Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av LFCH, mandag 27. oktober 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

cirys1

Visst noen velger denne pakken så er det jo p.g.a. el.bakluke ikke litt skinn her og der og noen led.

Epleskreller

Jeg hadde faktisk droppet elektrisk åpning av bagasjeluke for den prisen og hvit alcantara fungerer bra i taket :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

F_P

Bare nevner at ledninger og kontakter til alle lysene ligger klar i bilen selv om man ikke har bestilt "pakka". Alle kontaktene er også live, og 100% funksjonelle (ja jeg har målt). Skaff lys, ledning og kontakter så har man hele "lyspakka" :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

ystis

Har du sjekket ledningene til lys under armlene om der er strøm?
X75D Bekreftet 05.09.17 (VIN 688XX) Silver, AP, Premium, Sorte Vegan, 7-seter
S85D Tech, Pano, Luft, Lyd, Tåkelys Alarm, Vinter, Tan skinn.
Levert 18.04.2015
VIN 717XX

Cookie Monster

Sitat fra: F_P på onsdag 07. oktober 2015, klokken 15:36
Bare nevner at ledninger og kontakter til alle lysene ligger klar i bilen selv om man ikke har bestilt "pakka". Alle kontaktene er også live, og 100% funksjonelle (ja jeg har målt). Skaff lys, ledning og kontakter så har man hele "lyspakka" :)

På nyere biler ligger ledinger osv der ja selv om man ikke har pakke . Men hjelper ikke mye når man uansett ikke har knappen for å aktivere de på skjermen. Og den får man nok heller ikke aktivert de som ikke har de lysene fra Tesla.
2015 P85D

F_P

Tro meg når jeg sier det. De er aktive, og de fungerer som om de er aktiverte via skjermen. Det du mister er muligheten til å skru de av fra skjermen. Dette gjelder lys under dørene bak, og i armlenet.

Kan hinte om at det jobbes med å lage et plug&play ettermonteringssett (ikke jeg som lager) til Model S på dette :)

frosken

Sitat fra: F_P på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:59
Tro meg når jeg sier det. De er aktive, og de fungerer som om de er aktiverte via skjermen. Det du mister er muligheten til å skru de av fra skjermen. Dette gjelder lys under dørene bak, og i armlenet.

Kan hinte om at det jobbes med å lage et plug&play ettermonteringssett (ikke jeg som lager) til Model S på dette :)
Veldig spennende! Jeg har planer om å montere LED-stripe under armlenet på min bil. Savner det fra den forrige TMS fra den tiden lyspakken kunne kjøpes (relativt billig) alene. Det hadde vært gøy med en RGB-LED-stripe med trådløs mottaker så man kunne hatt samme ambient-lyseffekt som i Mercedes S-klasse.

Har du noe mer informasjon? Bilder av pluggen eller ledningen? Leverer den variabel strøm slik at lyset dimmes når man senker lysstyrken på skjermen?

Det er en på TMC som har ettermontert sine egne LED-strips under armlenet. Han har huket seg på strømmen til vindusheiseknappen; den justerer lysstyrken etter dimming av skjermene.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53482-Added-Custom-Accent-Lighting-for-Cheap

F_P

Har ikke fått testet skikkelig i forhold til dimming, men har noen lydisoleringsjobber fremover, og om noen av disse er biler uten lyspakken skal jeg nok få koblet til et lys for å sjekke hva som skjer.

Pluggene er identiske på alle interiørslys i bilen. Bare vipp ut det som er i f.eks frunken så ser du hvordan plugg det er snakk om :)

moso

Spennende. Hadde vært fint med lys under setene for belysning av fotbrønnene bak.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

DaTwister

Vet du hvor ledningene til lyset under setene kommer Sondre?

F_P

Det har jeg ikke sjekket faktisk.
Må huske å ta en titt :)

Sitat fra: DaTwister på fredag 09. oktober 2015, klokken 23:23
Vet du hvor ledningene til lyset under setene kommer Sondre?

DaTwister

Jeg fant en DIY film på nettet. De ligger under setet, med samme kontakt som resten av lyspakka. Blir å koble på noen lys der når de kommer i posten.

petersv

Det trengs braketter i tillegg som festes på tverrgående stang under setet. Jeg har noen, send PM hvis noen trenger, koster et par kroner hos Tesla, men de har ikke alltid inne.

sigurdi

Forstår ikke helt hvorfor han kobler seg til med strøm tyver når pluggene ligger klar.

Har "lånt" bildet fra linken til DaTwister siden jeg ikke har fått tatt så mye bilder selv.

Jobber med overgangs kabler og da plugg and play sett til interiør lys og ekstra USB ladeløsning til baksetene.

Men pga stor pågang på leddlyspakker til trunk/frunk, blir ikke dette prioritert før jeg har fått produsert opp et lite lager og kan da bruke tid på å lage en skikkelig løsning for overnevnte.

Er ikke vits å spørre om reservering osv, siden jeg ikke kommer til å gjøre det før jeg har testet ut en skikkelig løsning.
(Alternativene er ledlys striper som er limt fast, borre hull til og sette inn T10 plugger slik at en bare setter pæra inn under dørhåntaket, eller kombi med leddstriper med T10 kontakt)
Andre løsninger kan også komme frem i prosessen.

Kravene mine er:

Pent
Holdbart
Enkel montering.
IKKE bruk av strømtyver, skal kunne plugges ut og minst mulig inngrep i bilen. 
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

DaTwister

Jeg byttet igår lyset i trunk og frunk med de ledlys som det har vært linket til her fra e-bay. Det ble knall bra. De gamle lysene satte jeg under setene. Ledningene var litt vanskelig å finne, da de var ganske korte, men bare å dra litt i de. Og det var jo samme plugg der, som det satt på lysene i trunk og frunk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA