Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Twowheels, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 14:33

« forrige - neste »

NegativeElectrode

En analyse basert hva som skjer de nærmeste dagene etter en produktlansering er vel ikke mye verdt.

Hvis en tenker over hvem som kjøpte gen1 TMS er det nok i stor grad teknologikåte elbilentusiaster og endel med sans for raske biler ;) Når det kommer noe nytt, bare MÅ HA! (Ganske likt Apples fanboys).  I mellomtiden, siden TMS ble introdusert på det norske markedet, har bilen fått en videre interesse (og endel misunnelse, misforstått kritikk osv). Den som tror det vil være mulig å forutsi hvor etterspurt brukte TMS blir på sikt, har jeg ikke så mye tiltro til. Elbilmarkedet er i vekst, og langt fra alle vil vente på (eller overhodet kjøpe) ny TMS.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

turku

Noen eiere av de dyrere Teslaene er veldig glad i å komme i avisen.
-kanskje han har et motiv for det også, - selge flere Leaf som han importerer?
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

Øyvind.h

Ser ut til at pej her på forumet er sitert i DN artikkelen med sin melding om at kjøper på 610" trakk seg og at han nå måtte selge for 500.000......
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Jeg reagerte på at de som alle andre journalister valgte å kalle bilen for Tesla S. Men det som gjorde forvirringen større var at de skrev model D. Så jeg sendte dem en mail:

SitatHei,

I deres siste artikkel om Tesla har dere brukt feil navn:
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/10/14/1259/Elbil/-eiere-av-de-dyrere-teslaene-har-ftt-panikk

Blant annet gjør dere som media flest og kaller bilen for "Tesla S". Bilen heter enten "Tesla Model S" eller bare "Model S". På samme måte som at man sier Mercedes S-klasse og BMW 5-serie og ikke "Mercedes S" eller "BMW 5".

Det andre som er feil er at Tesla ikke har lansert noe Model D. Den nye modellen er fortsatt Model S, men med betegnelsen D. Det blir nesten som å si "BMW i" når du egentlig mener "BMW 528i".

Jeg håper dere tar dere tid til å rette opp disse feilene for å gjøre forvirringen mindre for leserne.


Med vennlig hilsen

Bjørn Nyland
www.youtube.com/bjornnyland
+1 til DN som sendte svar ganske raskt og rettet opp feilene :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

NegativeElectrode

En entusiast som selger TMS for å kjøpe D utgave. Er nok endel av dem
http://www.nettavisen.no/na24/tesla-fanatiker---jeg-klarer-ikke-dy-meg/8497276.html

Høres ut som om han trengte tillatelse fra kona til å selge bilen ;)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ducktolate


krl

Sitat fra: ducktolate på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:07
Ja tror nok det, og det er rapportert falske annonser også. Sikkert noen som vil presse priser før de gjør innkjøp.
Har du link? Slik at ingen blir lurt.. Det kan være svindel også; ikke nødvendigvis noen som forsøker å presse prisen.

Lokführer

Djizzez, dersom haterene av Tesla legger inn falske annonser for å ødelegge markedet, da er det helt utrolig.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ducktolate

Beklager, hørte det av en kollega som har en +. (Slik sett må forrige innlegg tas med en klype salt siden jeg ikke har noen bevis)
Så i tråden om biler på finn at noen hadde sett P85 blitt aventert som + også, det kan selvsagt være av uvitenhet også. Men synd om andre uvitende kjøper og tror de får noe de ikke får.

Jeg tror jeg beholder min + et par år til. Kanskje Tesla tar imot innbytte også om en stund. Hadde de tilbudt det nå, så tror jeg de hadde solgt flere biler og folk hadde roet seg litt ned på finn.no. Must have effekten er stor blandt eiere av +. Mange har også midler til å bestille ny uten å vite om den gamle blir konebil. Men panikk er vel kanskje overdrevent, tror heller mange vil prøve markedet.

Veggen

Sitat fra: Twowheels på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 13:15
kanskje litt å ta i ??

Litt i overkant av 100 biler lagt ut de siste par dagene, tilsvarer vel ca 2% av model S i landet.

Så rundt 98% har ikke lagt ut bilene sine til salg, litt av en panikk...

Teslaguten

Jepp, kjenner panikken grip meg hardt og brutalt...

Kvilepulsen gjekk vel fra 48 til kanskje 50.
Journalistar har eg slutta å ta alvorleg for lenge sida.

"I care not what others think of what I do, but I care very much about what I think of what I do!"

Theodore Roosevelt



#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RMO

Effekten av "D plus something" på prisforlangende for 2013 modell Model S på finn.no.

Den 9. oktober, før Dual drive og Autopilot ble annonsert, lå det 25 Model S 2013 modell for salg på finn.no.
Da alle unntatt 1 har 85kWh batteri, holdes 60kWh utenfor.

Antall for salg og Gjennomsnittlig prisforlangende per 9. oktober:
4 stk TMS 85: 638 kNOK
5 stk TMS P85: 716 kNOK
15 stk TMS P85+: 772kNOK

Samme registrering gjennomført 3 ganger etterpå:

Antall for salg og Gjennomsnittlig prisforlangende per 17. oktober:
9 stk TMS 85: 598 kNOK
20 stk TMS P85: 681 kNOK
28 stk TMS P85+: 730 kNOK

Antall for salg og Gjennomsnittlig prisforlangende per 30. oktober:
10 stk TMS 85: 602 kNOK
18 stk TMS P85: 693 kNOK
27 stk TMS P85+: 719 kNOK

Antall for salg og Gjennomsnittlig prisforlangende per 6. november:
7 stk TMS 85: 599 kNOK
22 stk TMS P85: 696 kNOK
21 stk TMS P85+: 724 kNOK

Dermed gikk prisene ned 5-6% etter annonseringen, og har ligget stabilt (litt opp for P85, litt ned for P85+) på dette nivået de påfølgende 4 ukene.

En ikke urimelig utvikling og en nokså begrenset "panikk" blant Tesla eierne med andre ord.
Model S siden 10. september 2013

Havebigfun

Spørs om det blir omvendt panikk snart. ;D
Med dagens dollarkurs og dens utvikling kan det ikke gå lenge før listeprisene hos Tesla går opp. Bruktbilprisene følger nybilprisen- vips er vi tilbake til utgangspunktet og de brukte med dagens pris på finn selges som varme hvetebrød.

Ellers går omregistreringsavgiften etter all sannsynlighet betydelig ned til 010115- det kan også gi noen kroners løft på bruktbilprisene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA