Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Persn, mandag 27. oktober 2014, klokken 13:38

« forrige - neste »

Persn

Vi som får biler som ikke er produsert ennå (forventet i desember), får vi autopilot systemet i techpakka vi har bestilt? Elon nevnte under lanseringen at biler produsert f.o.m seint i september vil ha hardware innstallert. Vil dette si at techpakka jeg har bestilt er lik techpakka man får bestilt nå?

Sitter og lurer veldig på om jeg skal kansellere S85 ordren min og legge inn ny på S85D, men egentlig kun på grunn av techpakka og autopilot systemet. 4x4 ville evt blitt en bonus.

mariowing

Basert på biler utlevert i USA før dette ble annonsert samt hva Musk sa på presentasjonen og hva som står på Teslas blogg; ja vi får ny tech pakke.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

cito13

Bilen min var ferdig bygget for noen dager siden (levering slutten av november) og den har autopilot ifølge Tesla.

Persn

Så bra!! Da blir det spennende å se hva som kommer av funksjoner i softwareoppdateringer utpå nyåret!

NÅ BLEI JEG GLAD ;D

Da er det kun 4x4 vi "misser" da. Hadde Vært supert og hatt det altså, men orker ikke tanken på å måtte vente 6 måneder til. Ventetiden hittil, fra august, har vært uutholdelig!

Snowroller

Jag har också väntat sedan Augusti, men valde just att uppgradera till 85D.
Tänker behålla bilen många år, så ett par månaders extra väntan är OK.  :-\
Grå 85D

tonl

Jeg har fått et skriflig svar fra Tesla om at biler som produseres i disse dager (jeg understreker produseres) vil få alle nødvendige hardware for autopilot funksjonen montert. Spiller ingen roller om bilen bestilles nå eller flere månder siden. Det viktigste er at bilen produseres nå (pluss biler som ble produsert 2 uker siden regnet fra D-dagen 09.okt. Men enkelte funksjonene i autopilot vil bli rullet ut forløpende med sw oppdateringer.

Persn

Tonl, forstår jeg deg rett så vil min (som ikke har gått i produksjon ennå) få den nye techpakka? Vet ikke helt om jeg tolker det du skrev riktig, men kunne kanskje virke som om det er biler som blir produsert akkurat nå som kun får det?

Jeg har levering i desember, men den har ikke gått i produksjon ennå.

Når har du levering Tonl?

Med levering i desember, når kan det forventes at bilen går i produksjon?

tonl

Biler som ble produsert 2 uker før og etter 09.okt (fremtidig biler) vil få autopilot hardware ferdig montert. Forutsetter selvsagt at bilen ble bestilt med tech-pakken. Håper d ble mye klarer for deg nå @persn. Din bil vil komme med autopilot hardware. Får bilen min en gang i desember også.

Edit. Fikk vin 12.aug. Bilen gikk i produksjon 11.okt. Jeg regner med bilen blir ferdig iløpet nærmeste dagene. Tar ca 3-6 dager å lage bilen ferdig.

Amoss

Sitat fra: tonl på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:57
Biler som ble produsert 2 uker før og etter 09.okt (fremtidig biler) vil få autopilot hardware ferdig montert. Forutsetter selvsagt at bilen ble bestilt med tech-pakken. Håper d ble mye klarer for deg nå @persn. Din bil vil komme med autopilot hardware. Får bilen min en gang i desember også.

Det er korrekt etter det jeg også har forstått. Alle biler som produseres i dag vil få all nødvendig hardware inkludert - enten man har eller ikke har bestilt tech-pakken. Men spørsmålet var jo ikke om hardwaren var der, men om han får autopilot? Om han får den nye tech-pakken eller den gamle?

Så vidt jeg vet så er dette enn så lenge ukjent? Mulig han må betale noe for å oppgradere for å få tilgang til full autopilot? Eller kanskje han bare får det?  Uansett vil han enten få det eller kunne oppgradere til å få det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Pompel

Tesla har jo ingen grunn til å legge inn "gammel" tech-pakke sammen med de nye sensorene? Jeg føler meg veldig trygg på at alle biler produsert fra et par uker før D-dagen har både sensorer og den nye tech-pakken (såfremt bilen er bestilt med tech-pakke).
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

tonl

Bilen vil få det nye tech pakken. Selvom d ble bestilt med gammel tech-pakken.

Amoss

Sitat fra: tonl på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:19

Det er bekreftet fra Tesla? 

Sier ikke at jeg ikke tror deg, men alt jeg har sett så langt henviser kun til at HW er med på alle nye bygg, ikke at *pakken* derved er oppgradert. Du henviste selv til akkurat dette fra en mail du hadde mottatt.
ReservationId 364902

tonl

Sitat fra: Amoss på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:33
Sitat fra: tonl på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:19

Det er bekreftet fra Tesla? 

Sier ikke at jeg ikke tror deg, men alt jeg har sett så langt henviser kun til at HW er med på alle nye bygg, ikke at *pakken* derved er oppgradert. Du henviste selv til akkurat dette fra en mail du hadde mottatt.

Ikke skyt budbringern  ;D

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det klarer. Jepp hardware vil være med på alle produserte biler nå og fremover. Det er steg en. Autopilot systemet består av mange under systemer/funksjoner: lane assist, skiltgjengjenning, acc, autobrems osv. Ikke alle funksjoner vil være med fra dag en dag. Noe vil bli lagt til over tid. Etter hvert vil man få et komplett autopilot system. Alt dette forusetter den oppgraderte tech-pakken som du nevnte. Det er dette man vil få.

Amoss

Sitat fra: tonl på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:52
Ikke skyt budbringern  ;D

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det klarer. Jepp hardware vil være med på alle produserte biler nå og fremover. Det er steg en. Autopilot systemet består av mange under systemer/funksjoner: lane assist, skiltgjengjenning, acc, autobrems osv. Ikke alle funksjoner vil være med fra dag en dag. Noe vil bli lagt til over tid. Etter hvert vil man få et komplett autopilot system. Alt dette forusetter den oppgraderte tech-pakken som du nevnte. Det er dette man vil få.

Ingen fare, jeg skyter ikke ;)  Bare spør for å få full klarhet så ingen tolker noe feil og skyter Tesla om noen måneder dersom det viser seg at budbringeren overbrakte ett litt misstolket eller ukomplett budskap :p
ReservationId 364902

Pompel

Her er svaret jeg har fått fra Tesla
SitatBiler med Autopilot-systemet har den nye techpakken som inkluderer tåkelys og ryggesensorer.

Biler kjøpt etter gammelt prissystem har den nye techpakken, men alle autopilotfunksjonene er ikke aktive før man kjører en update på softwaren til en pris på ca 500 USD (omregnet 3000,-).
Vi refunderer ryggesensorkostnaden til kunder som har kjøpt disse ekstra, så summa summarum blir det et nullsumspill for de fleste.

Alle bilene som blir bygget nå har altså autopilot-nødbrems, men vil du gjøre bilen selvkjørende må du legge i de rundt 500 USD i updaten.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA