Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Giga factory

Startet av krisrst, søndag 26. oktober 2014, klokken 20:33

« forrige - neste »

bb

Det er nok derfor Tesla har sagt at skjøteledning ikke kan brukes. Før eller siden vil Tesla bli brukt av massene. Og de gidder ikke å sette seg inn i ting. Det eneste som hjelper er at skjøteledningen brenner slik at eieren lærer.

Jeg for min del bruker 10 m skjøteledning med 400V/16A kontakter de få gangene jeg trenger.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cowboystrekk

Jeg har ikke fått pigtailsaken ennå og mennekes til shucko som jeg fikk tidligere er i korteste laget samt passer dårlig i enkelte offentlige ladestolper. Jeg bruker en enmetring med 2,5 i tverrsnitt, aldri blitt varm eller opplevd noe problem med den. Spurte et par som jobber for Tesla om dette og de sa at selv om de ikke anbefalte det så var dette ei grei løsning siden skjøtekabelen var kort og tverrsnittet var stort :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

sven erik

det er det om en bruker for små kabler blir det ikke bare varmgang i denne  du kann få en lys bue / strøm bue som tar både lader og  kan også  ta batteriet  eller ting ved dette  og da ledninger ned til det  er ikke sikkert du merker dette før du super lader  dermed kan du ta alt i bilen og super ladern og  dette er derfor meget nøye
bruk  minst 2,5 kvadrat for å lade  og har man  brukt noe annet  så kjenn på kabler mens man lader blir de varme  så få tesla til å gå over bilen
er billigere å bytte ut ledninger fra ladere og opp foreksempel en at bilen  går helt

ew

Lei sak, synes nå mest synd i mannen, jeg. Skjøteledning går helt fint så lenge den er tykk nok (merket for inntil 16A), og så lenge den ikke er rullet opp i en kveil eller på trommel under lading. UMC bør forøvrig heller ikke legges i kveil under lading, spesielt ikke når man kjører 11 kW gjennom den.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

sisc1337

Sitat fra: ew på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:18
UMC bør forøvrig heller ikke legges i kveil under lading, spesielt ikke når man kjører 11 kW gjennom den.

Dette har jeg gjort mange ganger:/ Har ikke tenkt så nøye over det da jeg ikke kjenner antydning til varmgang når den lader. Bør kanskje være litt mer obs på dette i fremtiden
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Pompel

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:11
Sitat fra: sisc1337 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 19:22
Sitat fra: ew på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:18
UMC bør forøvrig heller ikke legges i kveil under lading, spesielt ikke når man kjører 11 kW gjennom den.

Dette har jeg gjort mange ganger:/ Har ikke tenkt så nøye over det da jeg ikke kjenner antydning til varmgang når den lader. Bør kanskje være litt mer obs på dette i fremtiden
Såkalt Teslacoil?
http://instantrimshot.com/
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

tstens

Sitat fra: HKS på mandag 13. oktober 2014, klokken 08:59
Noen burde informere denne eiern om at han kan bare stikke innom Tesla på Skøyen og plukke opp "pig-tail" schuko adapter til Tesla UMC, da passer laderen i slike stolper uten tvilsomme skjøteledninger.

Hjelper ikke så mye m den nye "pigtail" støpselet heller dessverre . Har hatt problemer på jobben m varmgang i stikkontakten . Problemet ligger ofte i selve kontakten med dårlig overføring . Det blir ofte irr på kontaktflatene på kontaktpunkt som står ute i vær og vind m mye fuktig luft og temp svingninger . Min pigtail blir like varm som Clas ohlsson ledningen min . Finnes ikke temp sensor i Tesla sin . Mennekes sin lader vi fikk , har derimot tempføler i kontakten og den trapper fort ned til 8a fra 13a pga varmgang . Har fått byttet kontakt i stolpen på jobb og varmgang er nå borte selv m skøyteledning og pigtail . Klem effekten i kontaktpunktet blir også dårligere m stunden fikk jeg også vite av elektikeren som byttet kontakten . Kansje det bør meldes av til Stolpe eier hvis man oppdager unormal varmgang .
Mvh Terje
P85,White

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA