Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Tesla_X-Golf_E, fredag 24. oktober 2014, klokken 15:24

« forrige - neste »

Tesla_X-Golf_E

Fikk telefon fra selger på fredag med de dårlige nyheter om VP og levering. VP var allerede automatisk tatt ut av ordren og det var opp til meg om jeg ville endre tilbake og vente. Etter litt rådføring hjemme ble vi enige om å ta den bort i og med at dette er bil nummer 2 og kjøremønster aldri blir særlig mer enn få mil om dagen. Får tilbake 6000 for varmepumpe som ekstrautstyr + 10000 i kompensasjon.

Har jeg gjort noe dumt? Andre som har trukket den ut de siste dager?

kristoffervt

Har tatt bort vp.

Hvordan kom dere frem til kompensasjon?
Hadde dere fått produksjonsdato?
E-Golf
Pearl Black

Råde

Det å ta bort VP for deg var en ordentlig luring synes jeg. De er sleipe nok til å virkelig tydeliggjøre at DU tar et valg om å vente hvis du velger den til. Dvs det er ditt problem at ting blir forsinket...

Min forhandler gjorde ikke det. Jeg synes det er mest ryddig. Jeg har også revurdert, men det blir til at jeg beholder bestillingen. Det finnes ingen alternativer for meg - jeg har ikke lyst på leaf, zoe, soul. PHEV er intet alternativ. TM3 ligger for langt frem.

Hadde jeg ikke en ett år gammel 4x4 stv til sinnsykt mange penger (alt er relativt), så hadde jeg seriøst vurdert å låne godt over pipa for å få den nye TMS P85D. Men det er en annen historie.

Tror du gjorde det riktige. Jeg trenger VP en gang i blant selv om det et nr 2 bil.
e-Golf | X75D

Ohm

Veldig enkelt valg: 13-14 mil om vinteren eller opp mot 15-16. (Antatt ut fra info om vp ). Sommer: helt likt.

Egentlig bør eup eierne si noe om den i vinterbruk. Det er jo relevant for egolf uten vp.

Synes forøvrig at det er dårlig at VW ikke klarer å lage VP.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kjell Leaf

Hva er det med VW og varmepumpe ??? Skal de finne den opp på ny???
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

EV - Driver

Sitat fra: Ohm på søndag 12. oktober 2014, klokken 00:24
Veldig enkelt valg: 13-14 mil om vinteren eller opp mot 15-16. (Antatt ut fra info om vp ). Sommer: helt likt.

Egentlig bør eup eierne si noe om den i vinterbruk. Det er jo relevant for egolf uten vp.

Synes forøvrig at det er dårlig at VW ikke klarer å lage VP.

Ser det går opptil 50 % mer energi enn om sommeren når temperaturen er rundt null grader ute.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Råde

Tror vi kjører en egen tråd med avstemning på denne, jeg:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17143.0.html
e-Golf | X75D

Marius Engel

Sitat fra: Tesla_X-Golf_E på lørdag 11. oktober 2014, klokken 23:08
Fikk telefon fra selger på fredag med de dårlige nyheter om VP og levering. VP var allerede automatisk tatt ut av ordren og det var opp til meg om jeg ville endre tilbake og vente. Etter litt rådføring hjemme ble vi enige om å ta den bort i og med at dette er bil nummer 2 og kjøremønster aldri blir særlig mer enn få mil om dagen. Får tilbake 6000 for varmepumpe som ekstrautstyr + 10000 i kompensasjon.

Trenger du vp på vinteren var det jævlig dumt av deg. Trenger du ikke vp på vinteren var det 16000 spart :)

Tekberg

Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:45

Trenger du vp på vinteren var det jævlig dumt av deg. Trenger du ikke vp på vinteren var det 16000 spart :)
Spørs om det oppsparte beløpet på 16000 forsvinner i redusert anmenhåndsverdi. Bare å se på brukt prisene på Leaf med og uten VP. Det skiller det vel rundt 20000 på disse.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Kent

Sitat fra: Tekberg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:59
Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:45

Spørs om det oppsparte beløpet på 16000 forsvinner i redusert anmenhåndsverdi. Bare å se på brukt prisene på Leaf med og uten VP. Det skiller det vel rundt 20000 på disse.
Men nå finnes det vel ikke leafer som er helt like, med bare varmepumpe som forskjell?
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Stikkkontakt

Det er vel ikke 16000 spart? 10000 i tort og svie får du vel uansett?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA