefall ikke å poste slike meldinger. Skjønner du er sur, hadde det samme med dette speil greierne, men dette hjelper overhode ikke. Du graver din egen grav enda dyrere,  så takk for hjelpen.

Jeg har ikke noe problem, taper jeg så taper jeg , ikke noe jeg kan gjøre med dette , ikke jeg som driver matkedet.. det er frykten og hvis sannheten svir , so be it... realiteten er den at når den nye bilen ble annonsert så ble din gamle verdiløs i bruktmarkedet men den er en bra bil for det men ikke som bruktbil... det er dette som er det tragiske og det er dette som er sakens kjerne.
Det mest tragiske er at Tesla har sviktet dem som var den mest trogna kjernen i mine øyne...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

darthy001

@Teslanewbie: siden bilen din nå er verdiløs så byr jeg 100000NOK cash for den her og nå! Regner med at du tar den før bilen fordufter i løse luften.

Denne tråden er rett og slett pinlig. Folk som ikke tåler verditap på en bil i denne prisklassen burde ha gjort hjemmeleksen sin litt bedre.

Jana

Teslanewbie
Jeg gir deg de kr 350.000 om 2 mnd som du nevner. Oppgi KM og utstyr så skal jeg vurdere om den er trafikkfarlig.
Er du klar? Jeg avbestiller min S85 som kommer i november dersom du er klar

Teslanewbie

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:41
@Teslanewbie: siden bilen din nå er verdiløs så byr jeg 100000NOK cash for den her og nå! Regner med at du tar den før bilen fordufter i løse luften.

Denne tråden er rett og slett pinlig. Folk som ikke tåler verditap på en bil i denne prisklassen burde ha gjort hjemmeleksen sin litt bedre.

hvem har sagt at man ikke tåler verditap? Jeg bare konstaterer et fakta, å skyte budbringeren er jo et kjent fenomen...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trøndertesla

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less
Firehjulstrekk - couldn't care less (2WD er mer enn godt nok)
Autopilot - couldn't care less (for pensjonister)
10 km ekstra rekkevidde - couldn't care less (vil knapt nok merkes)
690 HK og 0-100 på 3,3sek - ja takk, I LIKE  ;D
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Jana på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:43
Teslanewbie
Jeg gir deg de kr 350.000 om 2 mnd som du nevner. Oppgi KM og utstyr så skal jeg vurdere om den er trafikkfarlig.
Er du klar? Jeg avbestiller min S85 som kommer i november dersom du er klar
Jeg er villig til å gå så langt som 400.000 kroner! Har vi en avtale, Teslanewbie?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

Hårsåre folk her... vi får se. etter nyttår blir det mange Tesla til salgs.. forvent en ny nedgang.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lacaixxa

OT: Teslaforumet begynner nå å ligne kommentarfeltene fra nettavisene. Ekstreme overdrivelser og konspirerende teorier fra folk som bruker forumet til å tømme seg for frustrasjon.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA