Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Soul Electric ønskes kjøpt asap, eventuelt tas som innbytte på Model S.

Startet av Wangz, søndag 26. oktober 2014, klokken 11:34

« forrige - neste »

Wangz

Vannet kom å tok bilen min i dag - på Foten i Fredrikstad. Lokalavisa skriver om saken her:
http://www.f-b.no/nyheter/tor-arne-skulle-bare-pa-hyttetur-1.8615908

Noen som har erfaringer på området og vet hva jeg kan forvente meg av skadeomfang og ødeleggelser?
Vannet sto over setet både foran og bak. På bildet ser man også at vindusviskerne står et stykke oppå ruta, bakvinduene er åpne, frunk og trunk er låst opp.

ELTesla

Huff! Dette var triste greier.

Det er vel kun Tesla som kan svare på hva de kan gjøre videre her.

Uten å sette griller i hodet på deg, så tror jeg nok du får ny bil :-)

Kondolerer

Muffinman

Hmm, det er jo faktisk ganske alvorlig om bilen låser seg opp om den får vann et stykke oppover...

Tuxedo

Ny P85D?  Dette er det vel bare Tesla og forsikringsselskapet som kan si noe om. Men det så ikke bra ut, kondolerer...
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Wangz

Takk for omtanke. Ikke spesielt stas.

Snakket med Tesla som påsto at diagnostikken fortalte dem at bilen hadde gjort "Shutdown". Antar at det betyr kortslutning og så godt som tomt batteri.

Sorry for at det går utover forsikringspremien til alle, men det sto 9 andre biler der også. Ironisk nok kom Vann og Avløp for å renske sluket etter at skaden var skjedd...

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:17
Hmm, det er jo faktisk ganske alvorlig om bilen låser seg opp om den får vann et stykke oppover...
Her var vel vannstanden så høy at all elektronikk har kortsluttet.  Da kan hva som helst skje.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

sn0le

Havner jeg i ei elv med bilen så tror jeg at jeg ville vært glad om det skjedde. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Wangz

Sitat fra: sn0le på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:21
Havner jeg i ei elv med bilen så tror jeg at jeg ville vært glad om det skjedde. :)
Klarte ikke å åpne bakdørene med håndtaket fra innsiden, men der sitter det vel et nødhåndtak mellom beina ned mot gulvet. Det prøvde jeg ikke. Fikk tak i husnøklene gjennom bakvinduet. Frontdørene nådde jeg ikke frem til. Var ikke helt i stemning til å teste hvordan det hadde vært å sitte inni den med masse vann utenfor.  :)

Tuxedo

Sitat fra: Wangz på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:19
Sorry for at det går utover forsikringspremien til alle, men det sto 9 andre biler der også. Ironisk nok kom Vann og Avløp for å renske sluket etter at skaden var skjedd...
Heldigvis tar ikke forsikringsselskapene høyde for den typen naturskader når de fastssetter modellspesifikke forsikringspremier, siden dette er en "freak accident" som kan skje hvilken som helst bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jkirkebo

Sikkerhetsfunksjon tenker jeg. Du kjører utenfor kaia og havner i vannet. Noen dykker ned etter deg. Ønsker du at de finner bilen låst eller åpen? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Uintelligent sikkerhetsfunksjon i så fall. Det er forskjell på å smelle over kaikanten og at vannet stiger millimeter for millimeter mens den står parkert.

sn0le

Hva om det var BB sin bil og han og fruen lå og sov i bilen mens vannet steg sakte men sikkert? ;)

Fra spøk til revolver. Godt mulig vannet har kortsluttet bryterne til vindusheisene og fått de til å gå ned.
Og releer som åpner frunk/trunk kan også ha bli kortsluttet.
Ikke sikkert det er en sikkerhetsfunksjoner, men bare slik fysikkens lover fungerer.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

offpist

Batteripakken er vanntett, så den er trolig fremdeles ok.
Men det sitter mye elektronikk høyere opp som neppe hadde godt av dette.. blant annet laderne under baksetene.

Tips oss gjerne om du veit hvilket huggeri den eventuelt havner på til slutt.
Kunne gjort mye moro med den batteripakken.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Muffinman

Sitat fra: sn0le på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:43
Hva om det var BB sin bil og han og fruen lå og sov i bilen mens vannet steg sakte men sikkert? ;)
bb sover ikke i bilen. Han venter.

EDIT: En gang møtte bb Bjart Holtsmark på motorveien. Da forurenset bb så lite at Bjart fikk rødt hår og fregner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA