Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

P85_Norway

#315
VIN (2014) xxEFP68xxx
Beregnet levering Mars, 2015

Edit:Fikk endret VIN (2015) xxFFP68xxx
Tesla M3 Performance

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Knut Erling Øen

VIN endret fra EFP 67...  til FFP 67... (2014-2015) for noen dager siden og nå også endret levering fra mars 2015 til sent i februar 2015.

Bestilte fredagen etter lansering, men tok noen dager til confirm iom at jeg allerede lå inne med bestilling av en P+...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

D.O

Så på en film fra en som fikk sin p85d utlevert, og her hevdes det at speil ikke har varme? det må da være feil?
Ser også ut som om at det er umulig å sla av trc, noe som vil ødelegge for morro på vinteren. Men samtidig er der en knapp for slip start, så mulig denne gjør samme nytten.

Men varme i ratt? er dette bekreftet i vinterpakken?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Må vel være feil at det ikke er varme i speil, hvis det ikke er noe egent for usa bilene at de må ha vinterpakke for å få det.


Slipstart er for å få løs bilen hvis man sitter fast. tipper den kun lar seg aktivere når man står i ro og da itillegg til bak også bruker bremsene foran for å fungere mer likt som en limited slip differensial, slik at man ikke bare spinner på et hjul slik en åpen diff vanligvis gjør.

Virker veldig merkelig å ikke kunne skru av antispinn og stabilitetskontroll da.
Noen som har prøvd å nappe ut sikring nr 77, blir kun stabilitetskontroll deaktivert da eller også antispinn. Og får man i det hele tatt kjørt hvis man gjør det. At den feks ikke går i nødmodus.

Hellström

Fick Vin nr idag

VIN (2014) xxEFP68xxx
Beregnet levering Mars, 2015  :P
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

D.O

#321
Det er mulig antispinn må være på for at motorene skal ha kommunikasjon. Dette er jo ikke en gammeldags Surbaru, men høyteknologi med 2 motorer som har individuelle styringer og girutvekslinger. All fordeling av kraft gjøres digitalt og således gjør torque vectoring mulig. Er ikke sikkert det lar seg gjøre å drifte på sneen med denne, da den justerer kraften til akkurat det hjulet som trenger det og ikke mer en at det akkurat ikke spinner. Dermed vil det å nappe en sikring føre til en hjernedød bil med 2 motorer som ikke forstår hvor mye "gass" de skal gi.
Edit: snakket med en over dammen som hadde prøvd den og den slapp bak ved sving og aks, så da er den i allefall oppsatt slik at den tillater noe hjulspinn.

Hørte at Wold hadde sagt han ble kvalm av aksen og den føltes rett og slett ubehagelig ut. Ser det er flere som sier det samme.
I got a chance to drag race a 691-hp Tesla Model S P85D against a Ferrari and a Lamborghini today, and this is what it felt like:
First impressions: The acceleration is ridiculous. I daily drive an Aventador, and I thought I got used to fast accelerations. But no, the Tesla Model S P85D hauled some serious ass. As a passenger, you do not get a chance to get ready for it at all. My internal organs were glued to the back of my body. I've done the P85+ test drive before, and it was already pretty fast. But this P85D is on a whole other level.

We pitted the car's acceleration against other cars. It pretty much beat everything at the car show (Ferraris and R8s didn't stand a chance). So I had to pit it against my Aventador, which does 0-60 in 2.8-2.9 seconds. Tesla P85D does it in 3.1-3.2 seconds. Right off the bat, the Tesla got ahead. It gets a good maybe half a car length ahead before the Aventador grips fully and starts hauling. So we decided to make it fairer and only accelerate the Tesla when the Aventador grips and starts moving. That's when we truly got both cars to start moving at roughly the same time.

Drag Race Results (Note: This was completely casual and not in anyway in ideal, scientific conditions - the Aventador was not doing launch control): The Tesla pulled ahead in the beginning by about the hood length. But Tesla never got a chance to pull away. Instead, the Aventador kept up and was slowly cutting the difference between them with each gear shift. By the 50-60 mph, the Aventador caught up. By the 85 mph mark, the Aventador was half a car length ahead and the Tesla was only at 70-75 mph. So from around 0-60, the Aventador and Tesla P85D were pretty much neck and neck. But from 0-30 or so... the Tesla beat the Aventador. This gives you a general idea of how ridiculously fast the P85D is at the jump.

More observation: It feels different as a driver. Since I can anticipate the acceleration, I don't get the same scare/thrill that I get as a passenger. It's to a point where I actually enjoyed being a passenger rather than a driver. But after about a dozen of those 0-60 accelerations, I felt like I had to puke - probably the first time I felt this way in many years. It was a different feeling than what I got from an internal combustion engine car, because when you hear the engine roar, you can kind of anticipate the acceleration that comes after it. But since the Tesla is silent, there's no warning. I think I almost got a concussion from my head suddenly banging into the headrest because of how little anticipation the car gives you. At one point I was in mid-sentence when my driver floored it, and I had trouble getting the words out of my mouth. It really takes your breath away (literally). The acceleration is at the border between fun and frightening.

Needless to say, I'm having one delivered to me on Christmas.
/i]
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Celter

Det er mange frustrerte amerikanere som har bestilt P85D med levering i desember. De får ingen informasjon om forsinkelser, men leveringene er tydelig forsinket. Noen har også fått beskjed om at de får levert bilen uten "next generation seats". Disse vil da bli ettermontert. Jeg regner med at leveringene her til lands også vil bli betydelig forsinket, selv om vi ikke har noen indikasjon på dette på nettsidene til Tesla. Nå burde Tesla gå ut å informere om forsinkelsene.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

Historien gjentar seg, dessverre. Dette må Tesla få orden på om de skal lykkes i massemarkedet.

D.O

Setene ble testet og fikk 4,5stjerner. Blandt annet pga måten airbag løses ut på. Elon ville ha 5stjerner, og da mått Recaro tilbake til tegnebrettet. Så forsinkelsen er hos seteleverandøren og det er ingen grunn for å tro at forsinkelsen blir vedvarende.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

darthy001

Sitat fra: Muffinman på søndag 14. desember 2014, klokken 11:56
Historien gjentar seg, dessverre. Dette må Tesla få orden på om de skal lykkes i massemarkedet.
Vel, min e-up ble levert på 7uker i stedet for 3 som jeg opprinnelig ble lovet. Veldig likt situasjonen med de som "sitter fast" i USA nå. Med masse feilinfo på veien. Jeg ble opprinnelig lovet at bilen allerede var "på båten". Viste seg i etterkant at den ikke var produsert en gang. I tillegg ble den holdt tilbake fordi de måtte bytte ladeporten på alle bilene...

Min Tiguan ble levert i slutten av november i stedet for sen juli...... Med masse feilinfo på veien. Mangel på dsg-kasser, mangel på 4hjulstrekk og masse annet var unnskyldninger jeg fikk på veien.

Min bror kjøpte også Tiguan som var 3måneder forsinket.

Ingen av disse tilfellene var det noen overflod av korrekt info fra selger for å si det mildt... Og jeg føler VW/Møller gjør det helt OK i massemarkedet ;)

P.t. er det i USA noen som så langt er _1uke_ forsinket ifht opprinnelig leveringsdato, og en av disse rapporterer nå at blien er i status "prepping for delivery". Andre har fått bil men uten de nye setene. Så mye tyder på at det løsner der nå.

De har åpenbart store problemer med første leveransen av de nye setene. Noe også Jerome Guillien har sendt ut mail om.

Kommunikasjonen fra Tesla har ellers vært elendig for disse stakkarene, men ref mine egne erfaringer med Møller-systemet så kjenner jeg meg skremmende godt igjen. Jeg tenker bare "bilselgere".....

Muffinman

For det første; ingen elbiler er for tiden i "massemarkedet". Det er fossilene som foreløpig er der, og det er standarden punktlighet og grad av korrekt informasjon må veies mot. For det andre, i en framtid hvor det finnes mange aktører som leverer elbiler i alle segmenter vil kunder gjerne unngå aktører som oppleves som upålitelige om det finnes alternativer med jevnbyrdige produkter. Det vil selvfølgelig være en stor grad av relativitet; om alle aktører er like (u)pålitelige spiller det ingen rolle. Men leveringssikkerhet er et konkurranseelement.

lurium

Slutt å sutre... dere får drømmebilen, om det tar et par uker ekstra so what :)

Celter

Sitat fra: Thomas M på søndag 14. desember 2014, klokken 13:14
Slutt å sutre... dere får drømmebilen, om det tar et par uker ekstra so what :)

Det gjør meg ingenting å vente noen ekstra uker, men poenget er at Tesla burde informert om leveringsproblemene.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

lurium

Lenge til februar... kan godt være folk får bil når de skal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA