Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbiler i filmer - kom med eksempler

Startet av PerC, mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:54
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:41
Du vet at NATF er ironi fra ende til annen?
Ironi som misforstås av veldig mange.

Idiotisk side spør du meg.

Poenget er vel at man må over ett visst nivå for å forstå satire.
Siden er helt genial spør du meg, og lager en god tegning på hvor tåplige mange av utsagnene til "elbilhaterne" er

Lokführer

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:04
Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:54
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:41
Du vet at NATF er ironi fra ende til annen?
Ironi som misforstås av veldig mange.

Idiotisk side spør du meg.

Poenget er vel at man må over ett visst nivå for å forstå satire.
Siden er helt genial spør du meg, og lager en god tegning på hvor tåplige mange av utsagnene til "elbilhaterne" er
Det blir jo veldig spennende om Leger uten grenser får donert penger fremover. Kandidater som "Orkelbog" står vel sterkt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjørn Tore Vibeto

Har spøkefuglen tenkt tanken, på at han kan bli sittende som den store bidragsyteren, hvis evt. noen tankeløse personer melder seg inn i forbundet. Sett at de gjøre det, og siden finner ut at de ikke fikk varen de kjøpte.
Da kan de i både teori og praksis, forlange å få tilbakebetalt beløpet av spøkefuglen. Så jeg ber bare vedkommende være forsiktig.
Siden er forøvrig morsom lesning, men om det kan oppfattes som ironi eller ikke? Tja... Det kan lett oppfattes som skrevet av en mindre begavet person, som kunne finne på å lage en slik side. Tjener det elbilistenes sak?
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

JohanH

#63
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 15. oktober 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:04
Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:54
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:41
Du vet at NATF er ironi fra ende til annen?
Ironi som misforstås av veldig mange.

Idiotisk side spør du meg.

Poenget er vel at man må over ett visst nivå for å forstå satire.
Siden er helt genial spør du meg, og lager en god tegning på hvor tåplige mange av utsagnene til "elbilhaterne" er
Problemet er at det kanskje er for mange under nivået du henviser til.
De leser at de har hatt rett hele tiden, og nå er det til og med en ordentlig nettside som bekrefter at elbiler bare er noe dritt.

Sidene ble sikkert opprettet som en spøk, men det er en idiotisk spøk, så lenge det ikke står i klartekst at det er det.
Rett og slett fordi mange rett og slett ikke VIL forstå at det er tull.

Men hør nå her: siden driver jo bare med all idioti som allerede finnes der ute og gjengir kun idiotiske argumenter som allerede sirkulerer ikke bare i kommentarfelter men i "seriøse" artikkler av utdannede journalister i landsdekkende media. Om en andel av elbilhaterne i tillegg er så dumme at de ikke skjønner at dette er ironi, ja da er det jo en skikelig dubble-whammy spør du meg - enda mer humoristisk!

Fra spøk til allvor så kan jo faktisk satir og ironi være et meget effektivt verktøy for å belyse urimeligheten i idiotisk argumentasjon. Jeg syns ofte at god satir kan få meg å tenke nytt kring mye mer kompliserte spørsmål enn dette og mange ganger får meg til å se ting i et nytt lys.

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 18:15
Vi starter en gruppe selv. Med noe sånnt:
Takk for att dere langsomt dreper meg og min familie. Vi vil nå gå til aksjon mot alle eksos biler, samt blokkere alle bensinstasjoner.

Da regner jeg med at dette blir en obligatorisk leksjon nr 1:

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cato76

Hva med å legge denne lappen i bakvinduet og kjøre i det vanlige kjørefeltet, kommer kanskje til å skape medieoppmerksomhet, og tvinge elbilene tilbake til kollektivfeltet da køene øker med et par tusen elbiler ekstra i trafikken... (bare en tanke)  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

i_expect

Sitat fra: Cato76 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:44
Hva med å legge denne lappen i bakvinduet og kjøre i det vanlige kjørefeltet, kommer kanskje til å skape medieoppmerksomhet, og tvinge elbilene tilbake til kollektivfeltet da køene øker med et par tusen elbiler ekstra i trafikken... (bare en tanke)  ???

;D Den skulle jeg gjerne brukt. Bare synd at det er så dårlig med kollektivfelt der jeg bor!
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA