Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvem har byttet batteri?

Startet av snappy, onsdag 29. oktober 2014, klokken 12:07

« forrige - neste »

snappy

Ved bremsing i lav hastighet har eUP!'en begynt å lage endel lyd, og det virker som det blir mer av den dersom jeg svinger - for eksempel ved parkering. Bremsene ellers virker som før.
Den har gått ca 5000KM

Noen som har opplevd det samme , og fått noe tilbakemelding fra Møller ? ( som blir neste stopp om det blir verre.. )
2014 e-UP
2015 85D

Handyman

Jeg opplever en svak skrapelyd i sakte fart og stort rattutslag (ved parkering). Høres ut som bremsekiver med overflaterust. Tror det kan være en ide og prøve et par kraftige nedbremsinger fra høy hastighet for å få polert skivene. Har glemt å teste det på min bil.
Husk at ved normal/forsiktig kjøring er bremsene ikke i bruk, fordi bilen bremser med motoren. De slår kun inn helt på slutten før bilen stopper å rulle. Det er ikke nok til å fjerne rust på skivene og kan føre til at de må byttes pga for lite bruk.
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

EL-Milla

Jeg har samme "problem". Det kommer skrapelyder når jeg svinger helt over. Og bremsene kviner litt og lager skrapelyder (ikke alltid).

Bilen min er 2 uker, så regner ikke med at det er rust hos meg?
Arendal
Hvit VW E-UP 2015-modell (08.10.2014)

snappy

#3
Etter jeg fikk på vinterdekk, med "åpne" alu felger , kan jeg iallfall slå fast at det ikke er rust på skivene. Og hos meg knirker det mer enn det skraper. Det bråker mer i fuktig vær - neste stopp Møller.
2014 e-UP
2015 85D

Louise

Bremsene mine skviker og klager og. Men jeg tenker at det er vel slik, særlig i vått vær. Mener å huske at det var det samme med bensinbilen, men der er det så mange andre lyder at en liksom ikke legger så godt merke til det ? Kanskje det rett og slett er slik at elbilen er så stillegående, så alle lyder blir "ulyder". For de som sykler i vått vær : bremsene skviker der og......

Handyman

Lydene som kommer ved fult rattutslag er fra gummibelgene som gnisser mot hverandre i fuktig vær.
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA