Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

darthy001

@Thomas M manglende midtkonsoll er en av grunnene til at jeg faktisk bestilte en Model S. Eneste bilen jeg vet om der jeg faktisk får god plass til høyre beinet mitt og da spesielt kneet. Hadde dette vært standard utstyr så hadde det vært mye vanskeligere for meg å rettferdiggjøre ett slikt kjøp.

jkirkebo

Sitat fra: darthy001 på onsdag 03. desember 2014, klokken 07:56
@Thomas M manglende midtkonsoll er en av grunnene til at jeg faktisk bestilte en Model S. Eneste bilen jeg vet om der jeg faktisk får god plass til høyre beinet mitt og da spesielt kneet. Hadde dette vært standard utstyr så hadde det vært mye vanskeligere for meg å rettferdiggjøre ett slikt kjøp.

Jeg er også glad for at den ikke er standard. Måtte da styrt med demontering og lagring, noe jeg er lite interessert i. Lot være å bestille hattehylla av samme grunn. Hylla fra Leafen har stått i boden og opptatt plass i over 3 år nå...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:58
Sitat fra: darthy001 på onsdag 03. desember 2014, klokken 07:56
@Thomas M manglende midtkonsoll er en av grunnene til at jeg faktisk bestilte en Model S. Eneste bilen jeg vet om der jeg faktisk får god plass til høyre beinet mitt og da spesielt kneet. Hadde dette vært standard utstyr så hadde det vært mye vanskeligere for meg å rettferdiggjøre ett slikt kjøp.

Jeg er også glad for at den ikke er standard. Måtte da styrt med demontering og lagring, noe jeg er lite interessert i. Lot være å bestille hattehylla av samme grunn. Hylla fra Leafen har stått i boden og opptatt plass i over 3 år nå...

Ja slike ting som faktisk er en reell endring i brukeropplevelse/plass fra normale biler bør ikke tas bort som standard.

Den åpne plassen og de nye mulighetene det gir var noe av det første som ga meg en "oi, kanskje jeg bør sjekke ut denne bilen litt nærmere"-type opplevelse tilbake i 2012 en gang. Når jeg fikk prøvesitte første gang så var det også noe jeg med glede konstanterte at mine lange bein fikk fri flyt under skjermen i midten. Nesten for godt til å være sant 8) Samme grunn til at jeg ikke en gang vurderer f.eks BMW 3-serie, X3 og 5-serie da kneet mitt konstant presser i midtkonsollen.

Jaws

Hei!

Første innlegg her, etter (som så mange andre) å ha trålet forumet i lang tid.
Har bestilt en P85D som tentativt ankommer late mars  :)
Jeg gleder meg noe aldeles fryktelig til å få bilen, og det blir en lang vinter frem til den ankommer.
Har vært på gjerdet i mange år ifht Tesla, men nå klarte jeg ikke å holde meg lenger...  ::)
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

turku

Sitat fra: Jaws på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:14
Hei!

Første innlegg her, etter (som så mange andre) å ha trålet forumet i lang tid.
Har bestilt en P85D som tentativt ankommer late mars  :)
Jeg gleder meg noe aldeles fryktelig til å få bilen, og det blir en lang vinter frem til den ankommer.
Har vært på gjerdet i mange år ifht Tesla, men nå klarte jeg ikke å holde meg lenger...  ::)

Grei innstegsmodell du valgte da  ;) -og bra tidspunkt før prisstigning og evt avgifter
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

Jaws

Hehe.. Fant ut at det var like greit å dra på litt når man først bestemmer seg for å kjøpe..  ;D
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

PCS

Just got a call from my DS. Elon is not happy with the P85Ds coming off the line. No specific reason was given to me. All cars that were completed are put on hold for at least a week my DS says my cars will likely be delivered after Xmas.
Hentet fra teslamotorsclub forum...

Da er det problemer og forsinkelser på gang for P85D leveranser som skulle rulle ut starten av denne uken.
Det positive er at de tar kvaliteten på bilene som leveres alvorlig fremfor og bare spy ut flest mulig biler.
Det negative er at det kan føre til forsinkelser for oss med reservasjon i Norge også, det bremses garantert opp i produksjon for å rette eventuelle feil og mangler.

Så er jo spørsmålet hvorfor det ikke er ett bra nok resultat ut fra robot rekka  ::)

Vil ha bilen nå!!! ;D

Dennis

Er vel normalt å sende igjennom et greit antall testbiler før man begynner å produsere kundebiler :/
Nå er jo forsåvidt bilen ganske lik forrige, men en del forskjeller er det jo og problemer under produksjon bør bli oppdaget før man produserer kundebiler.

Men nå vet man jo ikke hva det er, kan jo være det bare er en liten filleting :)

Dennis

Bilde av sport og insane modus. + noe nytt som heter slip start :)


Haldenser

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Havebigfun

Sitat fra: PCS på onsdag 03. desember 2014, klokken 17:23
Just got a call from my DS. Elon is not happy with the P85Ds coming off the line. No specific reason was given to me. All cars that were completed are put on hold for at least a week my DS says my cars will likely be delivered after Xmas.
Hentet fra teslamotorsclub forum...

Da er det problemer og forsinkelser på gang for P85D leveranser som skulle rulle ut starten av denne uken.
Det positive er at de tar kvaliteten på bilene som leveres alvorlig fremfor og bare spy ut flest mulig biler.
Det negative er at det kan føre til forsinkelser for oss med reservasjon i Norge også, det bremses garantert opp i produksjon for å rette eventuelle feil og mangler.
Spørs om ikke DU til de forsinkede bilene er iferd med å bli montert i våre biler.
300/uke er mange ;)

AndreS

det tror jeg nok ikke. Mange av bilene som er forsinket nå, har hatt status complete i myTesla, tror ikke de ville hatt det hvis de manglet en DU...
I3 i bestilling

btsvennes

2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

HåkonE

Mulig Tesla bør gjøre en vurdering av formålet med QA-avdelingen hvis det uansett er Elon Musk selv som tar avgjørelsen om Tesla skal levere biler ut til kunder med problemer eller ikke.

Men det er kanskje bare litt typisk amerikansk? Micromanagement fra toppen, og "tydelig lederskap". :)



turku

Fra us forum, ser ut til at next gen setene er av Recaro fabrikat, juhu!
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA