Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: Kim L på tirsdag 23. desember 2014, klokken 01:31
Har gått fra Mars til Late Mars  :(
Late March, var vistnok noe som ble satt som "standard" leveransetid i konfiguratoren. Da jeg snakket med dem i Trh i går antydet de mer i retning av sent April, men det var for mitt tilfelle med ennå en ubekreftet bestilling.
Tidligere har jo Performance også blitt prioritert, antagelig pga mer profitt om jeg skal ta en vill gjetning?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Celter

Har nå gått fra sent februar til mars. Det blir lange vintermåneder uten Tesla. Må bruke MX5 til hytta, ikke akkurat noen vinterbil :-\
Jeg er på ferie de 2 første ukene i mars, men det er vel ikke noe problem å utsette leveringen en uke eller to?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: D.O på mandag 22. desember 2014, klokken 11:28
Første med feil på frontmotor. Bilen kunne kjøres videre med kun drift bak, så viss rendundans er det  :)Hørtes en smell fra bilen og så trakk den til sides som ved en punktering.

Har du lenke til hvor dette ble publisert?

Jeg har levering i April, jo senere jo bedre for min del slik at de får ryddet opp i barnesykdommene ... Igjen .. :-\
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

turku

For å fokusere på det positive nå før jul, jeg gleder meg ihvertfall til min P85D, jo før jo bedre

Sitat fra wk057 us forum:
Some first impressions and notes coming from and comparing to my loaded P85:

•   Definitely louder under full acceleration. Can hear the front motor. No balloon squeal though.
•   Not that it is loud compared to any ICE vehicle, but it is noticeably louder than single motor Teslas... No one would classify it as "loud."

•   Cabin is significantly quieter (less road noise) at cruising speeds. This was instantly noticeable. Road noise has been dampened quite a bit since P21636...
•   The alcantara dash is pretty nice.
•   Rear doors definitely open noticeably wider.
•   Frunk is pretty useless now. The pictures do not do the amount of space taken away justice. It is quite small now.
•   Frunk has a single latch instead of two... I found this odd. The latching mechanism appears partially electronic.
•   Frunk is notably more difficult to close as it feels like you have to hold it closed while the electronic latch engages, so a quick press doesn't seem to catch like it used to.

•   Charge port cord locking mechanism is silent...
•   at first I thought I didn't plug it in all the way, but it turns out it is just quieter now. Same with the opener, it is also silent.

•   I did not hear the "ticking issue" even while driving down a smooth road with no other sounds...
•   Radio sounds exactly the same
•   Charge door is... interesting. Cool that it auto closes. Seems less responsive to the cable handle button... could be wrong on that.
•   Next gen front seats are amazing. The most comfortable car seats I've ever sat in. Also took a few pretty sharp turns and they hold you nicely in place.
•   Rear seats I have are newer, but not next gen. The head rests are much higher. They obstruct the rear view substantially more than in my P85...
•   Sun visors are larger and useful now.
•   The rear view mirror plastic housing for the autopilot cam and such is larger... not sure how the dash cam install is going to look.
•   I miss my custom trunk lighting... frunk is useless now so, no point
•   Steering is different. Feels like a cross between "Standard" and "Sport" on my P85, but even more responsive.
•   Ride is a bit rougher and more solid. If I hadn't driven my fiance's with 21's, I would blame them, but it is rougher than hers. Can feel the road imperfections quite a bit... and this is in NJ. The seats help however.
•   Regen is significantly more aggressive at lower speeds. It still maxes out a bit above 60kW, but it will hold higher regen rates down to lower speeds. This seems like expected behavior for a dual motor setup.
•   Has an E-revision battery.
•   I removed the service cover in the frunk and tried to view the top of the pack but it is covered by the motor now.
•   On that note, the front motor assembly looks huge.
•   I did crawl under the car and try to view the pack, and I could not see any new connector. The service guy said he didn't believe there was a front connector.

•   Lane departure warning seems to work properly. It feels like the rumble strips on the side of highways. Pretty interesting. Noticeable to me and my front passenger, but not my rear ones.
•   Speed limit sign reader is interesting...
•   It didn't catch the electronic speed limit signs on the Deleware River bridges.

•   DS said autopilot stuff was slated for January. We'll see.
•   DS said replacement of my rear seat with next gen rear seat would likely be Q2 2015.
•   Steering mode setting is notably absent from settings.
•   Traction control setting is notably absent from settings.
•   I have an air ionizer now...
•   Performance wise
•   I wasn't expecting it to be this much faster than the P85... but it is. It really is notably faster.
•   Off the line is obviously insane.
•   From 70-90 feels quicker also.
•   Traction and handling is improved
•   The feeling of the car pulling through turns as others have noted is entirely accurate.
•   A full throttle launch from 0 without warning to passengers is unsafe. Warn your passengers...

•   Range on the dash at 95% charge was 230 miles. So, should show 242 at 100%. Will find out tomorrow.
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

Teslanewbie

#409
fra posten over :

•   Range on the dash at 95% charge was 230 miles. So, should show 242 at 100%. Will find out tomorrow.

230miles er 370km... ladet til 95%...  :o :o :o

Ser ikke bra ut dette eller kalkulerer  P85D rekkevidde annerledes enn P85 ????

Jeg får 470 km ved 95% lading...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:33
Jeg får 470 km ved 95% lading...
Høres ut som du ikke har stilt bilen til typical?
Om du lar den stå på over-rated så får du sikkert 470km ved 95%.....

Det virker uansett veldokumentert med EPA tall at P85D vil få bedre rekkevidde enn S85, så jeg forstår ikke helt fokuset?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Celter

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:57
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:33
Jeg får 470 km ved 95% lading...
Høres ut som du ikke har stilt bilen til typical?
Om du lar den stå på over-rated så får du sikkert 470km ved 95%.....

Det virker uansett veldokumentert med EPA tall at P85D vil få bedre rekkevidde enn S85, så jeg forstår ikke helt fokuset?

Dessverre tyder alt på det motsatt. Eiere i USA melder om redusert rekkevidde sammenlignet med P85.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Celter

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. desember 2014, klokken 10:09
Sitat fra: D.O på mandag 22. desember 2014, klokken 11:28
Første med feil på frontmotor. Bilen kunne kjøres videre med kun drift bak, så viss rendundans er det  :)Hørtes en smell fra bilen og så trakk den til sides som ved en punktering.



Har du lenke til hvor dette ble publisert?

Jeg har levering i April, jo senere jo bedre for min del slik at de får ryddet opp i barnesykdommene ... Igjen .. :-\

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36965-Tracking-P85D-delivery-thread/page317
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:33
fra posten over :

•   Range on the dash at 95% charge was 230 miles. So, should show 242 at 100%. Will find out tomorrow.

230miles er 370km... ladet til 95%...  :o :o :o

Ser ikke bra ut dette eller kalkulerer  P85D rekkevidde annerledes enn P85 ????

Jeg får 470 km ved 95% lading...

Bilene er stilt etter EPA målingene, altså de får 242 miles ved 100%
Her i Europa er juge målingen vel stilt etter den på ca 50 mil som ingen klarer uten å skru av alt på bilen og kjøre på fin asfalt med medvind.

Rated Range The car's estimate of remaining range based on a fixed energy consumption in Watt-hours/mile (whpm). The fixed whpm is different for different vehicles (85kWh / 60kWh) and in different markets based on the regulatory test for that vehicle in that market.

US: The fixed whpm is based on EPA 5-cycle Standard
Europe: The fixed whpm is based on NEDC range in accordance with regulation ECE101
Canada: Unknown

Estimated Range  The car's predicted remaining range based on energy consumption during recent driving. This is based on a dynamic Watt-hours/mile (whpm) value that is based on recent driving habits. This is not country-specific.

Ideal Range  The car's estimate of remaining range based on a fixed energy consumption in Watt-hours/mile (whpm) at a specified average speed. The fixed whpm is a figure determined by Tesla and is not country specific. The average speed is a figure determined by Tesla and is not country specific.

jkirkebo

Sitat fra: Celter på tirsdag 23. desember 2014, klokken 12:37
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36965-Tracking-P85D-delivery-thread/page317

Folk har forskjellige instillinger mhp. antall poster pr. side så å linke til en side er tungvint. Jeg endte på side 166 som for meg er den siste. Link heller direkte til posten, link finner man oppe til høyre på hver post der det står f.eks "#3320".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

#415
- Range - is definitely NEGATIVELY affected. Driving home from the factory, I would normally get 320Wh/mile or better driving at 65mph. I was closer to 400Wh/mile overall, and 350Wh/mile with cruise control. I'm believing the EPA numbers, and feeling that Tesla made a huge error in claiming that the D would get better range. I'll test this more over the next couple of days, but so far, I'm expecting my range has gone down quite a bit, even on the freeway.
- Regen braking - it does seem that you can go beyond 60Kw of regen, but hard to see how much more (70kw?). the braking feels a bit more than the standard S, but not too much so - it is generally not noticeable.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/39923-P85D-vs-P85-wh-mi
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lurium

#416
Nå er det nå også kjøpere av P85D som opplever det motsatte, at det faktisk er lavere Wh/m.
Dette er nå brukere som sammenligner med sin "gamle" Tesla S85 og får lavere forbruk.

Merkelig at andre opplever at den bruker mer...


TCAMPOS:
"This morning was interesting. Driving to work from where I live, I normally get 280 or so Wh/m (it's a gentle downhill some of the way followed by freeway).

Well, this morning in the D, I got 271. So this wasn't worse for sure. I like the idea of tracking this across the forum users. I'll check out the thread you mentioned.

A couple more new things - for the D, the "rated" mile calculation is roughly ~350Wh/m. For my 85, it was ~320. That was expected, but I forgot how this will play through. While connecting to my HPWC this morning, I noticed I was only getting 53miles of charge/hr. Normally I get 58. Well- do the math (320/350 * 58) - 53. So nothing changed, I just need to get used to new rated mile calculations.

Another thing that is nice - in My old S - the last few miles charged always disappeared once you drove the car. In other words, if you charged the car to 100miles, within the first mile of driving, you'd be down to 97 (not 99). I've always hated this. This didn't happen with my D this morning.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36965-Tracking-P85D-delivery-thread/page319

Dennis

Ser ut til at P85D er sperret på 130 mph og at ytelsene over 100 km/t er begrenset. Noe som forklarer hvorfor den ser ut til å bare gå litt bedre enn P85 i høyere hastigheter.

Men heldigvis ser det ut til at det kommer en oppdatering til P85D som øker toppfart og ytelser i høyere hastigheter.

For nå står dette på siden til Tesla:
Sitat** The P85D top speed is currently electronically-limited to 130 mph. In the coming months, we will be able to upgrade the car free of charge to enable a 155 mph top speed. This free update will be available for the lifetime of the car (not limited to the first owner). Additionally, an over-the-air firmware upgrade to the power electronics will improve P85D performance at high speed

Teslanewbie

Sitat fra: Dennis på tirsdag 23. desember 2014, klokken 22:41
Ser ut til at P85D er sperret på 130 mph og at ytelsene over 100 km/t er begrenset. Noe som forklarer hvorfor den ser ut til å bare gå litt bedre enn P85 i høyere hastigheter.

Men heldigvis ser det ut til at det kommer en oppdatering til P85D som øker toppfart og ytelser i høyere hastigheter.

For nå står dette på siden til Tesla:
Sitat** The P85D top speed is currently electronically-limited to 130 mph. In the coming months, we will be able to upgrade the car free of charge to enable a 155 mph top speed. This free update will be available for the lifetime of the car (not limited to the first owner). Additionally, an over-the-air firmware upgrade to the power electronics will improve P85D performance at high speed

Hvorfor hvorfor hvorfor ??? Hvorfor lansere bilen uten at eierne får full tilgang Til prestasjonene ? Har de levert en halvferdige bil til betatestere igjen ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Virker litt rart at de kommer med slike oppdateringer etterhvert ja.

Så ser ut som det har blitt litt hastet ut igjen.
Med tanke på at de første som bestilte ikke får med next gen setene de skulle ha og først får de om 2-3 måneder.

Skal man kjøpe ny eller brukt Tesla virker det som man gjør lurt i å holde seg unna de første modellene og heller vente til beta testen er utført :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA