Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

lurium

Beta testene utføres jo av amerikanerne som nå får bilene. Vi som får i mars får bil 2.0 :)

Dennis

Sitat fra: Thomas M på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:01
Beta testene utføres jo av amerikanerne som nå får bilene. Vi som får i mars får bil 2.0 :)

Joda enig der :) Med tanke på at resten av bilen er ganske lik som før er jo det allerede utprøvd å fikset det som var. Amerikanerne rekker nok å luke ut de fleste feilene for P85D utgaven fram til våre går i prod i løpet av januar.
Men uansett bilmerke så er det ofte modellene mot slutten før ny modell kommer som er de beste, for de fikser litt sånn smått hele tiden.
Og Tesla sa vel de gjorde ca 20 endringer/forbedringer i uka?

lurium

Er vell kun fremre motor i p85d som er ny.
Så ville vært mer skeptisk til s85d nå ja.

Kallagtunet

Sitat fra: Thomas M på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:01
Beta testene utføres jo av amerikanerne som nå får bilene. Vi som får i mars får bil 2.0 :)

Siden baklysene fortsatt er fulle av dugg på biler som leveres nå så er jeg ikke heeeelt sikker på at de har kontroll på alt til mars, dvs biler som produseres om 2 uker...

Havebigfun

Det er svært mye som er nytt på P85D.
Dessuten begynner produksjon av våre biler om ca en, mulig 3 uker. Det betyr at det nok kommer barnesykdommer på de første P85D som kommer hit også- Det er prisen med å være først med det hotteste til enhver tid ;)
Trøsten er at Tesla rydder opp slik at selv kritiske stemmer har bestilt ny bil- jeg kommer ummiddelbart på iallefall tre som har yttret betydelig kritikk men som er med videre på eventyret  8)

Hyperstress


Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:21
Sitat fra: Thomas M på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:01
Beta testene utføres jo av amerikanerne som nå får bilene. Vi som får i mars får bil 2.0 :)

Siden baklysene fortsatt er fulle av dugg på biler som leveres nå så er jeg ikke heeeelt sikker på at de har kontroll på alt til mars, dvs biler som produseres om 2 uker...

+1
Det er en del basic stuff som burde lett vært ryddet av veien for veldig lenge siden, men som fortsatt ikke er utbedret på biler som leveres nå, senest idag.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dennis

Twittermelding fra Elon nå nettopp om P85D rekkevidde

SitatSoftware update to achieve max efficiency (going to full idle on 2nd motor) is not out yet. Range of P85D should then closely match P85+.

D.O

Sitat fra:  Dennis på onsdag 24. desember 2014, klokken 01:59
Twittermelding fra Elon nå nettopp om P85D rekkevidde

SitatSoftware update to achieve max efficiency (going to full idle on 2nd motor) is not out yet. Range of P85D should then closely match P85+.
skjønner ikke helt hva som står her... Ender man opp med en 2wd for å få rekkevidde? Det er på vinteren man trenger rekkevidde, men det er da man trenger 4x4 også ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Ser slik ut. Tipper man får en strømspare modus hvor motoren foran ikke jobber. Men er ganske sikker på at de legger inn slik at hvis den spinner så kobles hjulene inn foran på et øyeblikk ved behov.

Kallagtunet

Var ikke hele poenget at forskjellig utveksling mellom motorene skulle gi ekstra rekkevidde??? ?

Min bekymring knyttet om at man måtte rushe D modellen på markedet for å overleve til man får skikk på model X blir ikke svakere av dette. En kan jo lure på hvor robust økonomien i Tesla faktisk er når en nok en gang lar kundene bli beta testere og en slipper ett produkt der en: Ikke har next gen bakseter klare, autopilot features er ikke på plass, topfart er begrenset og nå motorstyring for optimal rekkevidde ikke på plass... Kommer nok om to Tesla uker.


Havebigfun

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 24. desember 2014, klokken 08:05
Var ikke hele poenget at forskjellig utveksling mellom motorene skulle gi ekstra rekkevidde??? ?

Min bekymring knyttet om at man måtte rushe D modellen på markedet for å overleve til man får skikk på model X blir ikke svakere av dette. En kan jo lure på hvor robust økonomien i Tesla faktisk er når en nok en gang lar kundene bli beta testere og en slipper ett produkt der en: Ikke har next gen bakseter klare, autopilot features er ikke på plass, topfart er begrenset og nå motorstyring for optimal rekkevidde ikke på plass... Kommer nok om to Tesla uker.
Ja, sukk- men det var vel forsetene som ikke er på plass- eller?
Ellers synes jeg kommunikasjonen fra Tesla nå virker rotete- tidl fikk vi fortalt at de nye D-modellene har lengre rekkevidde- nå twittrer Elon at man kan oppnå samme rekkevidde ved SW-oppgraderinger som ikke er på plass :o
P85D blir åpenbart et halvfabrikat hvor mye skal rettes ved senere oppgraderinger- jeg trodde man nå var kommet i et annet stadium :(

Teslanewbie

Dette ser ikke bra ut . I verste fall taper jeg 15000kr ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Ingen grunn til svartmaling heller- Tesla rydder jo opp- til tider kan man dog lure på når, eks med baklyktene.

Ellers er det mulig man får tilbake sine 15k om man melder avbud før bilen er produsert. Tidl har Tesla vært kulant der.

BMW850

Sitat fra: Thomas M på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:11
Er vell kun fremre motor i p85d som er ny.
Så ville vært mer skeptisk til s85d nå ja.
Regner med alle P85 som har fått ny DU også får oppgradering til 250km/t dersom det er identisk DU. Det hadde vært ett greit plaster på såret  ;D ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Celter

Hvis dere husker de første videoene fra lanseringen av P85D så var det 3 kjøreinnstillinger. Normal, sport og insane. Produksjonsmodellene har så langt hatt bare 2, sport og insane. Jeg har stusset på dette, men nå kommer altså forklaringen. Det er tydelig at Tesla ikke har hatt alt klart før de begynte å levere P85D. Hadde de informert skikkelig om dette allerede i begynnelsen hadde dette antagelig ikke blitt noe problem. Jeg er sikker på at dette vil bli fikset snart, sannsynligvis innen vi får våre bilen og jeg ser ikke dette som noe stort problem. P85D vil ha samme, eller økt rekkevidde, i alle fall på landeveien, som P85. Det som er et problem, er Teslas manglende kommunikasjon. Det må de gjøre noe med.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA