Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av cstromme, søndag 26. oktober 2014, klokken 16:55

« forrige - neste »

cstromme

Skal nedover en tur for å skifte dekk hos QWT etter å ha kjøpt dekkpakken via forumet, men ser at det enkleste hadde nok vært å finne et hotel som tilbyr lading over natten.

Noen gode hotel i nærheten av Nesttun (utenfor Bergen) som tilbyr ladeplasser?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

turfsurf

Sitat fra: cstromme på søndag 12. oktober 2014, klokken 23:12
Skal nedover en tur for å skifte dekk hos QWT etter å ha kjøpt dekkpakken via forumet, men ser at det enkleste hadde nok vært å finne et hotel som tilbyr lading over natten.

Noen gode hotel i nærheten av Nesttun (utenfor Bergen) som tilbyr ladeplasser?

Kommer an på hva i nærheten er, Solstrand Hotell & Bad har ihvertfall 4 16A plasser og er ett flott hotell i mine øyne.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cairnz

Elbilist

cstromme

Solstrand hadde ikke ledige rom, men var kanskje litt feil plassert uansett (ytterligere 30 minuttskjøring). Sånn sett kunne jeg gjerne stoppet godt nord for Bergen et sted.
Tesla Model X 75

Elbilist79

16.oktober skal BKK sette opp 22kw lader på Oppedal ferjekai, så då kan du sannsynlegvis lade opp det du treng på 2-3 timar der.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3385-na-kommer-bkk-med-universelle-hurtigladere
S85, Sølv

cstromme

Hmm... Har Tesla Bergen hurtiglader tilgjengelig? Og er det mulig å gå derifra og inn i sentrum? (Google Maps sier det tar ca. 42 minutt)
Tesla Model X 75

Batteritralla

Usikker på hvor hurtig lading Tesla i Bergen har, men om du kontakter dem så får du nok muligheter for å lade hos dem.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

cstromme

Noen som har epostadressen til Bergen? Ligger bare en EUSales adresse på sidene deres.
Tesla Model X 75

afitch80

Du kan gå inn, men det tar litt tid. Men det er ikke så langt til nærmeste bybanestopp. Tror Tesla Bergen har maks 22KW. Hvis du bare trenger en time eller to så har Lagunen kjøpesenter 22KW. Den er så godt som alltid ledig og ikke så langt unna QWT. Når skal du nedover?
Før amerikansk, nå tysk.

cstromme

Drar nedover torsdag om 2 uker og overnatter til fredagen. Har av en eller annen merkelig grunn aldri vært i Bergen (hvis du ikke regner med flyplassen), så jeg tenkte jeg kunne tusle litt rundt på fredagen etter at de har lagt om dekkene før jeg kjører opp igjen. Dermed har jeg egentlig ikke noe problem med å for eksempel sette fra meg bilen hos Tesla i 2-3 timer for å lade den opp mens jeg tar meg en spasertur frem og tilbake til sentrum.

Hvordan er strekningen mellom Tesla og sentrum å gå? Fortau og fint?
Tesla Model X 75

afitch80

Før amerikansk, nå tysk.

TK Askøy

Jeg bor i Bergen, og har et forslag: Bestill et rom på Ørnen hotell like ved Bystasjonen. På Bystasjonen er det 20-30 ladeplasser med vanlig shucko. Da kan du lade hele natten, riktignok bare med en ladefart på 13A.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

cstromme

Tesla Model X 75

Batteritralla

BKK har fått på plass AC  laderen i Knarvik.

Jeg koplet meg på og testet at den virket med min P85.

Den er gratis frem til begynnelsen av December.

Godt mulig oppedal er operativ også.

http://www.ladestasjoner.no/nyheter/171-na-kommer-bkk-med-universelle-hurtigladere

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

cstromme

Tesla Model X 75

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA