Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 20. desember 2014, klokken 15:46
Hvorfor i all verden skulle Tesla gått ut og sagt at rekkevidden på AWD er bedre enn RWD om det ikke stemmer? Jeg stoler nok mer på det enn synsing fra "noen eiere".

Ut i fra EPA-"lappen" som følger bilen så har den dårligere rekkevidde ved "bykjøring" men lengre rekkevidde ved "landeveiskjøring". Alt sammenlignet med RWD utgaven. Det Tesla har kommunisert er vel at det er spesielt ved motorveikjøring (100+ kmt) man vil merke den bedrede rekkevidden.

Edit: Ja, der var det en slik "EPA lapp", så er det bare å finne frem samme for P85(+) og sammenligne :)

Totalt sett altså egentlig helt greit etter mitt syn. De aller fleste har vel mer enn nok rekkevidde for bykjøringen, mens det er spesielt rekkeviddereduksjonen ved høy fart på motorveier de fleste har merket seg. Men for de som kjører mye i byen - f.eks. taxisjåfører - kan nok dette være verd å merke seg ja. Og ja, Elon trakk jo frem at det var bedre rekkevidde, og indikerte at det spesielt var ved høy fart, men han kunne godt ha presisert at dette ikke var slik ved bykjøring.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kallagtunet

Dessverre typisk Elon kommunikasjon. Synes faktisk det er bedre at han hadde begynt snakke med mindre store ord og faktisk si det som det er at D85P har lavere EPA rekkevidde. Ut i fra første rapporter fra US tror jeg vi skal se langt etter den lengre rekkevidden i høy hastighet også. Når det er sagt så er jo ikke det spesielt overraskende gitt ekstra vekt og ekstra leamikk som skal gå rundt.

Også_Øyvind_H

Ok - hva er fakta?

Gammel EP S85: By 88 MPGe, landevei 90 MPGe, snitt 89 MPGe
Gammel P85: Vet ikke (finnes den?)
Ny EPA P85D: By 86 MPGe, landevei 94 MPGe, snitt 89 MPGe.

Mao, P85D er mindre effektiv i by og mer effektiv på landevei.

Vi vet også at, pga vekting by/landevei gir dette 265 miles på gammel S85 og 242 miles på P85D (21' tommere) og 250 miles (19' tommere).

Tallene Tesla har oppgitt tidligere (D'versjoner) er jo ikke EPA tall, så hvorfor folk sammenligner med det er for meg en gåte.

Ut i fra dette er det vel opp til hver og en å bestemme hva som er viktig - rekkevidde i by eller landevei.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 19. desember 2014, klokken 13:34
Får P85D  noen exteriør endringer foruten betegnelsen på bakluken, spoiler og røde  bremse-calipere   som skiller bilen fra ordinære TMS?

Den eneste forskjellen eksteriørt mellom P85D og eksisterende P85 er Dèn på bakluka.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kallagtunet

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 20. desember 2014, klokken 22:43
Ok - hva er fakta?

Gammel EP S85: By 88 MPGe, landevei 90 MPGe, snitt 89 MPGe
Gammel P85: Vet ikke (finnes den?)
Ny EPA P85D: By 86 MPGe, landevei 94 MPGe, snitt 89 MPGe.

Mao, P85D er mindre effektiv i by og mer effektiv på landevei.

Vi vet også at, pga vekting by/landevei gir dette 265 miles på gammel S85 og 242 miles på P85D (21' tommere) og 250 miles (19' tommere).

Tallene Tesla har oppgitt tidligere (D'versjoner) er jo ikke EPA tall, så hvorfor folk sammenligner med det er for meg en gåte.

Ut i fra dette er det vel opp til hver og en å bestemme hva som er viktig - rekkevidde i by eller landevei.

La nå virkeligheten bestemme hva som er reell rekkevidde på vår nye venn P85D.... Blir spennende men jeg er redd for at det er bare i Elon verden en kommer lenger med den enn dagens P85. Den som lever får de :-D

Teslanewbie

Hvordan kan man få utsatt produksjon og  leveranse av bilen? 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Også_Øyvind_H

Ved å si at det er ok at prisen din stiger med 9,5%.

Ellers så må du ta leveranse ihht avtalen.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Teslanewbie

Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 21. desember 2014, klokken 11:46
Ved å si at det er ok at prisen din stiger med 9,5%.

Ellers så må du ta leveranse ihht avtalen.

Muffinman har leveranse i oktober.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Også_Øyvind_H

Ja, og så? Han har sikkert EN KONTRAKT som sier at har leveranse i oktober. Når jeg bestilte nå sist kunne jeg også velge leveransemåned FØR jeg bekreftet. Tesla har tidligere så vidt jeg husker ikke tillatt at man utsetter levering etter prisoppgang. Årsaken er jo rimelig opplagt.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

fviken

Fikk VIN i dag: 5YJSA7H21EFP697XX. P85D bekreftet 11. november. Levering: "Late mars 2015".
Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

D.O

Første med feil på frontmotor. Bilen kunne kjøres videre med kun drift bak, så viss rendundans er det  :)Hørtes en smell fra bilen og så trakk den til sides som ved en punktering.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

lurium

Gratulerer. tipper du får vin oppdatert iløpet av uka da EF er prod 2014 og FF 2015. Min har blitt oppdatert til FF og alle norske P85Der blir produsert i januar slik jeg har forstått det.

Øggen

Ja dette lover bra. Håper det er og blir bare med den.

fviken

Sitat fra: Thomas M på mandag 22. desember 2014, klokken 11:30
Gratulerer. tipper du får vin oppdatert iløpet av uka da EF er prod 2014 og FF 2015. Min har blitt oppdatert til FF og alle norske P85Der blir produsert i januar slik jeg har forstått det.

Takk! Ja, synes det var rart at jeg fikk 2014 VIN, men blir nok endret snart slik du sier. La oss håpe vi alle får med Next-Gen seter og varme i rattet.
Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

fviken

Sitat fra: fviken på mandag 22. desember 2014, klokken 12:53
Sitat fra: Thomas M på mandag 22. desember 2014, klokken 11:30
Gratulerer. tipper du får vin oppdatert iløpet av uka da EF er prod 2014 og FF 2015. Min har blitt oppdatert til FF og alle norske P85Der blir produsert i januar slik jeg har forstått det.

Takk! Ja, synes det var rart at jeg fikk 2014 VIN, men blir nok endret snart slik du sier. La oss håpe vi alle får med Next-Gen seter og varme i rattet.

... og det tok bare noen få timer å få nytt VIN: 5YJSA7H2XFFP697XX. Eneste endring var E -> F for 2015 modell og oppdatert kontrollsiffer (1 -> X). Da skal alt være klart til produksjon på nyåret :)
Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA