Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.

Flott for Tesla på kort sikt har kunder som deg og meg som tåler å være beta testere! Det vil ikke være den typen kunder som møter dem når de skal å steppe opp til en halv mill biler i året, og de trenger derfor seriøst å få å orden på utvikling, testing og lansering. Hvis de ikke får til det så er det ikke noe Tesla om 3 år.


Car-El

Prøv å se dette på en annen måte. Dette er da virkelig BIL V.2,0

Noe som en datamaskin. Hardware er der, må bare få den riktige software. Og når alt virker uten "Ctrl-Alt-Del" så er det bare vakkert.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

kjellan

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 12:31
Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.



Ja. Det lureste er å utsette bilen til de har sakene sine på stell ...  har en følelse av at de kommer med et oppgradert batteri ..


På samme vis som vi ikkje avventer kjøp av datamaskin fordi det helt sikkert kjem ein ny og bedre modell neste år...

så har vi bestilt Tesla som den er i dag og med mulighet for framtidig oppgradering.

Er superførnøgd med P85 og forventer enda
meir Teslaglis ... med D.

Er du usikker så gjer noko med det !


God Jul til alle med Tesla!

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Teslanewbie

Sitat fra: kjellan på onsdag 24. desember 2014, klokken 13:03
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 12:31
Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.



Ja. Det lureste er å utsette bilen til de har sakene sine på stell ...  har en følelse av at de kommer med et oppgradert batteri ..


På samme vis som vi ikkje avventer kjøp av datamaskin fordi det helt sikkert kjem ein ny og bedre modell neste år...

så har vi bestilt Tesla som den er i dag og med mulighet for framtidig oppgradering.

Er superførnøgd med P85 og forventer enda
meir Teslaglis ... med D.

Er du usikker så gjer noko med det !


God Jul til alle med Tesla!

8)

Du kjøper ikke en ny toppspekket Mac  når du veit at det trolig kommer en oppdatert maskin om 3 mndr... Slik det er nå ser jeg det som risky å få en av de første p85d. 

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MrGekko


Sitat fra: AndreS på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 17:29
Sparebank som har avtale med eika forsikring. Det er vel noe alle lokalbankene har

Tipper du fikk pris på en vanlig P85, da P85D ble lagt inn i systemet til Eika 27.november. (jobber i sparebank selv, og måtte gå mange runder for å gå Eika til å legge inn P85D i forsikringssystemet)

Ta kontakt med banken og spør om pris nå. Mest sannsynlig må din kunderådgiver konferere med Eika direkte, da bilen er "rødmerka" og vi rådgivere ikke ditekte kan gi tilbud på bilen.

Fikk fagavdelingen til Eika til å godkjenne "gjenfinningssystemet" til Tesla, slik at man slipper å montere dette fra en annen leverandør, m/abbonement.

Ellers så er kriteriet at man har en god skadehistorikk og kun eier og ektefelle/samboer kan bruke bilen.

Premien er ca 30% høyere på en P85D kontra P85. (Med mine ansattrabatter)

Lykke til :)


teslaz

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 13:09
Sitat fra: kjellan på onsdag 24. desember 2014, klokken 13:03
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 12:31
Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.



Ja. Det lureste er å utsette bilen til de har sakene sine på stell ...  har en følelse av at de kommer med et oppgradert batteri ..


På samme vis som vi ikkje avventer kjøp av datamaskin fordi det helt sikkert kjem ein ny og bedre modell neste år...

så har vi bestilt Tesla som den er i dag og med mulighet for framtidig oppgradering.

Er superførnøgd med P85 og forventer enda
meir Teslaglis ... med D.

Er du usikker så gjer noko med det !


God Jul til alle med Tesla!

8)

Du kjøper ikke en ny toppspekket Mac  når du veit at det trolig kommer en oppdatert maskin om 3 mndr... Slik det er nå ser jeg det som risky å få en av de første p85d.
Ja men da hopper du bare over den da. Er vell ikke så vanskelig.
Men jeg skjønner jo at det er vanskelig for enkelte her å hoppe over, selv om det er vanskelig å svelge det for vedkommende.
GOD JUL til alle og en hver!!!!!!
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

TommyA

Kallagtunet- Har du Tesla eller har du bestilt? Maken til pessimistiske og negative omtaler. Synst kanskje du passer i et annet forum om du ikke har eller har planer om kjøp : God Jul

D.O

Sitat fra: TommyA på onsdag 24. desember 2014, klokken 16:23
Kallagtunet- Har du Tesla eller har du bestilt? Maken til pessimistiske og negative omtaler. Synst kanskje du passer i et annet forum om du ikke har eller har planer om kjøp : God Jul
han har vært noe kritisk lenge men og vært her lenge og bidratt med en del punkter som er rett å være kritisk på
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

#458
Ja- og han både eier og har bestilt TMS.
Noen av oss tror at kritikk er det som må til for å forbedre et produkt- selv om det yttres kritikk er vi tilhengere av Tesla allikevel- derfor bruker vi tiden på dette forumet- men vi prøver å beholde gangsynet.
Jeg synes Kallagtunet mestrer dette bra.  :)

Dessuten synes jeg personkritikk i et slikt forum er unødvendig både i julen og ellers.
Vi er forskjellige og har forskjellige premisser- og vi bør være overbærende og rause med folk som har andre oppfattninger- ellers blir det fort utrivelig stemning, noe vi har opplevd i andre tråder.

Teslanewbie

#459
Det er kritikk og nysgjerrighet som skaper innovasjon . Hvis alle er I nesegrus beundring for alt som foretas kommer man kjapt i en situasjon som i sagaen om keiserens nye klær..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

#460
Jeg vet ihvertfall hva jeg hadde gjort om jeg skulle bestillt en ny Tesla. Noe jeg ikke skal. P85D, med utsatt levering lengst mulig sånn at man får med mest mulig goodies og oppgraderinger. Prisen er jo låst, en nobrainer spør du meg ;) Når jeg bestillte min var det mulig å utsette levering med opptil ett år mener jeg å huske.

IMPORTANT!!! Noen som har hørt dette?: En kollega av meg som også har Tesla sa han hadde hørt at de som har P85+ får oppgradert til 250km/t kostnadsfritt  :o :o :o. Tviler på det men spør allikevel!

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jimpec

Sitat fra: BMW850 på onsdag 24. desember 2014, klokken 18:07
Jeg vet ihvertfall hva jeg hadde gjort om jeg skulle bestillt en ny Tesla. Noe jeg ikke skal. P85D, med utsatt levering lengst mulig sånn at man får med mest mulig goodies og oppgraderinger. Prisen er jo låst, en nobrainer spør du meg ;) Når jeg bestillte min var det mulig å utsette levering med opptil ett år mener jeg å huske.

IMPORTANT!!! Noen som har hørt dette?: En kollega av meg som også har Tesla sa han hadde hørt at de som har P85+ får oppgradert til 250km/t kostnadsfritt  :o :o :o. Tviler på det men spør allikevel!



Var innom noen spekulasjoner om det samme i kveld i en eller annen tråd eller artikkel.. I kategori med alt annet som skulle kunne retrofittes etter mitt skjønn.
Fanget også opp på svensk forum at Tesla har innført en helt annen holdning til retrofit enn hva de hadde tidligere. Kanskje har det med volum å gjøre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TeslaK

#462
Footnote på den amerikanske siden ser ut til å være oppdatert med interessant info..eller har det stått der hele tiden?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

D.O

Sitat fra: TeslaK på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:03
Footnote på den amerikanske siden ser ut til å være oppdatert med interessant info..eller har det stått der hele tiden?
hva betyr dette da? Er lei gjette lekene...performance at high speeds?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

P85_Norway

Sitat fra: D.O på fredag 26. desember 2014, klokken 00:26
Sitat fra: TeslaK på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:03
Footnote på den amerikanske siden ser ut til å være oppdatert med interessant info..eller har det stått der hele tiden?
hva betyr dette da? Er lei gjette lekene...performance at high speeds?
"** The P85D top speed is currently electronically-limited to 130 mph. In the coming months, we will be able to upgrade the car free of charge to enable a 155 mph top speed. This free update will be available for the lifetime of the car (not limited to the first owner). Additionally, an over-the-air firmware upgrade to the power electronics will improve P85D performance at high speed above what anyone outside Tesla has experienced to date. In other words, the car will be better than you experienced. This free upgrade will be rolled out in the next few months, once full validation is complete."
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA