Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

jazzwheel

Haknys: fonberg poengterte vel bare akselerasjon i lengderetning. Lavprofil gir helt riktig typisk bedre tilbakemelding fordi det er mindre demping. Bredere dekk gir bedre grep i sving, men ikke lengderetning og derfor akselerasjon som vi kjenner igjen fra P+ med 21/265 mot 19/245. Uansett er dekkgummi mest å si i disse små variasjonene.

Krishell

Vet det er dekkene som er grunnen til at det spant ;) 2.2 kg er veldig mye ekstra vekt å dra på under akselerasjons og brems. Ikke minst 2.2 kg med roterende masse som skal følge ugjevnhetene i veien. men nå blir dette veldig OT

lurium

Litt off topic men skal man sammenligne epler med epler ... :)

Michelin PS2 245/35/21 = 3300 fra dekkonline (forran)
Michelin PS2 265/35/21 = 3600 fra dekkonline (bak staggered)

Dvs kun dekk blir ca 14 lapper for 21 tommere til P85D (+ omlegging).

Michelin PS3 245/45/19 = 2600 fra dekkonline.
Dekk med 19 tommere blir da: 10 tusen.

PS3 er også bedre dekk, virker ikke som PS3 er kommet til 21 tommerne i dimensjonen tesla bruker ennå.




Havebigfun

Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 17:07
Edit: Havebigfun: Nå er vel pristillegget ca 30 000 for 21" (og utrolige 17 000 for 19" Cyclone)
Ja pristillegget er 30 k dvs prisen på 19" som du ikke får + 30 k, altsa nærmere 50k- ok, kanskje 45 k som fortsatt er mye penger

jkm

Sitat fra: Haknys på onsdag 31. desember 2014, klokken 18:14
fonberg: Mye som er rikelig debattert på elbilforum. Men samtidig virker som det stort sett er folk her som kommer fra "1,8l Passat" og er på søken etter fornuftig familiebil. Da får man diskusjoner i retning av at seter med sidestøtte, lavprofildekk og spoiler er mer eller mindre for show-off. Her finner du ikke kundene som ellers ville vurdert Panamera eller M6, og de mest aktive diskusjonene virker å være om barneseter og skistativ.
Haknys - på totalt sviktende grunnlag karakteriserer du andre basert på de utstyrspreferanser de har. Hva som diskuteres her er opp til den enkelte. Prøver du å si at tidligere Panamera og M6 kunder er å foretrekke? Din underliggende tone avslører et debilt til nesten imbesilt nivå av forståelse for andres meninger. For å møte deg på ditt karakteristikknivå; du lyser av en fortid med oppstæsjet Opel Ascona, Wunderbaum, hvite terninger i speilet, revehale i antenna og laksetrapp i bakruta.

Havebigfun

Hallo- litt overbærenhet- her er mange engasjerte- ingen grunn til å besvare en uttalelse som kan oppfattes som et personangrep med et svar som oppfattes som det.
Vi får være glad for engasjementet og se over eventuelle overtramp. Blir det for ille er det bedre med henvendelse til moderator enn å svare tungt selv. Godt nytt år :)

Dennis

#546
Sitat fra: Thomas M på onsdag 31. desember 2014, klokken 18:59
Litt off topic men skal man sammenligne epler med epler ... :)

Michelin PS2 245/35/21 = 3300 fra dekkonline (forran)
Michelin PS2 265/35/21 = 3600 fra dekkonline (bak staggered)

Dvs kun dekk blir ca 14 lapper for 21 tommere til P85D (+ omlegging).

Michelin PS3 245/45/19 = 2600 fra dekkonline.
Dekk med 19 tommere blir da: 10 tusen.

PS3 er også bedre dekk, virker ikke som PS3 er kommet til 21 tommerne i dimensjonen tesla bruker ennå.

PS2 er bedre enn PS3 på tør asfalt og mer sporstlig. PS3 er litt bedre på vått men er mer rettet mot komfort/sport og ikke bare sport som er hva PS2 er. PSS (Michelin Pilot Super Sport) er etterkommeren til PS2.
Har hatt både PS2 og PS3 og PS2 var helt klart et mer høy ytelses dekk enn hva PS3 er, merket det veldig godt på banekjøring.

PS3 får man heller ikke i størrelser som er vanlig på høy ytelses biler som Porsche 911 turbo osv bruker. Da er det PS2 eller PSS som gjelder. Men man får PS3 til mer "vanlige" biler i normale størrelser som også viser at det ikke er et dekk for de mest sportslige bilene.

Blir Pilot Super Sport på min når jeg har brukt opp PS2 dekkene som følger med.

http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-topics/14828-michelin-ps3-not-replacement.html


HåkonE

#547
Sitat fra: jkm på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:19
Sitat fra: Haknys på onsdag 31. desember 2014, klokken 18:14
fonberg: Mye som er rikelig debattert på elbilforum. Men samtidig virker som det stort sett er folk her som kommer fra "1,8l Passat" og er på søken etter fornuftig familiebil. Da får man diskusjoner i retning av at seter med sidestøtte, lavprofildekk og spoiler er mer eller mindre for show-off. Her finner du ikke kundene som ellers ville vurdert Panamera eller M6, og de mest aktive diskusjonene virker å være om barneseter og skistativ.
Haknys - på totalt sviktende grunnlag karakteriserer du andre basert på de utstyrspreferanser de har. Hva som diskuteres her er opp til den enkelte. Prøver du å si at tidligere Panamera og M6 kunder er å foretrekke? Din underliggende tone avslører et debilt til nesten imbesilt nivå av forståelse for andres meninger. For å møte deg på ditt karakteristikknivå; du lyser av en fortid med oppstæsjet Opel Ascona, Wunderbaum, hvite terninger i speilet, revehale i antenna og laksetrapp i bakruta.

Ser at innlegget mitt kom litt feil ut. Jeg trekker ikke alle over en kam og sier heller ikke at det er noe negativt, jeg prøver kun å påpeke at dette forumet kanskje aller mest frekventeres av mennesker som har andre behov og prioriteringer enn bilsport. Av samme grunn er kanskje dette forumet ikke det aller beste sannhetsvitnet når det kommer til informasjon rundt bilsport/biltuning. For de som bryr seg om det.

Ser forresten på TMC at noen mener nextgen setene er like bra eller bedre enn de i M6 og 911. Sistnevnte er enda bedre enn sportsetene som sitter i BMW``en jeg hadde. Og de setene syntes jeg var en del bedre enn de gamle i model S (- justeringene). Tyder på at dette er en real oppgradering.  :)

jkm

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:28
Hallo- litt overbærenhet- her er mange engasjerte- ingen grunn til å besvare en uttalelse som kan oppfattes som et personangrep med et svar som oppfattes som det.
Vi får være glad for engasjementet og se over eventuelle overtramp. Blir det for ille er det bedre med henvendelse til moderator enn å svare tungt selv. Godt nytt år :)
Okey, beklager, jeg var bare litt muggen et øyeblikk etter å ha innsett at jeg må dumpe en halv kasse med feillagrede Yquem flasker. Er i humør igjen nå. En fortreffelig aften til alle og Godt Nyttår til alle!

jazzwheel

Sitat fra: jkm på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:40
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:28
Hallo- litt overbærenhet- her er mange engasjerte- ingen grunn til å besvare en uttalelse som kan oppfattes som et personangrep med et svar som oppfattes som det.
Vi får være glad for engasjementet og se over eventuelle overtramp. Blir det for ille er det bedre med henvendelse til moderator enn å svare tungt selv. Godt nytt år :)
Okey, beklager, jeg var bare litt muggen et øyeblikk etter å ha innsett at jeg må dumpe en halv kasse med feillagrede Yquem flasker. Er i humør igjen nå. En fortreffelig aften til alle og Godt Nyttår til alle!

Derfor jeg liker dette forumet - tilslutt møtes vi alle likevel på Biltema fordi vi er kvalitetsbevisste og ønsker de beste vindusviskerne :)

lurium

PSS dekkene koster 3600 pr dekk ca, da begynner det å koste å skifte dekk :)

Ser på finn.no at Panameraer går med 20 tommere og 40 profil, så tydeligvis så mener porsche at man ikke trenger 35 profil for å få grep.

Men Tesla og bedrevitere her mener jo at kjører man ikke med 25 eller 30 profil så er man bestemor :)

Krishell

Det er ikke det vi mener :) vi er vell bare dårlige på å forklare :)

Dennis

#552
Sitat fra: Thomas M på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:46
PSS dekkene koster 3600 pr dekk ca, da begynner det å koste å skifte dekk :)

Ser på finn.no at Panameraer går med 20 tommere og 40 profil, så tydeligvis så mener porsche at man ikke trenger 35 profil for å få grep.

Men Tesla og bedrevitere her mener jo at kjører man ikke med 25 eller 30 profil så er man bestemor :)

Kommer litt an på hvilke Panamera det er :) Panamera Turbo S leveres med 295/35 ZR 20 bak. Men siden de er en del bredere så er det ikke langt unna 40 profil forsåvidt hvis de hadde vært 265. Men Panamera er ikke alt om grep, den er mer som Tesla at den skal være sport/comfor bil.
Så skal ikke motsi at 21 dekkene til Tesla ikke er for de som ønsker mest mulig komfort.

911 turbo og GT3 leveres med 245/35 foran og 295/30 bak og er ganske sikker på at de ikke hadde gjort det hvis det ikke var noe bra med lavprofil for sportsligheten og kjøreegenskapene på bilen ;)

P85D

Jeg skal innrømme jeg var veldig keen på mørke 21" ved bestilling av min P85D. Da Tesla åpnet for endringer dro fornuften meg tilbake.. For en stakkar som bor i Norge med hullete og dårlig asfalt, ødelagte Oslo-gater med trikkeskinner og brostein, fartsdumper i dårlig forfatning og grusveier til hytte og omegn er det spørsmål om tid før veivalser med taperull-dekk må bøte med livet. Spesielt vinterdekk liker jeg med mye gummi og god demping. Faktisk skulle jeg egentlig ønske jeg kunne velge enda mindre felger på P85D av akkurat disse grunnene.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

fonberg

Sitat fra: Haknys på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:38
Sitat fra: jkm på onsdag 31. desember 2014, klokken 19:19
Sitat fra: Haknys på onsdag 31. desember 2014, klokken 18:14
fonberg: Mye som er rikelig debattert på elbilforum. Men samtidig virker som det stort sett er folk her som kommer fra "1,8l Passat" og er på søken etter fornuftig familiebil. Da får man diskusjoner i retning av at seter med sidestøtte, lavprofildekk og spoiler er mer eller mindre for show-off. Her finner du ikke kundene som ellers ville vurdert Panamera eller M6, og de mest aktive diskusjonene virker å være om barneseter og skistativ.
Haknys - på totalt sviktende grunnlag karakteriserer du andre basert på de utstyrspreferanser de har. Hva som diskuteres her er opp til den enkelte. Prøver du å si at tidligere Panamera og M6 kunder er å foretrekke? Din underliggende tone avslører et debilt til nesten imbesilt nivå av forståelse for andres meninger. For å møte deg på ditt karakteristikknivå; du lyser av en fortid med oppstæsjet Opel Ascona, Wunderbaum, hvite terninger i speilet, revehale i antenna og laksetrapp i bakruta.

Ser at innlegget mitt kom litt feil ut. Jeg trekker ikke alle over en kam og sier heller ikke at det er noe negativt, jeg prøver kun å påpeke at dette forumet kanskje aller mest frekventeres av mennesker som har andre behov og prioriteringer enn bilsport. Av samme grunn er kanskje dette forumet ikke det aller beste sannhetsvitnet når det kommer til informasjon rundt bilsport/biltuning. For de som bryr seg om det.

Ser forresten på TMC at noen mener nextgen setene er like bra eller bedre enn de i M6 og 911. Sistnevnte er enda bedre enn sportsetene som sitter i BMW``en jeg hadde. Og de setene syntes jeg var en del bedre enn de gamle i model S (- justeringene). Tyder på at dette er en real oppgradering.  :)

Jeg føler meg ikke tråkka på, bare så det er sagt. (Jeg mener jo tross alt at TMS har ganske lite med bilsport å gjøre). De som kjøre på 21-tommerne er like mye verdt som 19-tommerne osv. i mine øyne. Ønsker et elektrisk nytt år til alle her inne
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA