Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Magsjo, onsdag 29. oktober 2014, klokken 12:49

« forrige - neste »

Magsjo

Jeg har nettopp tatt ned batterikassa og har målt alle blokkene mine. En blokk hadde eksplodert så jeg droppa å måle den;)

15 av blokkene lå på 6,37 +- 0,3 volt.
De siste tre hadde avvik fra dette, ett på 3,83, ett på 4,98 og ett på 5,11.
Må/bør jeg bytte alle 3?

elektrolux

Ja. Alle 3 må byttes. Du bør også montere Robometer så du vet at reparasjonen er vellykket. Til sist anbefales omprogramering av Simotion så du reduserer stresset på batteriet
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Magsjo

Vet du hvem som gjør omprogramering på østlandet?

elektrolux

#3
Kun Elbilhjelpen.no i Skandinavia. Det er kun en uke siden dette ble mulig. Tenk hvor mange flere Classic vi hadde hatt på veiene hadde dette vært tilgjengelig i 2005.

Planlegger tur østover i nær framtid , og tar da med utstyret.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Magsjo

Endelig er batterikassa ferdig og dårlige batterier byttet.
Er det noe jeg må tenke på før jeg løfter kasse tilbake på plass?

elektrolux

Legg ut 3 ledninger: + / - og senter mellom 9 og 10 blokken. Da kan du gjennomføre manuelle målinger på batterihalvdelene og sammenligne disse ved lav ladetilstand og med varmeapparatet på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Magsjo

Ok. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Kan du sende et bilde av det?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Magsjo

Det ser jo greit ut. Men jeg la merke til at min batteripakke har + og - på motsatt side av bildet. Er det feil/unormalt?

Magsjo

En ting til: hvilket tverrsnitt bør jeg ha på spenningsjekkkablene?

elektrolux

Vet kun om en Think med + og minus på motsatt side av hva dette bildet viser. Og det kostet meg en lader.

Minus skal være nærmest kontaktorboksen, og pluss skal være lengst vekke.

Legg opp 0,75mm kabel med 1A sikringer mot batteripolene. Det gir deg maks 200W ut av kassen. Uten sikring risikerer du 50 kW nok til å smelte større metallgjenstander som skrujern og skiftenøkler.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Magsjo

Jeg hadde satt en rekke feil vei i kassa. Godt jeg ikke sluttet kretsen [emoji15].

elektrolux

He he

Svoger gjorde det, og ene batteripolen forduftet. Redde likevel blokken med å bore ned en gjengestav.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ebye

Skal nett sette inn battkassen og lurer på: Hva er det hvite stoffet som termometerfølerne i batt nr 3 og nr 16 er pakket inn i?
Er det kritisk at hullet er fyllt med dette fettet/klisset?
Hvor får man tak i slikt?(når en vet hva en skal spørre etter...)

elektrolux

Det er varmeledende pasta.

Helt unødvendig.

Om nødvendig; tape fast sensoren.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA