Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vedlagt ladekabel, ladetid?

Startet av Teslanewbie, onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

Leif1

Som jeg har antydet tidligere, sitt rolig i båten og vent til det går over.
Vær heller glad dere ikke har en bil med eksosrør i ca samme prisklasse som en
brukt Model S som skal avhendes.
Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Sitat fra: Teslaeier på onsdag 15. oktober 2014, klokken 10:08
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:03
151 biler på finn nå...

Bilene på finn kommer å bli veldig svårsolgte eller nesten umulig å selge uten det nye sikkerhetsutstyret.
Bilen ble med et pennestøk umulig å selge og omsette i bruktmarkedet. Slik er det til dess at Tesla ikke kommer opp med noe lurt :-)

Slik er det , bilene må dessverre selges til godt under egentlig verdi, hvem vil ha en bil uten nødvendig sikkerhetsutstyr????


Gjør som 500 andre eiere foreløpig, Skriv under her :
https://www.change.org/p/tesla-motors-petition-to-force-tesla-to-come-up-with-a-retrofit-for-the-new-autopilot-features-for-existing-owners-who-were-early-supporters-of-the-company-product
Kan du ikke prøve å bare slappe av litt.
Regner med du har fått bilen din nå? Hvis jeg ikke husker feil så har du en lei tendens til å krisemaksimere på forhånd over ting som kanskje kan bli problemer.
Var det ikke du som ble utestengt fra det amerikanske forumet (teslamotorsclub.com) for usaklig rabling rundt problemer du hadde lest om at tesla kanskje var utsatt for lenge før du hadde fått noen bil?
Husker jeg leste noen vanvittige innlegg fra deg (eller noen med samme signatur) der om snø som pakket seg i hjulbuen på tesla og om mugg rundt panotaket. Har du fått bilen din? Hvordan synes du den er i tilfelle? Fungerer den tilfredsstillende?
Er det overraskende for deg at tesla videreutvikler modellene sine? Det skjønner jeg veldig godt i tilfelle. Skulle tatt seg ut om BMW, Mercedes eller Skoda skulle begynne å levere biler med mer utstyr og mer avansert teknologi enn de hadde i bilene sine for 100 år siden. Eller faktisk så tror jeg kanskje de har gjort det. Jeg er hvertfall dritforbanna på Skoda enda etter at de begynte å levere elektriske vindusheiser og gjorde min gamle bil helt verdiløs over natten. Det er derfor den står på gårdsplassen å ruster enda. Jeg får ikke i nærheten av det jeg ga for den hvis jeg prøver å selge den.
Ikke vil de ettermontere 4 hjulstrekk heller. Faans jævla Skoda som lurer kundene sine på den måten.
Skjønner at du er skuffet hvis du trodde du hadde kjøpt en bil som ikke skulle miste verdi over tid, men hvis du noen gang har eid bil tidlige så burde du vel vist at alle biler faller i verdi. Det vanlige for ny bil er vel ca. 10-20% så fort du kjører ut fra forhandler? Det kommer alltid noe nytt, kulere og bedre.
Det hjelper ikke å kjefte på tesla. Den ubrukelige Model S'n du kjøpte blir ikke noe bedre uansett hvor mange sinte innlegg du legger inn på diverse forum.

Hei

argumentum ad hommis er aldri lurt , det viser at :

1) man er veldig frustrert
2) man har gått tom for argument som støtter ens sak ..

Du har ikke skjønt sakens kjerne ser jeg det som .
Jeg er fornøyd med bilen og bryr meg ikke særlig hvis priset går opp eller ned. Men jeg liker ikke når jeg eller andre blir ført bak lyset med argument om at bilen kan oppgraderes og når vi siden kjøper bilen får beskje om at dette ikke er mulig ..

Mange tesla fanboys med skyggelapper , greit det , det er greit å bli betatt av en bil men det finnes grenser for  hvor store skyggelapper man kan ha på seg .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

EvenSteven

Forsøkte også å finne noe alternativ til bilen jeg i dag har... Finner ikke. Finnes, men da må jeg opp 150 000,- ...
det har jeg ikke råd til.
Mellomlegg opp til S60D, med tilsvarende utstyr jeg har i dag er +100 000,- ( Da er ikke potensielt tap ved salg innberegnet ) - Altså fort 130-150``for å få ny med AWD. Det er det helt klart ikke verdt.
Jeg synes bilen er helt rå som den er på vinterføre, ingen problemer... Og ikke minst artig å ralle litt med RWD.
 
Skulle jeg kjøpt fossilbil igjen, må jeg ned ca.150 000,- for å forsvare besparelsene jeg vil ha med Model S de neste 4 årene.  Da blir det ikke mye å velge i.. ihvertfall ikke med samme prestasjoner og da gjerne med en del km på telleren. 

Vedrørende tap som nevnes og RWD vs. AWD har jeg sett på følgende fossilbiler til sammenlikning:

Audi A5 - 5 år:

Audi A5 211hk TFSI   2009 mod. Quatro   66``km  = 370 000,-   Tap fra ny (700 00,- )=     330 000,-  ca. 47%
Audi A5 211hk TFSI   2010 mod   FWD     76``km  = 350 000,-    Tap fra ny ( 650 000,-) = 300 000,-  ca. 46%

Altså har her FWD tapt seg mindre i prosent, samt i kroner. Nå er det ca. 8mnd forskjell i alder, men 2010 har også gått noe lengre.

Ser vi på BMW 5-serie 3 år :

BMW 520D sport 2011 -            RWD   75``km  = 380 000,-   Tap fra ny ( ca. 590 000,- )   = 210 000,-   ca. 36%
BMW 525D X-drive sport 2012   AWD   80``km =  509 000,-    Tap fra ny ( ca. 750 000,-)   = 241 000,-   ca. 32%

520D RWD taper seg 36% på 3 år = 12% pr. år
525D AWD taper seg 32% på 2 år = 16% pr. år - Flater ca. noe mer ut år 3.

Men likevel ser vi at i kroner vil tapet være mindre på både BMW samt Audi i RWD med "normal" motor kontra stor motor + AWD.
Så synes dette lover godt for bruktbilprisene for Tesla S fremover jeg. Både RWD og Dual, AWD og hva som enn måtte komme.
ha en fin, fin Tesla dag  ;D

Tesla S P85+ sølv

Teslanewbie

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:17
Forsøkte også å finne noe alternativ til bilen jeg i dag har... Finner ikke. Finnes, men da må jeg opp 150 000,- ...
det har jeg ikke råd til.
Mellomlegg opp til S60D, med tilsvarende utstyr jeg har i dag er +100 000,- ( Da er ikke potensielt tap ved salg innberegnet ) - Altså fort 130-150``for å få ny med AWD. Det er det helt klart ikke verdt.
Jeg synes bilen er helt rå som den er på vinterføre, ingen problemer... Og ikke minst artig å ralle litt med RWD.
 
Skulle jeg kjøpt fossilbil igjen, må jeg ned ca.150 000,- for å forsvare besparelsene jeg vil ha med Model S de neste 4 årene.  Da blir det ikke mye å velge i.. ihvertfall ikke med samme prestasjoner og da gjerne med en del km på telleren. 

Vedrørende tap som nevnes og RWD vs. AWD har jeg sett på følgende fossilbiler til sammenlikning:

Audi A5 - 5 år:

Audi A5 211hk TFSI   2009 mod. Quatro   66``km  = 370 000,-   Tap fra ny (700 00,- )=     330 000,-  ca. 47%
Audi A5 211hk TFSI   2010 mod   FWD     76``km  = 350 000,-    Tap fra ny ( 650 000,-) = 300 000,-  ca. 46%

Altså har her FWD tapt seg mindre i prosent, samt i kroner. Nå er det ca. 8mnd forskjell i alder, men 2010 har også gått noe lengre.

Ser vi på BMW 5-serie 3 år :

BMW 520D sport 2011 -            RWD   75``km  = 380 000,-   Tap fra ny ( ca. 590 000,- )   = 210 000,-   ca. 36%
BMW 525D X-drive sport 2012   AWD   80``km =  509 000,-    Tap fra ny ( ca. 750 000,-)   = 241 000,-   ca. 32%

520D RWD taper seg 36% på 3 år = 12% pr. år
525D AWD taper seg 32% på 2 år = 16% pr. år - Flater ca. noe mer ut år 3.

Men likevel ser vi at i kroner vil tapet være mindre på både BMW samt Audi i RWD med "normal" motor kontra stor motor + AWD.
Så synes dette lover godt for bruktbilprisene for Tesla S fremover jeg. Både RWD og Dual, AWD og hva som enn måtte komme.
ha en fin, fin Tesla dag  ;D

Regnestykket kan dessverre ikke direkte overføres til tesla s , da bilen er mer enn bil, den er en datamaskin og mediesenter etc..  Når det kommer så banebrytende nye features da blir generasjonen innen veteranbil ..  Dessverre .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Det er her begynner nesten å bli for dumt. Har du en agenda teslanewbie?
Har du i det hele tatt en MS selv?

Begynne å lukte litt muffins dette her, syns nå jeg i hvertfall. Du får ha meg unnskyldt hvis du er legit og heller bare er tidenes drama-queen. :-X
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

EvenSteven

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:39
Det er her begynner nesten å bli for dumt. Har du en agenda teslanewbie?
Har du i det hele tatt en MS selv?

Begynne å lukte litt muffins dette her, syns nå jeg i hvertfall. Du får ha meg unnskyldt hvis du er legit og heller bare er tidenes drama-queen. :-X

Lukter litt rart av dette ja. Mulig han ble tvangssolgt og nå prøver å komme seg inn igjen.... Men at prisene fortsatt er noe for høye. Ergo - Toss shit all over the place... Baissing altså  :o
Tesla S P85+ sølv

lightningii

rart at det skal være så mye støy rundt dette,
sett fra mitt stå sted så er det pr i dag ikke gunstig å kjøpe brukt Tesla, man får mye "mer" bil for pengene ved å kjøpe ny. Dermed så tror jeg heller ikke at det vil være så enkelt å få solgt, ettersom de som er i markedet for en Tesla heller tar steget opp til en ny. Videre ut fra min egen vurdering så tror jeg at prisnivået vil falle fremover på den modellen uten 4 hjulstrekk og uten autopilot bla fordi det er mange som bestiller ny oppgradert bil som må selge sin etterhvert, samt at det er flere som har bestilt Xen, de skal også etterhvert selge S'en sin etterhvert. Dermed blir det overflod av "første generasjon" Tesla på markedet. Men som man også ser på akjemarkedet, så er det alltid noen som bunnfisker, å da tror jeg at prisnivået får en normal korreksjon ned fra dagens prisnivå( flere Tesla eiere med skylapper, forstår ikke det). Dermed tror jeg at 85Den vil holde seg litt bedre i pris de par neste årene, siden det vil være den "latest and greatest" versjonen av Sen, helt til Tesla annonserer noe mer fancy..men by all means, får man solgt til nesten uten tap, så er det da ikke noe som er bedre enn det ;)

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

EV - Driver

Prisene er forsatt skyhøye på brukte TMS. Billigste S60 på finn.no koster 467000, det vil si mer enn om jeg bestiller en ny. Da ville jeg heller ha ventet noen måneder og fått en ny med den nye hardwaren.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.


pej

Man har ikke tapt noe før bilen selges = tapet realiseres. Den som selger nå er rimelig tjukke i hue. Tesla kommer med innbyttemulighet før jul. Etter at alle de desperate har solgt bilene sine til langt under innbyttepris. Ønsker hell og lykke. Selv skal jeg kose meg i flere år til med en helt fantastisk bil.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Madboy på onsdag 15. oktober 2014, klokken 12:14
Folk skjønner at den faller i pris.

Men det blir hylt om panikk og at selgere nå må ned i 300K for å få solgt.
Latterlig.

Definitivt. Skulle prisen teoretisk falle såpass åker Leafen til Kona øyeblikkelig på Finn og hun får en Tesla isteden. Tipper ganske mange andre også hadde gjort det samme. Prisgulvet er nok foreløpig vesentlig høyere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELTesla


lightningii

Hvis det er tilfelle at Tesla kommer med en innbytte pris, så trenger man ikke akkurat å være rakett forsker for å forstå at innbyttepris er mye lavere enn markedspris. Å de som tror at Tesla kommer til å kaste penger etter de som kommer en innbytte bil kommer til å få seg en skikkelig kalddusj..
Sitat fra: pej på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:03
Man har ikke tapt noe før bilen selges = tapet realiseres. Den som selger nå er rimelig tjukke i hue. Tesla kommer med innbyttemulighet før jul. Etter at alle de desperate har solgt bilene sine til langt under innbyttepris. Ønsker hell og lykke. Selv skal jeg kose meg i flere år til med en helt fantastisk bil.

ELTesla

De er ihvertfall ikke veldig gira på å ta inn innbytte dersom det blir flere nå som velger å ikke ta ut sin bil og heller tape depositumet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA