Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Jimpec

Det verste er at prisen er den samme. Men dette har jeg sagt i en periode - marginboosterne kommer. Dette er en av dem.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Dennis

Har jo bare vært tull med setene på Usa leveransen. Noen har fått de gamle setene bak, andre ikke next gen seter i det hele tatt men lovnad om at det skal bli satt i senere. Et fåtall har fått next gen setene både foran og bak.

Jaws

Jeg sjekket min PDF også, og samme hos meg. Den 10. januar var det fortsatt Next-Gen bak, men idag var det plutselig blitt seter jeg ikke har bestilt. Om de er gamle, nye eller grønne spiller forsåvidt ingen rolle, da jeg ikke har bestilt det som nå er avbildet. Får håpe det er en feil, eventuelt at noen kontakter oss og forklarer oss rasjonalet bak dette stuntet.
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

HåkonE

Tesla har endret min PDF også. Heldigvis hadde jeg kopi av den gamle som tydelig demonstrerer de oppgraderte nextgen-setene også bak.

Det var også de setene som var avbildet når jeg la til det kostbare tilvalget under bestillingen.

Setene bak er endret på dagens konfigurator. Det får bli opp til Tesla hva de leverer til nye kunder, men det gjelder selvsagt ikke for de kundene som har et juridisk bindende dokument på hva de skal få levert.

Noen som har hørt noe fra Tesla? Hadde vært fint å få en uttalelse på dette.

SCI

Samme hos meg, gamle bak seter. Dette er ikke det jeg har bestilt.

Premium interiørpakke er også gått ned i pris.... fra 28 300,- til 24 100,-. Hva kan være grunnen til det?
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

ELTesla

Håper at den som får kontakt med Tesla først legger ut informasjonen her.

Vi får håpe det kun er en grafikkfeil.

TimboDuck

Gikk i produksjon 9/1 og sjekket umiddelbart design siden på MyTesla, da den siden P85D bestillingen har vist gamle seter og pris uten disse. Ble lovet skriftelig at NextGen var med og MyTesla designet var oppdatert riktig etter at den hadde gått i produksjon.

Når jeg sjekker nå ser jeg det samme som dere andre, at det er NextGen foran og v1 seter bak. Skal sende men mail til DS umiddelbart. Men, jeg stoler 3% på MyTesla systemet... Det virker som de har mye problemer med det.
Sølv P85D, bygget Feb'15

Dennis

Sitat fra: SCI på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:15

Premium interiørpakke er også gått ned i pris.... fra 28 300,- til 24 100,-. Hva kan være grunnen til det?

Det er fordi at yacht gulv er inkludert på alle nå.

Dennis

Det er nok ganske sikkert bare en grafikkfeil vil jeg tro. Tror neppe de prøver seg på et så idiotisk stunt som å fjerne de setene. Spesielt ikke det å sette i de gamle som ikke er har samme hodestøtte som bilen ble testet med av Euro NCAP og som ikke har like bra beskyttelse mot nakkeskader.

frosken

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:50

Synes Tesla skal ha honnør for det. Når prisene går opp gjelder nye priser bare på nye bestillinger. Når prisene går ned har det (i dette tilfellet hvertfall) tilbakevirkende kraft.

SCI

Sitat fra: frosken på onsdag 14. januar 2015, klokken 12:00

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:50

Takk for det Dennis.

Synes Tesla skal ha honnør for det. Når prisene går opp gjelder nye priser bare på nye bestillinger. Når prisene går ned har det (i dette tilfellet hvertfall) tilbakevirkende kraft.

Ja bra da å se at total summen er gått ned tilsvarende  :)
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

SCI

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:58
Det er nok ganske sikkert bare en grafikkfeil vil jeg tro. Tror neppe de prøver seg på et så idiotisk stunt som å fjerne de setene. Spesielt ikke det å sette i de gamle som ikke er har samme hodestøtte som bilen ble testet med av Euro NCAP og som ikke har like bra beskyttelse mot nakkeskader.

+1

Kan ikke se at de kommer tilbake med de gamle nakke støttene som ga dårligere NCAP score.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

MeTesla

Det at yacht gulv nå er standard - er det en bra ting? Eller litt for amerikansk for nordisk smak?

HåkonE

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:58
Tror neppe de prøver seg på et så idiotisk stunt som å fjerne de setene.

Jeg tar ikke det for god fisk. Tilsvarende stunt har de prøvd seg på før med min bestillingen. Det ble endte opp med en lang diskusjon og en rekke telefonsamtaler.

Klok av skade ønsker jeg i det minste en uttalelse fra Tesla om dette.

Dennis

Sitat fra: MeTesla på onsdag 14. januar 2015, klokken 12:28
Det at yacht gulv nå er standard - er det en bra ting? Eller litt for amerikansk for nordisk smak?

Har selv bestilt carbon og synes det ser bra ut da. Men en ulempe er at små ting man legger der fort kan begynne å skli rundt noe det ikke gjør så lett på teppet. (Er noe gummi striper der, men hjelper som sakt ikke på små ting)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA