Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Naphoc

Sitat fra: SigX på mandag 09. februar 2015, klokken 18:25
24. februar, Bergen  8)
Ser ut for at de første P85D i Norge blir levert ut samme dag, uavhengig av utleveringssted  :)

21. Februar 12:00 her i gata!  8)

Kim L


DanielWA

Fikk beskjed av min DS at jeg var en av de seks første til å motta P85D i Norge, så antar da at det er seks forskjellige DS i Drammen.

21. februar kl. 10:00!  8)
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

AndreS

I3 i bestilling

DanielWA

#1084
Sitat fra: AndreS på tirsdag 10. februar 2015, klokken 08:58
når bestillte du, og når gikk den i transit?

Har nok hatt ekstremt flaks med transport, seter osv...
Min gikk i produksjon ifølge "My Tesla" 13.01 og i transit 15.01.
Bestilte 19.10.14

Med andre ord fikk jeg meg en stor gledelig overraskelse da jeg fikk vite at jeg var en av de seks første i Norge.
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

Tesla P85D

Henger nok også litt ihop med hvordan betaling ble utført. Jeg for min del bestilte første dagen det var mulig (lørdag), men overførte 15.000,- fra min konto mandagen etter og så tok det et par tre dager (hvis jeg ikke husker helt feil) før jeg fikk bekreftelse fra Tesla om at pengene var mottatt. Gikk nok raskere for dem som betalte med kort da dem la inn bestillingen. Å så kommer sikker valg av utstyr inn i bildet tipper jeg... Jeg venter fortsatt på sluttregning og leveningsdato...men bilen er på vei, det har jeg fått bekreftet.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Dennis

#1086
Flaks spiller også en stor rolle og ikke bare når man bestilte ja. Og flaks er noe jeg er veldig dårlig på :P

Bestilte, betalte og bekreftet ca 2-3 timer etter en som får bilen 21 februar. Hadde ønsket levering februar.
Bilen var enda ikke ferdig produsert sist uke etter at den gikk i prod 13 januar. Fikk så beskjed om at bilen var blitt ødelagt eller noe under produksjon og måtte lages en ny. Ny bil har nå vært i produksjon siden lørdag. Står nå forventet levering april, DS mente slutten av mars kunne være mulig, men tviler på at det går :)

Får trøste meg med at det sikkert er noen flere forbedringer på den nye da 8) Fikk også en mail fra Jerome hvor han beklaget det som har skjedd og at de kunne tilby lånebil hvis transport var et problem. Siden jeg har bil så lar jeg være å bry Tesla med det. Men var fint å få en mail hvor de beklager det som har skjedd.

Mr.Hansen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:26
Flaks spiller også en stor rolle og ikke bare når man bestilte ja. Og flaks er noe jeg er veldig dårlig på :P

Bestilte, betalte og bekreftet ca 2-3 timer etter en som får bilen 21 februar. Hadde ønsket levering februar.
Bilen var enda ikke ferdig produsert sist uke etter at den gikk i prod 13 januar. Fikk så beskjed om at bilen var blitt ødelagt eller noe under produksjon og måtte lages en ny. Ny bil har nå vært i produksjon siden lørdag. Står nå forventet levering april, DS mente slutten av mars kunne være mulig, men tviler på at det går :)

Får trøste meg med at det sikkert er noen flere forbedringer på den nye da 8) Fikk også en mail fra Jerome hvor han beklaget det som har skjedd og at de kunne tilby lånebil hvis transport var et problem. Siden jeg har bil så lar jeg være å bry Tesla med det. Men var fint å få en mail hvor de beklager det som har skjedd.

Føler med deg. Kan ikke være særlig morsomt og få den mailen fra Tesla. Det blir enklere og svelge når mann får en mail på hva som er skjer.

Men det positive er at du glemmer alt dette, når du står forran din nye ELCookie Monster av en bil.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

SigX

Sitat fra: Naphoc på tirsdag 10. februar 2015, klokken 02:06
Sitat fra: SigX på mandag 09. februar 2015, klokken 18:25
24. februar, Bergen  8)
Ser ut for at de første P85D i Norge blir levert ut samme dag, uavhengig av utleveringssted  :)

21. Februar 12:00 her i gata!  8)

Synd jeg ikke valgte Drammen som utleveringssted da altså. Tar litt tid å få den til Bergen  8)

rr2000

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:26
Flaks spiller også en stor rolle og ikke bare når man bestilte ja. Og flaks er noe jeg er veldig dårlig på :P

Bestilte, betalte og bekreftet ca 2-3 timer etter en som får bilen 21 februar. Hadde ønsket levering februar.
Bilen var enda ikke ferdig produsert sist uke etter at den gikk i prod 13 januar. Fikk så beskjed om at bilen var blitt ødelagt eller noe under produksjon og måtte lages en ny. Ny bil har nå vært i produksjon siden lørdag. Står nå forventet levering april, DS mente slutten av mars kunne være mulig, men tviler på at det går :)

Får trøste meg med at det sikkert er noen flere forbedringer på den nye da 8) Fikk også en mail fra Jerome hvor han beklaget det som har skjedd og at de kunne tilby lånebil hvis transport var et problem. Siden jeg har bil så lar jeg være å bry Tesla med det. Men var fint å få en mail hvor de beklager det som har skjedd.
Er i akkurat samme situasjon, men har ikke fått mail fra Jerome ;)
P85D

Dennis

Fikk du vite noe årsak? Fikk ikke noe info fra ds eller Jerome om hva nøyaktig som har skjedd. Men kan virke som de enten har en batch med biler som har fått vesentlige feil under prod. Eller at det har skjedd ulykke under frakt.

rr2000

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:17
Fikk du vite noe årsak? Fikk ikke noe info fra ds eller Jerome om hva nøyaktig som har skjedd. Men kan virke som de enten har en batch med biler som har fått vesentlige feil under prod. Eller at det har skjedd ulykke under frakt.
DS sa min og 6 andre biler var skadet i transit på en lastebil, jeg tolket det som 7 biler på en lastebil som har hatt en ulykke. Slikt kan jo skje, så trenger de litt tid for å vurdere reparasjon el.l. Men sikkert ingen ulempe med høyest mulig VIN til billigst mulig pris :)
P85D

Dennis

Kan jo være min var blant de andre der da.

Ja får bare se det positive i det, høyere VIN nummer så sikkert noen små forbedringer ekstra :P
Den første hadde 6800X og den de bygger nå har 7628X.

rr2000

Min 6635X ble erstattet med 7602X, håper på rask ekspedering.
P85D

Dennis

Første lass med P85D ankommet Drammen idag ;D Ikke mange dagene igjen til de første heldige får hentet bil nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA