Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regning for Batterileie?

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 23. februar 2009, klokken 23:33

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

http://elbil.no/content/view/103/5/

SitatEventyret om Think startet som en tanke under oljekrisen i 1973, og ble for alvor startet opp i 1989 av Svein Harald Kallum og Jan-Otto Ringdal. Under OL i Lillehammer ble det kjørt flere prototyper av Pivco, som Think da het. Siden ble flere prototyper produsert og rundt 1,4 milliarder er lagt ned i utvikling av elbilen. Historien viser at Think har hatt en rekke liv, og vi håper Think nå vil greie å skaffe 200 millioner for å starte opp igjen produksjonen. Dagens eiere har gitt seg selv to, kanskje tre uker på å skaffe dette. Når produksjonen nå endelig var kommet i gang, ville det være en tragedie, både for Think, Norge og ikke minst miljøet, dersom et slikt beløp skal stoppe det hele. Les historien om eventyret fra Aurskog på rb.no her!
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

HHF

Interessant lesning. Ser også de har en enda ferskere artikkel i RB, men det er ikke så mye nytt - bare at det haster veldig å få på plass de 200 millionene ...

http://www.rb.no/meninger/ledere/article4110716.ece

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Det er alltid kjekt å få litt historie på kjøretøyene sine, og etter dette er jeg enda mer glad for å ha sikret meg en del av Norsk bilhistorie.

Håper inderlig Think overlever, og kan ikke fatte at ikke Staten kan se på dette som pionerarbeid, som trenger all den hjelpen det kan få. Gå ut og kjøp inn biler til forsvar og helsevesen, slik at Think er sikret den nødvendige omsettningen. På sikt vil disse penga komme tilbake til oss alle i form av skatteinntekter. Dersom det likevel går gale, så er i alle fall alt vært prøvt. Vi har råd til å gjøre dette, og det burde vært en forpliktelse ovenfor kommende generasjoner. Går det bra er vi sikret både et bedre miljø, og arbeidsplasser. Går det sjeis, vil i alle fall mange kule og gode elbiler være bygget, og entusiaster kan kose seg med enda bedre produkter enn det vi har tilgjengelig i dag.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Ja, denne nye Thinken vil vel faktisk hjemmehjelper og postmenn kunne bruke uten å skade bilenes batterier som man gjorde med de forrige utgavene. Her har man nå faktisk kjørelengde god nok for slike tjenester og samtidig en bil som vil klattlades om man kan ... Bedre kan det ikke bli og er det noe Think trenger, så er det at bilene kjøpes - ikke bare at det spyttes inn mer kapital som skal betjenes rentemessig osv.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Det finnes faktisk noen Eldre Think biler som fortsatt triller rundt i kommunal tjenester. Man kan ikke vite hvor mye penger har blitt brukt å holde dem gående, men den nye Thinken er ypperlig til hjemmehjelpere og mye annet.

Mange kommuner vil gjerne ha leasing og da blir de mindre gunstige.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA