Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sykkel på ladeplass - greit?

Startet av Råde, lørdag 25. oktober 2014, klokken 09:37

« forrige - neste »

Råde

Bare for å få en følelse av hvordan stemningen er. Det går visst ikke an å endre stemme etterhvert hvis man endrer mening.
e-Golf | X75D

sap_2000

Nei.
Varmepumpen er en forutsetning for hele kjøpet for min del.
Hadde heller trukket meg fra hele handelen og kjøpt noe annet om eller når tålmodigheten er slutt.

Har en følelse av at eGolf uten VP blir tunge å bli kvitt i fremtiden.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Hoover

Fjernet VP i sommer når selger varslet om at det var fare for at jeg ikke fikk bilen med VP før på nyåret. Det ser ut som han har rett dessverre.
Hentet Golfen uten VP for 5 dager siden. :)

Sonus

Råde

Sandefjords blad melder om at de, ut av 60 solgte e-Golf, har 3 VP kunder.

http://touch.sb.no/nyheter/lengre-ventetid-for-e-golf-kjopere-1.8615557

Tidligere så har vi sett at ca 60% her på forumet har bestilt VP, og nå ser vi at 80% av disse igjen er vedholdende selv om Wulfsburg tuller det til.

Hva kan man si om det? Ikke annet enn at elbilforumbrukere er annerledes enn folk som kjøper bil i Sandefjord :)
e-Golf | X75D

anna

Statistikk er statistikk... De som har valgt å vente på VP er nok mest interessert i å lese tråder om VP, og gi sin stemme om dette. Etter min vurdering gir slike avstemminger her på forumet ikke et representative svar. Det er likevel underholdende, og sier noe om hvordan de som har gitt sin stemme vurderer. Jeg liker aktiviteten på forumet, så jeg har gitt min stemme.

Kent

Sitat fra: anna på søndag 12. oktober 2014, klokken 23:06
Statistikk er statistikk... De som har valgt å vente på VP er nok mest interessert i å lese tråder om VP, og gi sin stemme om dette.
Mulig jeg er den eneste, men jeg synes ikke det er så mye aktivitet her at jeg må prioritere bort tråder.
Jeg klikker meg inn på absolutt alt som har med e-golf å gjøre, varmepumpe eller ei :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Gordon Retriever

Sitat fra: Råde på søndag 12. oktober 2014, klokken 22:48
Sandefjords blad

Interessant at avisen velger å lage artikkel, og attpåtil tar seg bryet med å intervjue daglig leder hos den lokale forhandleren, basert på en sak  som angår 4 lokale Golf-kjøpere.

Dette ser vi ikke når andre bilkjøpere må vente 6-7 måneder på at fabrikken skal bli leveringsdyktige på panoramatak til den nye SUV-modellen.

Elbilnytt er fortsatt godt nytt i norske aviser, ser det ut til.  8)

nilskt

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 12. oktober 2014, klokken 23:28
Sandefjords blad

Interessant at avisen velger å lage artikkel, og attpåtil tar seg bryet med å intervjue daglig leder hos den lokale forhandleren, basert på en sak  som angår 4 lokale Golf-kjøpere.

Det er fire viktige kunder serru! (Jeg er en av dem :-) )
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

emil

Sitat fra: nilskt på mandag 13. oktober 2014, klokken 11:12
Sandefjords blad

Og journalisten en av de tre andre?

Kent

Sitat fra: emil på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:09
Sitat fra: nilskt på mandag 13. oktober 2014, klokken 11:12
Sandefjords blad

Og journalisten en av de tre andre?

Journalisten, redaktøren og en tilfeldig stakkar :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

john-r

noken som veit ka tid en ca får levert e-golf som er bestilt i slutten av juli med VP viss en tek den vekk?
vurderer de sterkt da eg treng bilen til pendling å dagens bil bruker fort 3000,- i bensin kun til jobb!
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

schcar

Bestilte aldri med VP på grunn av at dette er ny teknologi fra VW og da blir det bestandig noe tull. Likevel er det store forsinkelser i levering av biler uten VP. Jeg står uten bil og levering som skulle skje i uke 43 er utsatt på ubestemt tid.  >:(
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

fayelund

Sitat fra: schcar på fredag 17. oktober 2014, klokken 10:56
Bestilte aldri med VP på grunn av at dette er ny teknologi fra VW og da blir det bestandig noe tull. Likevel er det store forsinkelser i levering av biler uten VP. Jeg står uten bil og levering som skulle skje i uke 43 er utsatt på ubestemt tid.  >:(
Er det forsinkelser i leveringen av biler uten VP også? I såfall tyder det på at VW har langt støre problemer enn de tørr innrømme.
Bestilt e-Golf september 2014

moonbuggy

Jeg la inn link på en annen tråd om problemer ved fabrikken, særlig i produksjonen av e-golf. Etter at man i USA gjorde crashtest på en e-golf med relativt dårlig resultat, så besluttet VW a forsterke fronten. De hadde ikke plass til flere robotor ved samlebåndet, så løsningen ble at man satte inn manuell arbeidskraft sammen med robotene.
Det skaper endel krøll i produksjonen og misnøye i arbeidsstokken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA