Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Kallagtunet

Dette handler ikke om kommunikasjon. Dette handler om å rushe et ikke ferdig produkt ut til kundene.

Står det virkelig så dårlig til økonomisk  at en må gjøre det igjen?

Teslanewbie

#436
Sitat fra: Celter på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:21
Hvis dere husker de første videoene fra lanseringen av P85D så var det 3 kjøreinnstillinger. Normal, sport og insane. Produksjonsmodellene har så langt hatt bare 2, sport og insane. Jeg har stusset på dette, men nå kommer altså forklaringen. Det er tydelig at Tesla ikke har hatt alt klart før de begynte å levere P85D. Hadde de informert skikkelig om dette allerede i begynnelsen hadde dette antagelig ikke blitt noe problem. Jeg er sikker på at dette vil bli fikset snart, sannsynligvis innen vi får våre bilen og jeg ser ikke dette som noe stort problem. P85D vil ha samme, eller økt rekkevidde, i alle fall på landeveien, som P85. Det som er et problem, er Teslas manglende kommunikasjon. Det må de gjøre noe med.

Med normal instilling har eierne en awd  med bare med rwd   :o :o

Ser ikke annen utvei enn at Tesla gir bilen en større batteripakke . Og hvis dette er tilfellet kan early adopters stå med skjegget I postkassen igjen.

og dere som skriver at Tesla ordner opp i ditt og ordner opp i datt  .  Hva tror dere slike ettermonteringer koster ?

Problemet nå er jo at det ser som at tesla har problemer med økonomien da de skipper ut halvferdige produkter og ikke kommuniserer med kundene ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:41
Dette handler ikke om kommunikasjon. Dette handler om å rushe et ikke ferdig produkt ut til kundene.

Står det virkelig så dårlig til økonomisk  at en må gjøre det igjen?

Du er tydeligvis ikke ansvarlig for tusenvis av arbeidere og aksjeeiere. Jeg er enig i at det har gått for fort i svingene sett fra kundenes side, men jeg er overbevist om at Tesla kunne unngått kritikken ved å informere bedre. De burde opplyst om at bilene foreløpig ville ha kortere rekkevidde p.g.a. at det ennå ikke var mulig å frakoble en av motorene.
Kanskje du skal søke jobb som kommunikasjonsdirektør?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

frosken

Veldig negativitet her.

Jeg regner med at oppdateringen som nevnes i Tweeten betyr at bilen kobler ut motor nummer to når den ikke behøves. Altså ikke at bilen får fulltids tohjulsdrift i en av kjøremodiene. En elmotor kan kobles inn på en brøkdel av et sekund igjen ved behov, så jeg ser ikke problemet.

At de har startet levering av en «uferdig» bil ser jeg på som en av styrkene til Tesla. Start slaget når bilen er klart nok, og oppdater trådløst når nye funksjoner og forbedringer blir klare. Jeg vil heller få bilen levert som forespeilet i februar uten autopilot, med forrige generasjons sportsseter og med redusert rekkevidde enn i august med alle disse tingene på plass ved utlevering.

Teslanewbie

Sitat fra: frosken på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:03
Veldig negativitet her.

Jeg regner med at oppdateringen som nevnes i Tweeten betyr at bilen kobler ut motor nummer to når den ikke behøves. Altså ikke at bilen får fulltids tohjulsdrift i en av kjøremodiene. En elmotor kan kobles inn på en brøkdel av et sekund igjen ved behov, så jeg ser ikke problemet.

At de har startet levering av en «uferdig» bil ser jeg på som en av styrkene til Tesla. Start slaget når bilen er klart nok, og oppdater trådløst når nye funksjoner og forbedringer blir klare. Jeg vil heller få bilen levert som forespeilet i februar uten autopilot, med forrige generasjons sportsseter og med redusert rekkevidde enn i august med alle disse tingene på plass ved utlevering.

Wow! Kommer next gen  setene trådløst ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Jeg synes også at det blir litt vel forhastede lanseringer. Jeg er Tesla positiv, men må vel innrømme at smaken i munnen er ikke like søt nå som da jeg ventet på min første S.
Det virker veldig .com aktig på meg, og det er litt missmatch for en som liker stabilitet.

frosken

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:05
Sitat fra: frosken på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:03
At de har startet levering av en «uferdig» bil ser jeg på som en av styrkene til Tesla. Start slaget når bilen er klart nok, og oppdater trådløst når nye funksjoner og forbedringer blir klare. Jeg vil heller få bilen levert som forespeilet i februar uten autopilot, med forrige generasjons sportsseter og med redusert rekkevidde enn i august med alle disse tingene på plass ved utlevering.

Wow! Kommer next gen  setene trådløst ?

Beklager min forferdelige unøyaktighet  :P

«Jeg vil heller få bilen levert som forespeilet i februar uten autopilot, med forrige generasjons sportsseter som krever et ekstra verkstedsbesøk for montering av nextgen-seter og med redusert rekkevidde enn i august med alle disse tingene på plass ved utlevering.»

Poenget er uansett at jeg heller vil ha en bil som kommer til å bli markant bedre i løpet av relativt kort tid enn å få en bil et halvt år senere hvor alt er perfekt.

Men jeg er naturligvis helt enig i at Tesla har en vei å gå hva gjelder komunikasjon. Det krever litt ekstra når man har tusenvis av kunder over hele verden som er ekstremt engasjert og oppdatert. Hver minste lille feilkomunikasjon fra en stakkar på et service senter spres som ild i tørt gress på tvers av kloden.

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:53
Problemet nå er jo at det ser som at tesla har problemer med økonomien

Hvor kommer dette fra? De har flere milliarder på bok. Ikke akkurat i problemer nei. Flere penger er bare en liten emisjon unna om behovet skulle oppstå, f.eks i samband med batterifabrikken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:32
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:53
Problemet nå er jo at det ser som at tesla har problemer med økonomien

Hvor kommer dette fra? De har flere milliarder på bok. Ikke akkurat i problemer nei. Flere penger er bare en liten emisjon unna om behovet skulle oppstå, f.eks i samband med batterifabrikken.

Undekommunikasjon . Utsettelser og levering av uferdige produkter kan tolkes på mange måter av markedet ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

Sitat fra: BMW850 på onsdag 24. desember 2014, klokken 08:56
Sitat fra: Thomas M på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:11
Er vell kun fremre motor i p85d som er ny.
Så ville vært mer skeptisk til s85d nå ja.
Regner med alle P85 som har fått ny DU også får oppgradering til 250km/t dersom det er identisk DU. Det hadde vært ett greit plaster på såret  ;D ;)
hva endte egentlig den autobahn pakken i? Den skulle jo alle få hvis de ønsket
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

Sitat fra: Celter på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:54
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:41
Dette handler ikke om kommunikasjon. Dette handler om å rushe et ikke ferdig produkt ut til kundene.

Står det virkelig så dårlig til økonomisk  at en må gjøre det igjen?

Du er tydeligvis ikke ansvarlig for tusenvis av arbeidere og aksjeeiere.

Så det å tisse i buksen for å holde seg varm gjør saken bedre for ansatte og aksjeeiere? Rushe ut uferdige produkter som en må bygge om i etterkant sammen med at en fortsatt driver å optimaliserer utlevering mhp kvartalstall (det er ett nullsummspill, hvilke andre produsenter lever fra kvartal til kvartal) gjør at jeg misstenker at vi kan få en strøm av dårlige nyheter for både ansatte og aksjonærer. Jeg håper selvsagt jeg tar feil men tegnene er ikke gode.

KrW

Det at bilen trådløst kan oppdateres har altså to sider. Supert at de har mulighet til å gjøre den bedre og bedre men samtidig gjør det det litt for lett å lansere noe som ikke er helt klart enda. Mye kan være klart når de norske kundene får bilene da  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

lurium

Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.

Teslanewbie

#448
Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.

Bare de ikke tar ibruk  cutting edge byggeskum igjen ...  ::)

Ja. Det lureste er å utsette bilen til de har sakene sine på stell ...  har en følelse av at de kommer med et oppgradert batteri ..

Samtidig hør jeg en stemme ... fool me once shame on you , fool me twice shame on me.....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

teslaz

Sitat fra: Thomas M på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:57
Istedetfor å syte å klage så er det jo bare å utsette levering av bil til october 2015 som enkelte andre har. Evt bare avbestille.

Gjør noe med det selv istedetfor å sitte her å klage på det samme opp igjen 100 ganger.

Tesla leverer bleeding edge teknologi. Dette kom vell ikke som en overraskelse på noen.

Gleder meg som en unge til dette millenium falcon romskipet... så får man leve med litt reodor felgen fixer av tesla første året.
+100   :o
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA