Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

PCS

Effektmåling via speedometer, tror jeg vi skal skrinlegge med en gang.

De har jo allerede bevist at de ikke skryter på seg effekt. De fleste som har kjørt sin P85 i en eller annen rulle har fått påvist over 420hk?
Ett eksempel her f.eks:


Tror ikke de har putta inn en ekstra motor foran de ikke klarer å utnytte effekten av sammen med den store bak.

Dennis

#256
Etter å ha regnet litt mer på dette, så vil jeg si at P85D går ca like bra på kvartmila som en bensinbil med samme vekt og 600hk gjør.
Tesla har lite tap i drivverk sammenlignet med en bensinbil. En bensinbil med 4wd og 600hk har ca 510 hk tilgjengelig på hjula etter tap i drivverk, dynamo++ er tatt med og man må legge på litt forsinkelser ved girskift ++ og at Tesla har bedre effekt/moment (Holder vel akkurat ut kvartmila bare men). og når man tar det i betraktning så ser man hvordan Tesla P85D kan klare kvartmila med ca 450-500hk hjul hk som er rundt sannheten tipper jeg.

Kalkulator for å regne ut ca effekt som kreves for å klare kvartmila på en gitt tid. (Den regner ut i forhold til motoreffekt på en vanlig bil)
http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php

Ta feks Audi RS7 med sine 560 hk og 4500 pounds vekt. Regner da ut 11.62 sek på kvartmila altså spot on på hva Motortrend fikk.

Ta så Tesla P85D sin vekt på 4830 pounds og 600hk og man havner da ganske likt rundt 11.65 og med en slutt hastighet som er så å si helt lik som hva Motortrend fikk på rett over 115 mph.

Hadde P85D hatt i nærheten av oppgitt effekt skulle den klart kvartmila på ca 10.6
Men man får jo uansett mye ytelsene for pengene, selv om effekten nok er langt fra 700hk

Ikke helt vitenskapelig, men tid og slutt hastighet på kvart mila fungerer vanligvis utrolig bra til å regne ut effekt når man sammenligner biler med vanlig motor vell å merke :)



RonnyØ

Sitat fra: Dennis på mandag 08. desember 2014, klokken 17:08
Ikke helt vitenskapelig, men tid og slutt hastighet på kvart mila fungerer vanligvis utrolig bra til å regne ut effekt når man sammenligner biler med vanlig motor vell å merke :)

Helt riktig.
Husqvarna Automower 320

lurium

Beste tror jeg er at alle avbestiller P85Dene slik at jeg får min raskere :)

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

darthy001

Ingen ende på forvirringen for min del her. Nå rapporteres det at noen har sett speedo med 480KW som maks. Det er ifølge google 643hp.... Selvsagt ingen bilder så må tas med en klype salt da det er en relativt fersk bruker.

Fra tmc-forum:
SitatTest drove a beta P85D today. It had performance leather seats.

Power Consumption goes up to 480KW on the display in dash.

Regen is the same at 60KW.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/38181-P85D-sighting-test-drives?p=834529&viewfull=1#post834529

Dennis

Kan være enkelte av demobilene har hatt den gamle batteri pakken som er begrenset på ca 320kw.
Skulle ikke komme som noe sjokk det med tanke på at bla. seter ++ var de gamle i flere av demo bilene. Og noen hadde bare nye seter foran.
Kan også være at det nylig har kommet en firmware oppdatering som faktisk viser riktig.

Får se når du første kundene begynner å få bilene i løpet av denne uken forhåpentligvis.

darthy001

Sitat fra: Dennis på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:10
Kan være enkelte av demobilene har hatt den gamle batteri pakken som er begrenset på ca 320kw.
Skulle ikke komme som noe sjokk det med tanke på at bla. seter ++ var de gamle i flere av demo bilene. Og noen hadde bare nye seter foran.
Kan også være at det nylig har kommet en firmware oppdatering som faktisk viser riktig.

Får se når du første kundene begynner å få bilene i løpet av denne uken forhåpentligvis.
Jeg tipper på gammel firmware-versjon hvis dette er korrekt info.

Hvis gammelt batteri har begrensninger med tanke på effekt så ville de vel ikke fått den sagnomsuste akselerasjonen på testbilene!?

Dennis

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:17
Sitat fra: Dennis på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:10
Kan være enkelte av demobilene har hatt den gamle batteri pakken som er begrenset på ca 320kw.
Skulle ikke komme som noe sjokk det med tanke på at bla. seter ++ var de gamle i flere av demo bilene. Og noen hadde bare nye seter foran.
Kan også være at det nylig har kommet en firmware oppdatering som faktisk viser riktig.

Får se når du første kundene begynner å få bilene i løpet av denne uken forhåpentligvis.
Jeg tipper på gammel firmware-versjon hvis dette er korrekt info.

Hvis gammelt batteri har begrensninger med tanke på effekt så ville de vel ikke fått den sagnomsuste akselerasjonen på testbilene!?

Er nok mest sannsynlig noe firmware ja :)
Men er grep som begrenser P85. Så selv med samme effekt fra batteri ville en P85D kjørt betydelig raskere enn hva P85 klarer til 100.

D.O

#264
Sitat fra: Dennis på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:25
Sitat fra: darthy001 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:17
Sitat fra: Dennis på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:10
Kan være enkelte av demobilene har hatt den gamle batteri pakken som er begrenset på ca 320kw.
Skulle ikke komme som noe sjokk det med tanke på at bla. seter ++ var de gamle i flere av demo bilene. Og noen hadde bare nye seter foran.
Kan også være at det nylig har kommet en firmware oppdatering som faktisk viser riktig.

Får se når du første kundene begynner å få bilene i løpet av denne uken forhåpentligvis.
Jeg tipper på gammel firmware-versjon hvis dette er korrekt info.

Hvis gammelt batteri har begrensninger med tanke på effekt så ville de vel ikke fått den sagnomsuste akselerasjonen på testbilene!?

Er nok mest sannsynlig noe firmware ja :)
Men er grep som begrenser P85. Så selv med samme effekt fra batteri ville en P85D kjørt betydelig raskere enn hva P85 klarer til 100.
Tull! grep er null problem, du må være den mest tunglærte personen på dette forum  ::) Du aner ikke hva du snakker om. Hvis grep er ett problem har du 21"
Batteri pakken greier ca 350KW på full lading med ca 404V På cellene. Forskjellen tipper jeg er rampingen av moment til motorene i starten. Batteriet er likt, men P85 klarer ikke hente ut maks batterieffekt før den kommer litt opp i hastighet.

Edit: P85 har dessuten en inverter men P85D har høyst sannsynlig 2 og dermed mulighet å hente mer en 1200A som er begrensingen på P85
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#265
Ikke tunglært, snakker kun om min erfaring. Har kjørt 2 stk P85+ Den ene på 21 og den andre 19 vinterdekk. Begge hadde store problemer med grep, selv på tørra. Forventer ikke mye grep fra vinterdekka, men pilot sport 2 dekka i 265 skal beite ganske bra.

Du kan jo aldri ha kjørt noe sprek 4wd du hvis du sier grep ikke er noe problem på en 2wd med over 400hk. Kjør en 4wd med over 400hk så skal du kjenne forskjellen i aks fra stillestående selv på tørt føre. Det skal jeg love deg.
Har kjørt mange spreke biler med rwd og det er alltid! en begrensing på aks fra stillestående på vanlige gatedekk. Og de 19" std som Tesla blir levert er langt fra like bra som pilot sport dekka.
Blinker det ikke i antispinn lampa eller spinner med TC avslått på bilen din, så bør du levere den til Tesla og klage på at du ikke får effekten du skal ha.


Tesla P85D

100% prosent enig me Dennis der. 2wd kan ikke sammenlignes med 4wd når det kommer til grep. Å d er ikke bare på aks men skjenerelt aktiv kjøring. Så her er nok ikke Dennis tunglært:)
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Tesla P85D

Jeg skulle hatt et kurs i norsk skriving:) generelt heter det:)
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

D.O

Sitat fra: Dennis på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:51
Ikke tunglært, snakker kun om min erfaring. Har kjørt 2 stk P85+ Den ene på 21 og den andre 19 vinterdekk. Begge hadde store problemer med grep, selv på tørra. Forventer ikke mye grep fra vinterdekka, men pilot sport 2 dekka i 265 skal beite ganske bra.

Du kan jo aldri ha kjørt noe sprek 4wd du hvis du sier grep ikke er noe problem på en 2wd med over 400hk. Kjør en 4wd med over 400hk så skal du kjenne forskjellen i aks fra stillestående selv på tørt føre. Det skal jeg love deg.
Har kjørt mange spreke biler med rwd og det er alltid! en begrensing på aks fra stillestående på vanlige gatedekk. Og de 19" std som Tesla blir levert er langt fra like bra som pilot sport dekka.
Blinker det ikke i antispinn lampa eller spinner med TC avslått på bilen din, så bør du levere den til Tesla og klage på at du ikke får effekten du skal ha.
Totalt feil. Jeg har kjørt flere P og P+, jeg har også prøvd P+ mot min i aks, hvor vi byttet for å se om de var fører som gjorde forskjell. P85 med 19" GY dekk sitter VESENTLIG bedre under aks på tørr asfalt. Prøv en P85 med GY dekka før du uttaler deg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#269
Sitat fra: D.O på tirsdag 09. desember 2014, klokken 15:09
Totalt feil. Jeg har kjørt flere P og P+, jeg har også prøvd P+ mot min i aks, hvor vi byttet for å se om de var fører som gjorde forskjell. P85 med 19" GY dekk sitter VESENTLIG bedre under aks på tørr asfalt. Prøv en P85 med GY dekka før du uttaler deg.

Mye mulig de sitter bedre, har ikke prøvd akkurat de dekka men uttaler meg på generelt grunnlag av spreke rwd biler som har vært utstyrt med blant det beste som er å oppdrive av dekk.
Med 2wd så er grep en begrensing når man har mye effekt uansett hvordan man vrir og vender på det.

P85 har jo også blitt snillere på gassresponsen i senere oppdateringer. Merker det i starten hvis man gir full gass at tar litt tid før det skjer noe i motsetting til tidligere, så hjelper nok på å redusere hjulspinn det også.

Men uansett off topic dette her siden dette er P85D tråden for oss som har handlet P85D og som derfor får supert grep og rå aks uansett dekk og værforhold. Som man ser i videoen tidligere her i tråden gjør P85D 0-100 raskere i -6 og slapseføre enn hva P85 klarer en fin sommerdag ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA