Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Siggen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 03. februar 2015, klokken 18:04
Sitat fra: PERFORMANCE85D på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:29
Ingen av dere som har fått dato som har noen opplysninger om hvilken båt bilene er med?

Et rykte sier at første lass med P85D til Norge er på denne båten (Tarago)
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/oldshipid:308091/oldmmsi:257672000/olddate:lastknown#


Har dem da startet med noe nytt? Tarago går vel i rute til/fra Bremerhaven?

Dennis

#1021
Har ikke peiling, bare leste det på Teslamotors forumet. Går også Norske biler innom nederland? trodde det bare var de som skal til EU som må settes sammen der for å unngå ekstra importskatt.

Edit: Ser at Bremerhaven også er nevnt flere ganger som havn i en tidligere tråd om frakt av Tesla så mye mulig det er riktig båt. Men de blir lastet over der eller rotterdam og så sendt videre til Norge

FThorsen

De er ikke helt til å stole på disse My Tesla sidene. Jeg bestilte og bekreftet 10 min etter at det ble mulig. I følge websiden ble bilen min satt i Produksjon en gang rundt juletider. Den står fremdeles i produksjon...
Snakket med DS nå, han trodde den var gått i PreProd i Desember, men han kunne se at den gikk i "faktisk" produksjon 12/1. Allikevel står den fremdeles i produksjon. Han trodde (igjen) at det var fordi det manglet noen deler fra underleverandører. Det jeg stusser på da er at flere rapporterer at bilene deres har gått i produksjon senere enn 12/1 og er ferdigproduserte..? Merkelig.
Har bestilt mørk grå metallic P85D med alt utenom interiørpakke og barneseter...
Dæven - gledet meg til å være først ute denne gangen!  :o
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

ELTesla

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 04. februar 2015, klokken 13:43
Har ikke peiling, bare leste det på Teslamotors forumet. Går også Norske biler innom nederland? trodde det bare var de som skal til EU som må settes sammen der for å unngå ekstra importskatt.

Edit: Ser at Bremerhaven også er nevnt flere ganger som havn i en tidligere tråd om frakt av Tesla så mye mulig det er riktig båt. Men de blir lastet over der eller rotterdam og så sendt videre til Norge

Normalen er vel omlasting i Rotterdam og videre med Pachuca tild Drammen.

Dennis

darthy001 på Teslamotorsclub hadde denne infoen. Han er Norsk men usikker på om han er her inne? :)

SitatTo those Norwegians that might be wondering why this boat is heading to Bremerhaven and not Drammen:

Next part of the cars trip is supposed to be on the boat UECC's Autoracer AUTORACER - Vehicles Carrier: current position and details | IMO 9079200, MMSI 255802650, Callsign CQOD | Registered in Portugal - AIS Marine Traffic from Bremerhaven to Norway.

So if the friendly bird is correct the cars will leave Bremerhaven on the 11th of february on Autoracer.

PS! dont ask me why port is listed as Oslo and not Drammen. I have now shared all of the info the friendly bird told me

Jimpec

Lurer på hvorfor veldig mange går inn i produksjon til ferdig - for så å gå tilbake igjen. Veldig mange ser ut til å oppleve det samme.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

K-billy

Sitat fra: FThorsen på onsdag 04. februar 2015, klokken 13:49
De er ikke helt til å stole på disse My Tesla sidene. Jeg bestilte og bekreftet 10 min etter at det ble mulig. I følge websiden ble bilen min satt i Produksjon en gang rundt juletider. Den står fremdeles i produksjon...
Snakket med DS nå, han trodde den var gått i PreProd i Desember, men han kunne se at den gikk i "faktisk" produksjon 12/1. Allikevel står den fremdeles i produksjon. Han trodde (igjen) at det var fordi det manglet noen deler fra underleverandører. Det jeg stusser på da er at flere rapporterer at bilene deres har gått i produksjon senere enn 12/1 og er ferdigproduserte..? Merkelig.
Har bestilt mørk grå metallic P85D med alt utenom interiørpakke og barneseter...
Dæven - gledet meg til å være først ute denne gangen!  :o

Bestilte identisk bil med låsing av depositum ved årsskifte. Bilen gikk i produksjon fredag 30. januar og er nå i transit.

Sharp

P72300 med ønsket levering i april er nå i produksjon.

Dennis

Sitat fra: K-billy på onsdag 04. februar 2015, klokken 17:21
Sitat fra: FThorsen på onsdag 04. februar 2015, klokken 13:49
De er ikke helt til å stole på disse My Tesla sidene. Jeg bestilte og bekreftet 10 min etter at det ble mulig. I følge websiden ble bilen min satt i Produksjon en gang rundt juletider. Den står fremdeles i produksjon...
Snakket med DS nå, han trodde den var gått i PreProd i Desember, men han kunne se at den gikk i "faktisk" produksjon 12/1. Allikevel står den fremdeles i produksjon. Han trodde (igjen) at det var fordi det manglet noen deler fra underleverandører. Det jeg stusser på da er at flere rapporterer at bilene deres har gått i produksjon senere enn 12/1 og er ferdigproduserte..? Merkelig.
Har bestilt mørk grå metallic P85D med alt utenom interiørpakke og barneseter...
Dæven - gledet meg til å være først ute denne gangen!  :o

Bestilte identisk bil med låsing av depositum ved årsskifte. Bilen gikk i produksjon fredag 30. januar og er nå i transit.

Bestilte 12/10 og låste bilen samme dag, ønsket levering februar. Er enda ikke ferdig i produksjon så virker ikke som det har så mye å si når man bestilte.
Er vel heldig om den i det hele tatt rekker slutten av mars nå.

Havebigfun

Ventetiden har et element av å glede seg til jul (som barn)- slik var det da vi ventet på de første bilene og slik er det nå- det er muligens den siste gangen dere opplever det- nyt det om dere kann og prøv å legge vekk smerten ved at bilen kommer litt senere enn håpet- vi får ikke gjort noe med det allikevel.
Det er denne gleden/spenningen dere kommer til å huske- om bilen kom 2802 eller 1703 blir mindre viktig- retrospektivt.


Mr. P85D

Sitat fra: finn_roen på tirsdag 03. februar 2015, klokken 11:48
Jeg hadde inne en bestilling på P85D i høst før pris oppgangen, men avbestilte etter noen dager, fornuften seiret dessverre  :(

Jeg syntes nå P85D var et fornuftig kjøp jeg da men.... :-) Hva ble det i stedet ?
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

DanielWA

Noen som har fått bekreftet noen leveringsdato enda?
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

Havebigfun

ikke bekreftet - men på min faktura står beregnet 0403 mens det var slutten av feb tidligere. Prod-start var 2712 ferdig ca 0701. Kan tenkes den sto litt og ventet på NG bakseter. Faktura kom på "min Tesla" 2001, dvs ca 6 uker før levering :o

lurium

Havebig hvor lang tid gikk det fra din bil var "in transit" til du fikk faktura?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA