Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbiler i filmer - kom med eksempler

Startet av PerC, mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37

« forrige - neste »

PerC

Er den representativ i trafikkbildet også? Blir man sluppet frem osv.  :)

Jeg og min samboer er på randen til å bestille oss en Tesla Model S 85D men hun blir litt urolig når hun ser all hetsen Tesla eier får i diverse nettartikler.


ELTesla

Jeg har aldri opplevd hets eller lignende utenfor nettet.

Dette er hauset opp og det er mye av de samme folkene som går igjen på disse kommentarfeltene.

Kjøp bil! :-)

mariowing

En av 100 vil sperre deg inne men neste man slipper deg frem. Sånn er det jo uansett hva slags bil man kjører, alltid noen som ikke vil flette deg inn i en kø, alltid noen som "snapper" den siste parkeringsplassen foran nesa de. Snakk med "vanlige folk" rundt deg på jobben og på andre sosial arenaer og du vil oppleve at mange er positive til elbil, noen er negative og resten bryr seg egentlig ikke.

Har kjørt elbil (Leaf) i tre år og 35 000 og tror jeg har blitt sperret inn tre ganger, to av gangene når Leaf'en var helt ny og ganske uvanlig i kollektivfeltet så det var nok folk som hadde en politispire i seg og mente at dette så ikke ut som en Buddy så jeg kjørte sikkert ulovlig. Hva som skjedde tredje gangen vet jeg ikke helt, men sjåføren fikk en solid bøtte kjeft av kona som satt ved siden av så jeg :-P

Så det er klart du skal kjøpe TMS, tidenes bil til tidenes pris :-D
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Birger

Sitat fra: Madboy på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:01
Jeg har aldri opplevd hets eller lignende utenfor nettet.

Dette er hauset opp og det er mye av de samme folkene som går igjen på disse kommentarfeltene.

Kjøp bil! :-)

Samme her, ingen hetsing. Men det ble litt erting på at batterier brenner en stund.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Muffinman


Øyvind.h

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:48
Til og med sjaførlærere får elevene sine til å bråstoppe i rundkjøringer for å vise elevene hvordan man hilser til en Tesla.
Nesten så jeg håper du gjorde noe ubehøvlet/tutet på eleven uten grunn.
Om han gikk ut og ga fingern bare fordi han hater Tesla mister jeg troen på menneskeheten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

pwb

Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.

mariowing

#7
Smidighet i trafikken er så overvurdert, alt går mye bedre hvis alle tenker på seg selv. Skjønner godt at du ikke slipper inn bilene som har vikeplikt, du har retten på din side. Og køen hadde jo blitt mye kortere for deg hvis han i stedet for å bli sluppet inn foran deg hadde kjørt foran deg hele veien.

Synes det er ryddig at elbil sjåfører karakteriserer hverandre, tror vi oppnår mye mer hvis vi starter å gå i krig mot hverandre basert på fordommer enn om vi står sammen! Selv kan jeg ikke fordra sånne duster i bitte-små elbiler som bare er i veien i kollektivfeltet, kommer jeg bak en sånn så skrur jeg på de ulovlig ekstralysene mine så hele den patetiske kupeen blir flombelyst. Har du forresten besøkt anti-tesla.no - det kan være noe for deg?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Gordon Retriever

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:48
Til og med sjaførlærere

Riktig person i jobben med å lære nye sjåfører riktig adferd i trafikken? ???

VigdisA

Ikke merket noen hets i det hele tatt - hatt bil i over ett år.
Blir litt oppgitt av alt som står i media - tror de gjerne vil skape kjappe "storyer"
med mange "klikk" på nett, og jo mere de provoserer, jo mere trafikk får de i kommentarfeltene, og får folk til å lese litt reklame på kjøpet.. Har mistet en del av troen på media som "vaktbikkje", til fordel for at de er en gjeng med "fortoggreit" skribenter
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

PerC

Bil blir det nok helt sikkert  :) Men litt interessant å høre om hvordan dere blir behandlet i trafikken, netttroll er sjelden representativt for den øvrige befolkningen, heldigvis.

Olatho

Har ikke opplevd noe spesielt i trafikken, annet enn at bilen er både brei og lang, så enkelte trange bygater med parkering på begge sider føles det litt trøblete å møte motgående trafikk.

Muffinman

Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
Det er noen som koser seg over andres armod, og noen som ikke gjør det.

pgi

Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
at du velger å synke så lavt og gjøre deg selv så ynkelig, må være et trist liv, du kjører tydeligvis ikke en  bil du liker no særlig. 

pwb

Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:20
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
at du velger å synke så lavt og gjøre deg selv så ynkelig, må være et trist liv, du kjører tydeligvis ikke en  bil du liker no særlig.
Hvorfor skal jeg slippe inn biler som sniker? Hvilken grunn har de for å komme før meg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA