Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys

Startet av satheesh.net, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:12

« forrige - neste »

satheesh.net

Hei. Hadde vært fint med en poll på dette. Enkelt og greit; har du bestilt en av D-modellene?

orjan

Vurderer det sterkt. Venter på informasjon rundt de nye setene og om de faktisk er forbeholdt P85D eller om også S85D få denne nødvendige (min personlige mening) oppgraderingen. Samtidig vil jeg uansett vente til etter servicebesøk i november før jeg evnt legger min eksisterende ut på finn.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Dennis

Bestilte samt låste en P85D på lørdag :) Har som krav at bil skal ha 4wd. Det andre som autopilot++ er bare ekstra bonus. Første elbil så veldig spent og litt usikker hehe. De fleste bekymringene jeg hadde har jeg lest meg opp på og viste seg å ikke være så ille som jeg hadde trodd på forhånd :)

AndreS

bestillte og låste en P85D på lørdag. hadde allerede lagt inn bestilling på en P85, men kansellerte denne og bestillte P85D i stede:)
I3 i bestilling

HKS

Vurder det, men kommer iallefall til å sitte på gjerdet frem til Tesla kommer med innbytteordning. Vil også se hvordan endelig konfigurasjon av Model X blir før jeg bestemmer meg. Blir ikke forundrer hvis det kommer oppdatering av utstyr på Model S i forbindelse med Model X lansering og levering.

Edit: Er veldig fornøyd med min S85, så høyst sannsynlig gjør jeg ikke noe før bilen blir 2-3 år gammel.
Tesla Model S 90D

jkirkebo

Vurderer det ikke i det hele tatt. En P85D blir for dyr og den er nå eneste mulighet til å få + understellet. Dessuten leveres den kun med sort skinn, som jeg absolutt ikke vil ha.

Beholder nok min P85+ i 12-15 år til ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sprucemoose

Endret min bestiling fra S85 til 85D i går. Er svært fornøyd med muligheten til å bytte uten å miste depositumet. Så nå gleder jeg meg til april :-)
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

bull

Ble litt ivrig og valgte P85D når jeg skulle trykket S85D, går det an å endre min stemme?  ::) ::)

turku

Bekreftet en S85D idag. Gikk ikke amok i utstyrslisten, bare "must have" tech, luft, skinn
Trist med "lite" krefter ifht nåværende P85, men med 4wd og autopilot (etterhvert..) så
tror jeg opp?- eller ned?-graderingen blir vellykket  :-\
(tvi-tvi for nye seter også!)
P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

Celter

Bestilte P85D på lørdag. AWD var ikke så veldig viktig for meg, men den nye modellen har 3 ting som jeg har savnet:

-Bedre støydemping
-Aktive sikkerhetssystemer
-Bedre seter og jeg vil ikke ha noe annet enn sort skinn, så det passer bra.

I tillegg spiller selvsagt de utrolige ytelsene inn på beslutningen. :)

Litt blandede følelser da jeg har vært superfornøyd med min P85+. Ingen problemer i det året jeg har hatt bilen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

christian1986

La inn bestilling på S85D på lørdag, bekreftet i går etter en tur nedom Tesla. Ble mye utstyr, men regner med det er siste gang jeg får momsfritak på noe slikt :P..

Stresser heller ikke med å selge dagens S85.

.Net

Bestilte P85D på søndag, men er fortsatt usikker på fargen..
Har perlemor hvit på teslaen jeg kjører i dag, men den blir så fort møkkete.
Hva slags farge har dere valgt? Jeg tror svart lakk m svarte felger og sota ruter blir bra?
P85D

Muffinman

Endret til fra S85 til S85D i dag med tech, grå metallic, grå nappaskinn, karbonfiberinnredning, luft. Tok med et sett Pirelli vinterhjul siden det er en rimelig måte å skaffe seg et sett ekstra felger. Kommer til å prøve dem på awd-bilen, om det ikke blir godt nok blir det vel heller et sett R2 så får Pirelliene slites utover våren. Antar at 21" og 19" Cyclone-felgene jeg har på 2013-modellen vil fungere som sommerhjul på hver sin bil etterhvert.

Utsatte levering fra sept til oktober 2015 siden det ikke haster veldig med å få bil nr. 2 i oppkjørselen. Den første vil nærme seg 100.000km ved levering av den neste.

Dennis

Sitat fra: ⓣⓔⓢⓛⓐ på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 15:13
Bestilte P85D på søndag, men er fortsatt usikker på fargen..
Har perlemor hvit på teslaen jeg kjører i dag, men den blir så fort møkkete.
Hva slags farge har dere valgt? Jeg tror svart lakk m svarte felger og sota ruter blir bra?

Jeg bestilte svart, da jeg synes den ser best ut i svart. Men vær obs på at den sorte lakken er vist en utfordring å holde pen siden den er veldig myk og får lett vaskeriper.

Lars1

Endret min bestilling fra S85 til S85D i går. Det koster meg et par måneder ekstra venting, men det går greit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA