Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

Car-El

Det finnes diagnoser på enkelte utsagn som er skrevet her.


Gje mæ styrke! DETTE E EN TROLL-TRÅD!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

daggad

Det rare her er at noen sier de omtrent vil ha falt 50% på 1-2 år samtidig som andre sier nesten ingenting.
Ingen av delene vil stemme, sannheten er nok et sted i mellom.
At Model S ville være (om en ser bort fra alle andre økonomiske fordeler) et gullkjøp som en helt ny biltype er jo utopi. Og det enorme salget på kort tid vil før eller siden gjøre de til gode bruktobjekter sier jo seg selv.

Men om man beholder bilen selv så er det ikke noe tap å løse inn. Ikke selg..det koster å ha det nyeste og beste hele tiden !  ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

GreenBeHH

Tror det er flere enn meg som er lei de negative vinklingene på det jeg vil kalle en markedstilpasning av bruktbilprisen på en Tesla.  Jeg har lenge hatt lyst på en Tesla S og har vurdert brukt, men så lenge bruktprisen er høyere enn en ny så er det uaktuelt.  Som mitt innspill og utsagn i denne saken så ville jeg vurdert en brukt Tesla S hvis;
> 20.000,- avtrekk hvis den ikke har autopilot
> 0.- i tillegg for alt utstyr som ikke kan bestilles fra konfiguratoren
> minus 5% på bil nyere enn 3 måneder
> minus 10% på bil nyere enn 6 måneder
> minus 15% på bil nyere enn 12 måneder
Så, kunne jeg gått i forhandling, hvis selger var seriøs og bilen var brukt på en ordentlig måte.

Sannsynligvis så går det mot bestilling av en ny TeslaS  :-\
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Trustno1

Sitat fra: GreenBeHH på onsdag 15. oktober 2014, klokken 19:49
Tror det er flere enn meg som er lei de negative vinklingene på det jeg vil kalle en markedstilpasning av bruktbilprisen på en Tesla.  Jeg har lenge hatt lyst på en Tesla S og har vurdert brukt, men så lenge bruktprisen er høyere enn en ny så er det uaktuelt.  Som mitt innspill og utsagn i denne saken så ville jeg vurdert en brukt Tesla S hvis;
> 20.000,- avtrekk hvis den ikke har autopilot
> 0.- i tillegg for alt utstyr som ikke kan bestilles fra konfiguratoren
> minus 5% på bil nyere enn 3 måneder
> minus 10% på bil nyere enn 6 måneder
> minus 15% på bil nyere enn 12 måneder
Så, kunne jeg gått i forhandling, hvis selger var seriøs og bilen var brukt på en ordentlig måte.

Sannsynligvis så går det mot bestilling av en ny TeslaS  :-\

Høres igrunn fornuftig ut. Ikke ummulig du kunne kjøpt min på disse vilkårene (men såklart avhengig av markedet), men jeg selger desverre ikke før like før min P85D ankommer. Livet  er for kort til å ha ett halvt år uten tesla :)


TS

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14
Firhjulstrekk og lengre rekkevidde, ja takk!
Autopilot, couldnt care less

Her tenker jeg det motsatte, så smaken er som baken...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:43
Sitat fra: darthy001 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:41
@Teslanewbie: siden bilen din nå er verdiløs så byr jeg 100000NOK cash for den her og nå! Regner med at du tar den før bilen fordufter i løse luften.

Denne tråden er rett og slett pinlig. Folk som ikke tåler verditap på en bil i denne prisklassen burde ha gjort hjemmeleksen sin litt bedre.

hvem har sagt at man ikke tåler verditap? Jeg bare konstaterer et fakta, å skyte budbringeren er jo et kjent fenomen...

Når budbringeren heter Judas bak fasaden, så kan han skytes  ;)

Ta deg en kjeks før du poster eder og galle ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

erikg

Tydeligvis en som har penger å brenne av. - hvis det ikke er en falsk annonse, da
TMS85 grey met, pano, luft

lightningii

Eller en som faktisk ønsker å selge, å ikke sitter å håper på at julenissen kommer til byen  ;)
Sitat fra: erikg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:43
Tydeligvis en som har penger å brenne av. - hvis det ikke er en falsk annonse, da

krl

Sitat fra: erikg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:43
Tydeligvis en som har penger å brenne av. - hvis det ikke er en falsk annonse, da
Dette er vel en av de mer edruelig prisede til nå, selv om det fremdeles er dyrt sett opp mot hvor få km kjørelengde det er igjen av garantitiden. Og det er en bil som mangler ACC, som alle andre legacy Model S.

Får satse på at ingen blir lurt av "8 års garanti" når det kun gjelder batteri + drivverk.

Rilum

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:21
P85+ Selger nå til 582000kr , dvs over 250000 kr under nybilpris

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52592122

Riktig bil til riktig pris det der. Den er førstegangs registert 19.09.2013, så han har nok betalt rundt 750k for den, og da selge den etter over et år og 23000km med et tap på ca 150k kan vel ikke være unormalt for en NY bil i den prisklassen. Kjøper man en så dyr bil uten å ta høyde for verdifall så har man bommet, da er det best å selge fort før neste nyhet kommer.

Holdt på å bestille tilsvarende selv for et år siden før prisen gikk opp, men pga. manglen på sikkerhetsutstyret som nå kom, så droppet jeg det. Frister veldig å bestille nå, men venter og håper på at mulighet for tilhengerfeste kommer snart.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Høgis

Sitat fra: erikg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:43
Tydeligvis en som har penger å brenne av. - hvis det ikke er en falsk annonse, da

Må huske at denne bilen er kjøpt før prisstigningen på førsten av året og tapet er vel ca. 150.000,- Ikke uvanlig for andre bilmerker i denne prisklassen. Tipper han får solgt kjappt (som sikkert er hensikten)

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

EvenSteven

Budene på P85 ligger visst rundt 550-570 nå om dagen fra potensielle kjøpere. Så en P85+ m/ alt utstyr til denne prisen må jo være et godt kjøp. 4wd eller ei.
Men dette kan fort snu igjen om markedet tar unna disse få rundt denne prisen. Så vil prisene stabilisere seg noe.
Det sitter mange på gjerdene nå og håper på ytterligere prisfall, men en gang må de komme ned.  ;)
Tesla S P85+ sølv

ELTesla

Ja det virker som det er et lite skille nå mellom hva selgere ønsker å selge for og hva kjøpere er villige til å betale.
Dette er vel ikke annet enn normalt.

GotMeTeslaMS

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:03
151 biler på finn nå...

Bilene på finn kommer å bli veldig svårsolgte eller nesten umulig å selge uten det nye sikkerhetsutstyret.
Bilen ble med et pennestøk umulig å selge og omsette i bruktmarkedet. Slik er det til dess at Tesla ikke kommer opp med noe lurt :-)

Slik er det , bilene må dessverre selges til godt under egentlig verdi, hvem vil ha en bil uten nødvendig sikkerhetsutstyr????


Gjør som 500 andre eiere foreløpig, Skriv under her :
https://www.change.org/p/tesla-motors-petition-to-force-tesla-to-come-up-with-a-retrofit-for-the-new-autopilot-features-for-existing-owners-who-were-early-supporters-of-the-company-product

Jeg kjøpte min Tesla ny og uten "nødvendig" sikkerhetsutstyr og har ingen utpreget angst av den grunn. Krisestemning og panikk blir neppe en evigvarende sykdom blant elbil eiere.

Brukte Tesla S vil sikkert bli liggende på et prisnivå som står i forhold til "hvor mye bil" du får for pengene, feilstatistikk, batterienes levetid/pris og liknende.

For min del avskriver jeg bilen over de 8 årene garantien løper. I gjennomsnitt betyr det ca kr 75.000,- pr år men ikke linjert. Desto tidligere du selger desto større tap.
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA