Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: D.O på fredag 26. desember 2014, klokken 00:26
Sitat fra: TeslaK på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:03
Footnote på den amerikanske siden ser ut til å være oppdatert med interessant info..eller har det stått der hele tiden?
hva betyr dette da? Er lei gjette lekene...performance at high speeds?

Det betyr at tesla  leverer leketøyet til dig men lar deg ikke leke med den men lover du noen gang I femtiden kommer å få tilgang til det du har kjøpt .. Hvis du er heldige :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun


Fra ikveld er min bil i produksjon- de ser ut til å jobbe i helgene:

Model S

5YJSA7H27FFP67...

Under produksjon

Tesla-fabrikken bygger din Model S.

Kim L


frosken

Min gikk også i produksjon i kveld. Levering sent februar.

Kallagtunet

Blir spennende å høre erfaringen deres mhp rekkevidde i forhold til P85. Ser fler rapporter fra US at man med nåværende software får rundt 20% kortere rekkevidde på motorveiskjøring på flat mark enn de har hatt på sine P85. Dvs dette må vi få utførlig rapport på når dere får bilene om det virkelig kan stemme.

Kallagtunet

15% dårliger her i denne sammenlikningen. Klarer ikke å lese ut av artikkelen om det var på en dyno i så fall ville det jo være under kontrollerte like forhold.

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-vs-p85-energy-consumption-testing

Teslanewbie

Sitat fra: frosken på søndag 28. desember 2014, klokken 00:26
Min gikk også i produksjon i kveld. Levering sent februar.

Dere får 2014 modeller uten rattvarme? 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Er jo flere som har fått rattvarme i usa allerede. Men blir prioritert til kalde steder og land så tipper det ink Norge.

Dennis

P85 vs P85D
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-691hp-vs-p85-415hp-heads-up-drag-racing

Ble mildt sakt parkert i starten :) drar også litt fra hele veien, men hadde forventet mer. Så får håpe den oppgraderingen Tesla snakker om gir en god del mere skyv i høyere hastigheter også.

AndreS

#474
min er og i prod. har jo 2015 VIN, men jeg regner ikke med rattvarme da jeg ikke har valgt vinterpakken.

hva tror vi om "seatgate" da? kommer vi til å få bilene med std seter vi og, eller blir bilene våre forsinket (litt rart å starte produksjon i såfall).

Virker jo også litt rart å ettersende seter fra USA til Norge på et senere tidspunkt...
I3 i bestilling

Knut Erling Øen

Min også i produksjon 2015 VIN - FFP67.... Tipper at den kommer med nye seter. TM prioriterer nok biler til Europa i denne sammenheng og så bytter de ut setene i USA, Canada, når de har nok...   :)

Regner også med at den kommer med rattvarme - uten at jeg er veldig opptatt av det. Bruker forvarming om vinteren og da er ikke dette noe problem. :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

P85D

Så spennende! De har endelig begynt å bygge bilene som skal ut av USA!

Min er ikke igang enda.. Står i produksjonskøen foreløpig.
5YJSA7H29FFP670xx beregnet levering Mars 2015
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Havebigfun


Thor2014


sondell

Sitat fra: turku på tirsdag 23. desember 2014, klokken 10:26
•   Regen is significantly more aggressive at lower speeds. It still maxes out a bit above 60kW, but it will hold higher regen rates down to lower speeds. This seems like expected behavior for a dual motor setup.


Hur blir detta på isiga vägar? Är det någon ny funktion för att sätta regen via knappar på ratten eller så? Fick ganska ordentlig sladd förra veckan och var på väg ut i skogen när det var ishalka och jag på grund av att jag blev livrädd för en mötande sladdande lastbil fick lite panik och släppte på gasen helt. Det som räddade situationen var att jag hade styrförmågan på framhjulen. Om jag hade haft regen fram hade jag väl haft sladd på alla fyra hjulen? Är lite mer noga med att sätta regen till low nu om jag misstänker isiga vägar. Jag var nämligen så fokuserad på att köra bil så att sitta och trycka på skärmen i denna situation var ju inte riktigt läge. Skulle varit ett stegvis reglage som Retardern på bussar t.ex.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA