Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring model s

Startet av Nasse, mandag 27. oktober 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

MrGekko

En liten oppdatering:
Snakket nå med fagstøtte. Foreløpig har de faktisk ikke priset P85D ennå.
Jeg var sikker på at Tesla S i forsikringssystemet vårt nå også inkluderte P85D.
Skal få svar ila dagen om videre status, og hva som skjer med prising av P85D.
Inntil videre er prisene oppgitt ovenfor alle modeller/varianter bortsett fra P85D.

MrGekko

Oppdatering: Hos Eika forsikring vil P85D kun forsikres for eksisterende kunder, over 30 år, med god skadehistorikk, bruker av bilen kun samboer/ektefelle, og i tillegg krav til gjenfinningssystem.

Skulle tru dette var en Lamborghini til 4 mill man skulle forsikre.

Øyvind.h

Ja ytelsene er jo omtrent som en lambo :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

Sitat fra: MrGekko på onsdag 26. november 2014, klokken 15:23
Oppdatering: Hos Eika forsikring vil P85D kun forsikres for eksisterende kunder, over 30 år, med god skadehistorikk, bruker av bilen kun samboer/ektefelle, og i tillegg krav til gjenfinningssystem.

Skulle tru dette var en Lamborghini til 4 mill man skulle forsikre.

Glad forsikringselskapet jeg har ikke er like sære, siden jeg er enda et stykke unna 30 :P

MrGekko

Hvis jeg må installere gjenfinningssystem med mnd abbonement i tillegg, så vurderer jeg å bytte selskap, selv om jeg har ansattrabatter [emoji16]
Skjønner ikke helt argumentasjonen heller: En P+ kan alle forsikre, uten noen vesentlige krav fra selskapet, mens en P85D nærmest blir umulig å forsikre.
Skiller jo ikke stort i hverken ytelse og utseende på disse to.

Mippen

Bor på en øy utenfor Bergen. Her er min pris på s85d. Prisen har nesten doblet seg siden jeg sjekket i sommer....
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Dennis

Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

MrGekko

Ser den :) men det jeg ikke skjønner er at de krever FG-godkjent gjenfinningssystem på P85D, men ikke på S85P+

Dennis

Tyven kommer fortere avgårde med p85d. Neida :P akkurat den er litt merkelig ja, bilen er litt dyrere, men forskjellen er jo ikke kjempe stor :/

Teslanewbie

Fikk dette med DNB nå:

Tilbudsoppsummering

Årspris:11.067,00
Årspris med rabatt:9.445,00

Samlerabatt:1.622,00
Samler du 3 eller flere skadeforsikringer, gir vi deg samlerabatt.

Detaljer bil
Bilmerke og modell:2015 TESLA P85D

Detaljer bruk
Brukere av bilen:Alle brukere over 25 år

Kjørelengde i km:tom 16000 km

Bonus: 75% bonus 6. år el. mer

Detaljer forsikring
Forsikringsdekning:Lovpålagt ansvarsforsikring er dekket

Kasko Best
Egenandel:6.000,00
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lurium

Med nito rabatt har jeg fått pris på 6024 kr. Da med 8000 egenandel og 12000 kjørelengde. Plus forsikring.  75% 5 år. Nito dekker 4 tusen av egenandel ved skade.

Så virker som gjensidige virkelig ønsker tesl eiere for dette er samme som jeg pr i dsg betaler for en 06 BMW 525d touring.

Med andre ord bra pris. Bor i Bergen.

Meldola

Nå som det nærmer seg levering for enkelte, hva har dere landet av pris? ser at flere og flere kalkulatorer krever telefonsamtale for å beregne pris.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Dennis

Gjensidige var i starten veldig billig, men har gått opp kraftig i pris i det siste.

Har lagret tilbud for P85D hos DNB og havnet på 11800,-  20k kjørelengde, 8k egenandel, 75% bonus, 27 år

Får bare starte der, siden jeg har mine andre forsikringer der og se etterhvert om det er mulighet å få noe billigere andre steder. Men har egentlig vært veldig fornøyd med DNB :)

HåkonE

11-12k syntes ikke jeg er så ille på en slik bil med 20k kjørelengde, men det var en høy egenandel.

Har fått inntrykk av at forsikringselskap er det veldig lett å være fornøyd med så lenge det ikke skjer noe...da er begge parter smørblide og vennlige.  ;D

Skal shoppe til P85D snart, men to selskap har allerede svart at de krever at man er totalkunde om man skal ha forsikring på akkurat Model S. De vil ikke en gang si hvilket prisområde de ligger i. Noen som vet årsaken? Har aldri opplevd det på andre biler.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA