Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av LFCH, mandag 27. oktober 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

kjølholdt

vedrørende sikkerhetspakke. Ei hånd i været den som reagerte sist en bil alarm gikk av.Personlig tenker jeg ,kan noen få slått av den alarmen.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

skyfawn

Hmm, du sier noe der. Jeg finalized en s85d med sikkerhetspakken, vil alarmen gå på ferger og slikt?

Bjørn Tore Vibeto

Ja, på en gyngende ferje, vil alarmen gå. Men det er jo ikke vanskelig å gå inn menyen og skru av funksjoner, når en parkerer inne på en ferje.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

tklev

Det har en tendens til å bli glemt.. :-(.. Alarmen har gått både i tide og utide - når broren min sitter igjen i bilen mens jeg er på bensinstasjonen så gikk den også. Burde den ikke oppfatte at det er folk som sitter igjen..? Eller er det "stalker" advarsel? :D

BMW850

Noe av det jeg er mest fornøyd med er at jeg valgte skinnpakken. Behagelig å legge armen på skinn i steden for plast/syntestisk. Skinn på dører, midtkonsoll, ratt og dashboard. Bilen føles heeelt annerledes og mer eksklusiv enn låne Teslaen jeg hadde noen dager i sommer.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Hvis man ikke velger premium interiør pakken. Så er det likevel jukse skinn på dashbord, dører osv istedet for? altså ikke hardplast?
Like greit å ikke ha ekte skinn på feks dashbord siden jukse skinn ofte holder seg mye bedre mot sol osv i lengden.

HåkonE

Premium-pakken syntes jeg er et dårlig forsøk på å øke avansen. Nesten 30 000kr (eks. mva.) for: 

-Små dårlige LED lys på et par steder. Jeg har knapt lagt merke til det, og kunne heller tenkt meg å ettermontere noe litt mer skikkelig. Det er snakk om hundrelapper for å få noe langt bedre.
-Forskjellen mellom skinn og syntetisk skinn sliter jeg med å legge merke til, nettopp fordi det kun er snakk om et fåtall steder der man ikke tar eller er spesielt synlige; armlene, deksel over airbag og nedre dashbord. Hadde Tesla gjort slik som BMW med tykt naturskinn og solide sømmer som et eget tema for interiøret, hadde saken stilt seg annerledes. Da hadde man fått en godt synlig endring i bilen, med mange stilige fargekombinasjoner. Men det gjør de ikke.
-Yacht-gulv.....greit nok helt til man kjøper midt-konsoll (#pengerrettido). Slike pyntelister (da spesielt blanke) blir rimelig stygge etterhvert om man faktisk bruker gulvet. Samt at ting sklir frem og tilbake.

Hadde Tesla spurt om jeg ville oppgradert skinn-type på de 3 stedene for 3000,- hadde jeg sagt ja. Men for 10 gangeren?  :o

Selv Tesla-selgeren jeg snakket med virket enig før jeg en gang kom til ordet.

BMW850

" Forskjellen mellom skinn og syntetisk skinn sliter jeg med å legge merke til"

Ja, det er nok fordi du muligens ikke har skinn? Jeg var heldig og fikk også skinn oppå dashboard da dette ble produsert noen måneder i vinter. Superfornøyd og som sagt, bilen virker betydelig mer eksklusiv...

Men jeg er enig i at det nå virker noe dyrt. Jeg ga 15900,- for skinnpakken. I denne prisklassen burde skinn vært standard (og da tenker jeg på internasjonalt prisnivå)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sponzo

Har aldri støtt på en demo/utsillings bil hos Tesla med denne "Premium pakken" så da blir det vanskelig å visualisere forbedringen kontra kr. 30.000

Hyperstress


Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. oktober 2014, klokken 09:33
Ja, på en gyngende ferje, vil alarmen gå. Men det er jo ikke vanskelig å gå inn menyen og skru av funksjoner, når en parkerer inne på en ferje.

Ser for meg at alarmpakken kan være hassle, og at kona aldri kommer til å tenke på at det må deaktiveres i visse situasjoner som frks på ferger etc.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

HåkonE

#25
Sitat fra: BMW850 på fredag 24. oktober 2014, klokken 12:23
" Forskjellen mellom skinn og syntetisk skinn sliter jeg med å legge merke til"

Ja, det er nok fordi du muligens ikke har skinn?

Jeg har skinn i min BMW, og det virker mer som tykk naturhud ift. Model S. Poenget mitt er at jeg ikke opplever forskjellene så store i Model S fordi skinn og sømmer ikke er av så høy kvalitet uansett. Denne skinnpakken gjør heller ikke endringer på områder som ikke er så synlig/dominerende.

Av den grunn sliter jeg med å legge merke til det når jeg setter meg inn i en Model S, men ville selvfølgelig tatt det med om det var inkludert til en rasjonell pris.

For 28 000kr + MVA kan du sikkert få 1 stk stor italiensk Natuzzi hjørnesofa i aller tykkeste naturhud, Flott designer LED-lampe i alu m/dimmer som lyser opp hele stuen og et stort stuebord i lakkert eik. Sikkert rom for noen fine puter og pyntegjenstander også. Ferdig levert på døra fra en butikk med flere mellomledd som alle tjener gode penger. :P

Skinn på dashbord får man ikke lenger, så det er jo egentlig uinteressant i denne debatten.

Alarmpakken tar jeg med av denne årsaken:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/teslaen-ble-ribbet-paa-verksted-parkering/a/23307537/

Samt at det vel er betraktelig enklere å montere dash-kamera pga. enkel tilgang på strøm.

lurium

Har selv vært i butikken og forskjellen på premium interniørpakken og uten er veldig liten.
Det er kun skinnet under dashbord som egentlig er "synlig" forskjell og det betaler man ikke 28 tusen for.

Midtkonsoll yachtgulv ting er jo bortkastet da man jo skal ha midtkonsoll utvidelsen :)

Så da betaler man i all praksis 28 tusen for litt skinn under dashbordet og for noen led lys....

jkirkebo

Sitat fra: Thomas M på lørdag 25. oktober 2014, klokken 11:53
Midtkonsoll yachtgulv ting er jo bortkastet da man jo skal ha midtkonsoll utvidelsen :)

Bortkastet for oss andre og vil jeg mene. Ser kanskje penere ut men er på ingen måte praktisk. Ting sklir frem og tilbake, og det blir riper om man har blank finish. Hadde en loaner med yachtgulv noen dager, hadde min bil blitt levert slik hadde jeg lagt en teppebit over...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 25. oktober 2014, klokken 12:21
Sitat fra: Thomas M på lørdag 25. oktober 2014, klokken 11:53
Midtkonsoll yachtgulv ting er jo bortkastet da man jo skal ha midtkonsoll utvidelsen :)

Bortkastet for oss andre og vil jeg mene. Ser kanskje penere ut men er på ingen måte praktisk. Ting sklir frem og tilbake, og det blir riper om man har blank finish. Hadde en loaner med yachtgulv noen dager, hadde min bil blitt levert slik hadde jeg lagt en teppebit over...
Ja dette yachtgulvet sliter jeg virkelig med å se poenget i. Personlig skal jeg ikke ha noe ekstra midtkonsoll da jeg med normalt oppsett faktisk får kneet mitt under midtkonsollen og dermed ikke får ubehag grunnet mine lange bein. Meg bekjent eneste normale familiebilen det er mulig på :)

Men hva er tanken bak pynting av ett oppbevaringsområde som dette? Tror ikke jeg hadde valgt det selv om det var uten kostnad.

Does not compute for denne karen i hvert fall..

Er det noen som har link til eller egne bilder som viser hva denne premium-pakken faktisk innebærer skinnmessig? Hadde vært kjekt å faktisk vite hva man ikke betaler for.... Design studio er jo helt meningsløst for den pakken.

Muffinman

Enig med de to siste. Yacht gulv sliter jeg med å se noen merverdi i, ville heller betalt ekstra for å _ikke_ få det.

Nå ville jeg for øvrig betalt ekstra for bil uten soltak men registrerer at flertallet har valgt å ta med dette så det koker nok ned til smak og behang i dette tilfellet også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA