Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Electromechanical brakes

Startet av Caravelle, søndag 26. oktober 2014, klokken 14:01

« forrige - neste »

Tor med Leifen

Sitat fra: Hansi på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:13
Noen her som selger ferdige ladestasjoner med type2 stikk? Tror det hadde solgt bra, jeg foretrekker det fremfor med type1/type2 støpsel siden alle vil kunne lade på det..
Her er to løsninger:
http://elbilshop.no/type2.html
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks

Hansi

Sitat fra: Tor med Leifen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:02
Sitat fra: Hansi på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:13
Noen her som selger ferdige ladestasjoner med type2 stikk? Tror det hadde solgt bra, jeg foretrekker det fremfor med type1/type2 støpsel siden alle vil kunne lade på det..
Her er to løsninger:
http://elbilshop.no/type2.html
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks

Jeg tenkte på noe litt rimeligere :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

TB

Sitat fra: Hansi på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:05
Jeg tenkte på noe litt rimeligere :)

Bruker muggost har laga ei liste i tråden: Oversikt over ulike typer laderegulatorer (EVSE)
Tråden finn du her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16771.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

elbilmanne

Tor: Har du gjort noen endringer i firmware for å få OpenEVSE til å fungere i IT-nett? Bruker du amperemeteret?

moso

Sitat fra: Tor med Leifen på søndag 15. februar 2015, klokken 08:53
Ble omsider ferdig med utgave 1. Bestilte v2.5 da v3 var utsolgt før jul. Tok internkoblingene med 6 kvadrat, men tror ikke jeg vil belaste "originalreleene" med mer en 20-25 ampere. Hvis det blir aktuelt å lade med opp mot 30 ampere (Tesla) bestiller jeg v3 og bruker en skikkelig kontaktor. Kjøpte med spole for jordfeilovervåking med selvtest, men droppet den nå for å spare plass (har jordfeilautomat på kursen). Utfordring å finne skikkelig boks for installasjonen, men denne har et solid lokk som ikke ble "vinglete" etter hulltaking. Mulig jeg vrir uttaket slik at nippelen peker ned ved endelig installasjon :) 2 bilder vedlagt.

Regner med at boksen du viser her bare inneholder kontakten? Hvor kjøpte du denne boksen og hva heter den?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Tor med Leifen

#20
Sitat fra: magnushj på mandag 09. mars 2015, klokken 17:01
Tor: Har du gjort noen endringer i firmware for å få OpenEVSE til å fungere i IT-nett? Bruker du amperemeteret?
Nei, det er ikke nødvendig å gjøre noen endringer. Jeg kjøpte versjon 2.5 og den var klar for bruk ved levering. Har ikke omprogrammert kortet og det ser ut til at 25 ampere "annonseres" som maks strøm. Teslaen lar meg ikke stille ladestrømmen høyere. For direktestyring av 230V kontaktor og mulighet for strømindikator, er versjon 3 et bedre valg.

Boksen på bildet inneholder kort og to releer i tillegg til kontakten. Spole for jordfeilovervåking er utelatt for å spare plass.

elbilmanne

Jeg har kjøpt v3 med fargedisplay og laget en portabel testboks med 3-fase 32A i påvente av Teslaen. Har testet den ut på jobbens Nissan, og denne lader fint på 6kW. Bruker en 40A 4-P kontaktor i stedet for rele.

Har modifisert programvaren så jeg kan velge mellom strømstyrker som er litt mer aktuelle her i Norge, enn de 6-80 A i merkelige hopp som den er utstyrt med som standard.

OpenEVSE gjør også en test ved oppstart som sjekker om man er tilkoblet 110 eller 220 V nett. Lurer på å disable hele denne featuren. Den hopper alltid til 220 V-modus, naturlig nok.

Tor med Leifen

Har du kjøpt kontaktor her hjemme, eller fra OpenEVSE-butikken? Hvis du har kjøpt den her, kan du legge ut typenummer, så vet vi at akkurat den fungerer?  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA