Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av LFCH, mandag 27. oktober 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

LFCH

Har hatt lyst på Model S men bestemte for lenge siden at min neste bil skulle ha AWD og ACC. Var i ferd med å kjøpe en Audi igjen, men nå ble plutselig lysten på en A6 mindre. Sitter med bestillingssiden for en S85D oppe. Vil ha det meste av utstyr, men er veldig usikker på den vanvittig dyre premium interiørpakken. Så mye for litt lys og annet "stæsj".

Noen som vet om det er verdt det?

christian1986

Jeg valgte bokstavlig talt nettopp å droppe den. Så bilen med den pakken hos Tesla, og for meg var det absolutt ikke verdt det.

Lokführer

Den pakka og karbonspoiler, vinterpakka og sikkerhetspakka hadde jeg droppa. Dobbeltlader hadde jeg personlig droppa, da vi aldri har hatt bruk for det. Barneseter er veldig stas for barn, men neppe nødvendig.
Min "viktighetsliste" er slik:
-Batteristørrelse, effekten i motoren er ikke så viktig, men det er gøy med 421hk
-4x4
-Tech-pakka
Disse mener jeg er nødvendigheter.

Ikke verdt pengene, men i forhold til andre biler er dette "billig."
-lydpakka har jeg blitt skikkelig glad i, men må ikke være der.

Trenger strengt tatt ikke:
-panorama
-skinn
-dashbordpynt
-21" felger
-alcantara taktrekk
-multi og metallet lakk.
Etter ett år med p85 er dette min høyst personlige mening.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Pompel

Mine innspill:

- Panoramatak er nødvendig om du har behov for takstativ
- Jeg valgte selv å ta med vinterpakka. Litt for å kunne tine viskerne om vinteren, men mest for å kunne ha en lunk i stumpen til de bak
- Jeg valgte også å ta med sikkerhetspakken. Nå vil jo mobilappen få en pushvarsling om alarmen går, og da synes jeg det er greit å bli varslet om det er noen som finner det for godt å knuse en rute for å forsyne seg. Fremdeles litt usikker på valget, men det var i alle fall det valget jeg tok.

Ellers stort sett enig med Lokführer
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

LFCH

Takk for gode råd!

Ser også kommentarene om felger. 21" er flotte, men fornuften sier vel 19" (men da Cyclone). Hi-fi - pakken og soltak er jeg redd jeg kommer til å angre på om jeg ikke tar med.

Lokführer

Hadde glemt det med skistativ, og det stemmer. Ulempen med panotak er fare for lekkasjer og mange smørepunkter.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Nå finnes det vel alternativer for takstativ uten panotak også, men de betinger festepunkter som monteres ved å bore hull i taket. Disse er ikke så veldig synlige når resten er tatt av. Jeg ville foretrukket det framfor panotak.

jkirkebo

Sitat fra: LFCH på mandag 13. oktober 2014, klokken 17:38
Takk for gode råd!

Ser også kommentarene om felger. 21" er flotte, men fornuften sier vel 19" (men da Cyclone).

Å betale 15.800,- for 19" Cyclone slår meg som en relativt dårlig deal i forhold til 28.300,- for 21" Turbine...

Jeg ville enten gått for standardfelg eller uoriginalt. Cyclone er grovt overpriset. Burde kostet kanskje 3000 kroner ekstra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

vrom

Helt enig

Det tesla sier her er at standard felger er så stygge at de får du betalt for å ta imot.. Er jo forsåvidt et poeng, men allikevel.

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:57
Sitat fra: LFCH på mandag 13. oktober 2014, klokken 17:38
Takk for gode råd!

Ser også kommentarene om felger. 21" er flotte, men fornuften sier vel 19" (men da Cyclone).

Å betale 15.800,- for 19" Cyclone slår meg som en relativt dårlig deal i forhold til 28.300,- for 21" Turbine...

Jeg ville enten gått for standardfelg eller uoriginalt. Cyclone er grovt overpriset. Burde kostet kanskje 3000 kroner ekstra.
Enig. Fikk mine uten tillegg i og med at jeg forutsatte at det stod vinterhjul på bilen ved overtagelse og at de sikkert manglet standardfelger, men knappe 16.000 _mer_ enn standardfelgene er de ikke verdt. Man får veldig mange flotte tredjepartsfelger for den prisen.

gbzdoc

Ang. sikkerhetspakka så mener jeg det er litt pussig å ikke ta med denne på en bil til over 600k. Den vil kunne gi deg beskjed på telefonen dersom noen bulker borti bilen når den er parkert på butikken, eller hvis noen knuser ruta for å stjele fra kupeen osv. I tillegg er sjansen for at noen skriver ned bilnummeret om noen stikker av etter å ha bulka deg på parkeringen mye større om bilen hyler enn om den holder kjeft. Den maser også om noen tilter bilen for å ta hjula.

Just my two cents!
Lett å spare seg til fant også... ;-)

Elbil fundamentalist

Siter akkurat som trådstarter og vurderer interiørpakka også. Har den bedre innstegbelysning i baksetene/foran og vesentlig mer påkostet følelse, eller er det bortkastede penger?

Noen med erfaring her?

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Nasse

Vel. Jeg skulle gjerne hatt interiørpakka...

Har grått skinn i setene, og ingen interiørpakke. Personlig synest jeg at de lyse falske skinndetaljene er litt for lette å se at er plast.
Har derimot fått med det meste av lysdetalker som nå er i pakka (tror jeg) og det ser bra ut - men lysene er i seg selv ikke verdt pengene imo.

Tror ikke jeg hadde giddet å velge interiørpakka dersom setene du velger er svarte. Velger du lyst skinn, hadde jeg definitivt vurdert skinnpakka.

Elbil fundamentalist

Da ble det lys interiør uten Premium pakka. Har ikke sett noen som virkelig forsvare Premium interiørpakka. Lytter til det du skriver Nasse, men 28 laken brukes heller til vinterdekk, gummimatter skistativ etc.  8)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Nasse

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 23. oktober 2014, klokken 23:53
Da ble det lys interiør uten Premium pakka. Har ikke sett noen som virkelig forsvare Premium interiørpakka. Lytter til det du skriver Nasse, men 28 laken brukes heller til vinterdekk, gummimatter skistativ etc.  8)

Vel, tror mange som sier nei har sorte seter.

Har ikke sett lyst brunt interiør, så kan ikke uttale meg om den.

Grått ser trist ut, og legger du hånden på midtkonsollet kjennes det ikke bra ut. Er det eneste jeg angrer på med min bil (bortsett fra at jeg tydeligvis bestilte litt tidlig:-)

Har du ikke trykket finalize - ville jeg prøvd å få kikket på det hos noen før du bestemmer deg. Og trykket du akkurat finalize klarer garantert ds å fikse en endring de neste dagene uansett...

Tipper du blir fornøyd uten også. Har ikke hørt så fryktelig mange som klager.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA