Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbiler i utlandet

Startet av Truls Martin, onsdag 29. oktober 2014, klokken 01:38

« forrige - neste »

Truls Martin

Hei
Vi har i det siste (etter at det har blitt kaldere og våtere ute) hatt problemer med at alt dugger igjen når vi er ute å kjører. Bilen står i garasje både her hjemme og på arbeidsplassen til frua, så synes dette er rart.
Lurer på om det er AC som fusker... Opplever jo det samme dersom man slår av AC mens det regner i andre biler.

Er det noen som har liknende problemer?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Klykken

Jepp. Viften er for "gjerrig" tror jeg. Ved hastigheter over nivå tre er dette som oftest ikke et problem hos meg... Det skjer omtrent bare når bilen er forvarmet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Truls Martin

Sitat fra: Klykken på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 18:48
Jepp. Viften er for "gjerrig" tror jeg. Ved hastigheter over nivå tre er dette som oftest ikke et problem hos meg... Det skjer omtrent bare når bilen er forvarmet.

Kjørte 70 km forrige dagen, med vifta på 3/4 hastighet, og allikevel var det dugg bakerst på sidenvinduene foran og bakvinduene. 
Har nesten ikke brukt forvaring enda.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Olemann

Du kan jo teste Zalo trikset, som er beskrevet i trilling tråden :-)  Århundredets duggbil som den er kalt.

Ole

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA