Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Dennis

Får virkelig håpe at de bildene over her fra den som havarerte var med det ene tilfellet. Kommer det flere P85D framover med DU havari så avbestiller jeg bilen. Da har Tesla bevist at de ikke kan lage biler og man bør forlate skuta før det er for sent.

Teslanewbie

Sitat fra: Dennis på mandag 22. desember 2014, klokken 15:21
Får virkelig håpe at de bildene over her fra den som havarerte var med det ene tilfellet. Kommer det flere P85D framover med DU havari så avbestiller jeg bilen. Da har Tesla bevist at de ikke kan lage biler og man bør forlate skuta før det er for sent.

Huff ... bare de ikke reduserer effekten på P85D   også til dess at de finner ut problemet  :o  ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 22. desember 2014, klokken 16:56
Sitat fra: Dennis på mandag 22. desember 2014, klokken 15:21
Får virkelig håpe at de bildene over her fra den som havarerte var med det ene tilfellet. Kommer det flere P85D framover med DU havari så avbestiller jeg bilen. Da har Tesla bevist at de ikke kan lage biler og man bør forlate skuta før det er for sent.

Huff ... bare de ikke reduserer effekten på P85D   også til dess at de finner ut problemet  :o  ....

Skal sies at man ikke enda vet hva som er feil, kan jo være en bagatell feil gjort under produksjon på akkurat den bilen.
Så får ikke ta sorgen på forskudd, selv om jeg merker det er vanskelig å stole helt på de :P

Får vi nå et nytt lass med DU feil eller andre alvorlige feil så mister jeg som sakt helt troa. Men samtidig tenker jeg at de umulig kan være så fjern at de klarer å tulle til DU igjen, så tviler egentlig veldig på at det er tilfelle, men kan jo være noe annet gøy de har funnet på nå.

Er det nå de ny designede DU foran som skal feile framover må de jo sitte å røyke bingo tusj hele gjengen som utvikler DU hos Tesla.


Dennis

#393
Når jeg kjøper en helt ny bil, så forventer jeg å kunne kjøre den i mange år før den i det hele tatt må gjøres noe på. Diesel møkk har jeg aldri hatt og skal aldri kjøpe heller, så partikkelfilter ++ har jeg ikke noe erfaring med.

Å kjøpe en ny bil og ikke vite om man må bytte hele motor og drivverk hører uansett ikke hjemme noen steder.

Jeg vil ha en bil som bare fungerer hver dag som jeg er vant med fra tidligere og hjelper ikke at det er garanti på 8 år hvis jeg må bruke en halv til en dag med surr fordi bilen ikke fungerer slik den skal.

Hjelper jo ikke å peke på div VAG og BMW søppel fra tidlig 2000 tallet, løfter jo ikke Tesla noe mer å peke på at et fåtall andre biler var like ille. Og de er heller ikke like avhenging som det Tesla er å bygge opp ryktet de har på kun en bilmodell. Klarer Tesla og tulle til igjen nå på P85D kan det faktisk bety spikern i kista siden de ikke klarer å rette opp det negative ryktet de har fått.

Nesten alle jeg kjenner har fått med seg DU problemene og får høre det nesten daglig fra andre også som vet at jeg har bestilt Tesla, så ryktet Tesla har er allerede veldig dårlig.

Så er helt på sitt rette å stille spørsmåltegn rundt dette, når man kun etter få dager allerede har problemer med DU eller noe annet på P85D

Havebigfun

jeg lurer på om dere er en smule OT her nå.
Det finnes en tråd "hvorfor jeg ikke kjøper Tesla" - kanskje bedre egnet til denne diskusjonen ;)

Dennis

Ok enig at det blir litt OT.
Får håpe det kun var en som var uheldig, kommer det flere får vi opprette en egen tråd og diskutere det der.

Og er enda der at jeg har bestilt meg Tesla så jeg hører ikke hjemme "hvorfor jeg ikke kjøper Tesla tråden" hvis det ikke blir flere problemer så havner jeg forhåpentlig hvis ikke der heller :P


Litt positivt fra de som har fått bilene sine da :)

SitatMy initial takeaway on the car is that many things are much improved:
- parking sensors and folding mirrors are small but awesome changes
- the new black headliner looks slick! I have the grey interior and it is a nice contrast. This is a really nice upgrade
- the new high res screen on the dash is so much better than the old. everything looks much more crisp
- the new UHF Stereo with Subwoofer is SIGNIFICANTLY better than the old sound system.
- the car overall is much quieter
- the new charge port is so much better - I used to get out of my car all the time at work and forget to unlock my charging port. Never again!
- the interior lights are a much warmer color now. No longer a very soft, very white light
- Love the (T)esla embossed in the trunk floor

Så da virker det som lydanlegget også kan være oppgradert på de nyere? Greit det med tanke på at man har måtte betale en del mer enn tidligere også.

Og dashbord skjermen er vist også oppgradert med høyere oppløsning, men tror det skjedde litt tidligere i år.

Kallagtunet

Jeg vil tro at dette er en kjøper som har hatt standard lyd tidligere? Sub har det i alle fall vært alltid i oppgradert lyd. Hvis den hadde vært store endringer på den så er jeg rimelig sikker på at Tesla hadde gjort ett nummer av det i sin kommunikasjon hvis jeg kjenner dem rett...

Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. desember 2014, klokken 19:59
Jeg vil tro at dette er en kjøper som har hatt standard lyd tidligere? Sub har det i alle fall vært alltid i oppgradert lyd. Hvis den hadde vært store endringer på den så er jeg rimelig sikker på at Tesla hadde gjort ett nummer av det i sin kommunikasjon hvis jeg kjenner dem rett...

nei, det er samme som tidligere
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 22. desember 2014, klokken 22:34
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. desember 2014, klokken 19:59
Jeg vil tro at dette er en kjøper som har hatt standard lyd tidligere? Sub har det i alle fall vært alltid i oppgradert lyd. Hvis den hadde vært store endringer på den så er jeg rimelig sikker på at Tesla hadde gjort ett nummer av det i sin kommunikasjon hvis jeg kjenner dem rett...

nei, det er samme som tidligere

Godt du understreker mitt poeng...

Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. desember 2014, klokken 22:40
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 22. desember 2014, klokken 22:34
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. desember 2014, klokken 19:59
Jeg vil tro at dette er en kjøper som har hatt standard lyd tidligere? Sub har det i alle fall vært alltid i oppgradert lyd. Hvis den hadde vært store endringer på den så er jeg rimelig sikker på at Tesla hadde gjort ett nummer av det i sin kommunikasjon hvis jeg kjenner dem rett...

nei, det er samme som tidligere

Godt du understreker mitt poeng...

:) Det som forundrer meg er at  lydpakken først kostet 6000kr senere 15000 kr og nå 17000kr uten at det er gjort endringer...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

Jodda det er gjort store endringer..... i prisen :-D

Når det er sagt så var den jo billig i utgangspunktet, og mye billigere en det konkurrentene tar og det er jo noe som kommer godt med i kassen. Regner ikke med at den koster Telsa mer en 1500 kroner ekstra i produksjon hvis det er så mye.

D.O

Ble vel sagt at de ikke tjente noe på den i begynelsen. Og derfor måtte øke prisen
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

auduny

Er det bare meg som har bestilt P85d og fått levering i April? Jeg hadde egentlig bestilt en S85D i april (som var tidligste valg) men byttet til en P85D av svært svake grunner og bekreftet ca 18 november. Men fortsatt står det estimert April. Selv om jeg ringte og ba om å bytte til ASAP. Andre som har april og P85D?


Kim L


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA